brg Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Hei Har en Intel Q9550 prosessor med NorthQ 3580 Vannkjøling. (Kun CPU kjøling) Ved oppstart fikk jeg en tempratur på 40 grader på CPU. 60/50/50/50 på kjernene på full load. Satte så inn en ekstra vifte slik at radiatoren har vifte på begge sidene. CPU måler viser nå 28 grader men kjernene er fremdeles på 60/50/50/50. (Temp hentet via Everest) Er dette normalt. Hadde tenkt å overklokke denne litt men det er vel ikke tilrådelig med disse temp. Endret 26. september 2008 av brg Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hei Har en Intel Q9550 prosessor med NorthQ 3580 Vannkjøling. (Kun CPU kjøling) Ved oppstart fikk jeg en tempratur på 40 grader på CPU. 60/50/50/50 på kjernene på full load. Satte så inn en ekstra vifte slik at radiatoren har vifte på begge sidene. CPU måler viser nå 28 grader men kjernene er fremdeles på 60/50/50/50. (Temp hentet via Everest) Er dette normalt. Hadde tenkt å overklokke denne litt men det er vel ikke tilrådelig med disse temp. Eneste jeg kommer på er å prøve Core Temp, etter som enkelte program kan måle feil.. Lenke til kommentar
brg Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Hei Har en Intel Q9550 prosessor med NorthQ 3580 Vannkjøling. (Kun CPU kjøling) Ved oppstart fikk jeg en tempratur på 40 grader på CPU. 60/50/50/50 på kjernene på full load. Satte så inn en ekstra vifte slik at radiatoren har vifte på begge sidene. CPU måler viser nå 28 grader men kjernene er fremdeles på 60/50/50/50. (Temp hentet via Everest) Er dette normalt. Hadde tenkt å overklokke denne litt men det er vel ikke tilrådelig med disse temp. Eneste jeg kommer på er å prøve Core Temp, etter som enkelte program kan måle feil.. Har CoreTemp og den viser nøyaktig det samme, så det er ikke softwaren som er problemet Lenke til kommentar
brg Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Tok av kjøla og la på ny kjølepasta(AS5). Ingen endring, så konklusjonen er at NorthQ Sibirian Tiger Vannkjøling er noe dritt. Noen forslag på en god luftkjøle som kan monteres uten å ta ut HK ??? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Er ikke noe galt med temp. Bare å klokke, om maskinen trottler bør du vurdere å slakke litt av. Temp målinger med f.eks everest og Core temp er i beste fall veiledende. Lenke til kommentar
brg Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Er ikke noe galt med temp. Bare å klokke, om maskinen trottler bør du vurdere å slakke litt av. Temp målinger med f.eks everest og Core temp er i beste fall veiledende. Maskinen er ikke klokka. Kjører på 2,83MHz- Har brukt 4 forskellige temp program, og alle viser det samme. Real Temp er riktig nok et par grader lavere enn de andre men stadig over 60 grader. Til sammenligning er min Q6600 som er klokket opp til 3.0Ghz 52 grader på luftkjøling i et kabinett med mindre luft gjennomstrømning. Endret 5. oktober 2008 av brg Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Har ikke sagt at maskinen din er klokket. Jeg sier ganske klart at en ikke kan stole på apps for å lese av temp på en prosessor. Prosessor er også designet for ca 72 graders kontinuerlig bruk i 10 år eller noe, men det er vanskelig å finne ut når den evt når 72 grader. Om du er bekymret for temp og ødelagte komponenter klokker du ikke! Om du ikke er så bekymret skrur du opp bus uten å endre spenninger og ser hvor langt det går. Er da enig i at den vannkjølingen er forholdsvis bortkastet. Lenke til kommentar
brg Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Ser den, men noe må man ha som utgangspunkt, og siden jeg kjører full load 24/7 så er det ønskelig å ha en lavest mulig tempratur. Ut fra erfarnigen jeg har med maskin 1 er det greit å bruke 60 grader som max, selv om den tåler mer. Bruker da samme program for temp. måling på begge. Er helt sikker på at luftkjøling vil gi bedre resultat enn denne vankjølinga. Radiatoren på den står tross alt inni maskinen, ikke utafor som på andre vannkjølings løsninger. Har også sett et annen innlegg her med en som også reagerte på høy temp med denne. Endret 5. oktober 2008 av brg Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Alle disse programmene får data fra HK, er ikke helt sikker på dette, men har hendt at div HK har hatt bugs hvor temp vises for høyt. Hvorvidt disse programmene blir rammet av det vet jeg ikke. Men kan jo være verdt å sjekke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå