pan100 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Hei folkens. Jeg har en tabell som heter "posts". Den har feltene: userName: et brukernavnet til den som har laget blogginlegget timeCreated: en timestamp editedBy: også et brukernavn, men kan selvsagt være null om den ikke har blitt redigert timeEdited: også en timestamp title: tittelen på blogginnlegget content: innhold, tagget med bb-koder eller evt noe xml Hva skal jeg sette sammen primærnøkkelen av? Jeg vet ikke om det er så gunstig med en surrogatnøkkel her. Sikkert et dumt spørsmål, men lenge siden jeg hadde databasefag på universitetet og boken ligger ikke på hybelen min Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Vil det ikke være fornuftig å ha en "PostID" som en auto increment? Lenke til kommentar
bjeffbjeff Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Jeg ville brukt en surrogatnøkkel! Lenke til kommentar
pan100 Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Ja, ok, gjør det jeg! Takker for innspill! Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 En haug off-topic er fjernet. Vennligst hold dere til temaet folkens. (Og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå