Bjonski Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Nå er det ikke lenge til jul, og det betyr julegave fra våre kjære foreldre. Jeg har, som signaturen sier, et D40 med noen ekstra objektiver men sliter med at lyset blir litt trasig i enkelte lysforhold. Vil en blitz hjelpe meg med å gjøre lyset bedre, og forbedre kvaliteten på bildene? Tenkte på en prisklasse rundt 1000,- Edit: (Prisklassen burde være rundt 1000,- da jeg bruker å få ønske meg en ting til den prisen, også får jeg masse annet som gave. Er egentlig ikke noe vits å krangle om det heller, da julen skal være en hyggelig tid) La inn sitat fra innlegget nedenfor. Endret 26. september 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
kaian Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 En ekstern blits som kan stilles mot taket gjør enorm forskjell. Til Nikon får du SB400 for ca 1000,- Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Er SB400 en bra blitz? har lest Ken Rockwell sin "artikkel" om den, men er vel ikke mange her som liker mr. Ken. Den er jo liten, og "nusselig" og tar ikke like stor plass som f.eks SB600. (Prisklassen burde være rundt 1000,- da jeg bruker å få ønske meg en ting til den prisen, også får jeg masse annet som gave. Er egentlig ikke noe vits å krangle om det heller, da julen skal være en hyggelig tid) Endret 26. september 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
kaian Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Jeg har ikke Nikon D40 eller SB400, men jeg har prøvd kombinasjonen. Jeg vil si SB400 er en god blits. Det finnes bedre blitser til Nikon dersom du har spesielle krav til rekkevidde, skuddtakt og kreative muligheter, men de er mye større og vesentlig dyrere. Hvis behovet ditt først og fremst handler om å få bedre innebilder enn med den innebygde blitsen, så er svaret enkelt. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Jeg har Nikon D40 med SB400. Og jeg vil si det er en veldig grei blits. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Takk for svar. Nå er det ikke innebilder jeg tenkte mest på, men også utendørs hvor lyset ikke er helt optimalt.(nærbilder) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå