BoBo_ Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Heisann! Begynte å tenke her en dag på hvor mye drivstoff som er fornuftig å ha på tanken når du skal selge en bil? Personlig syns jeg en halv tank er "ok", mens å selge en bil med 1/4 tank er smålig...hva syns dere? Endret 26. september 2008 av petramco Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Kommer selvsagt an på kvor mye som er på tanken idet bilen bytter eier. Personlig hadde jeg ikke fylt tanken før et salg. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Hadde jeg kjøpt bil så hadde jeg ikke forventet å få noe særlig med bensin på kjøpet. Men hadde ikke fylt tanken full rett før jeg skulle selge den og ikke kjørt den tom heller. Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg ville sagt full tank, da beviser du at det ikke er lekasje på tanken. Jeg kjøper selv ikke biler hvor det er halv full tank. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Er det største bekymringen for deg ved bilkjøp? Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg hadde ikke fylt full tank ved salg, det bryr da ikke kjøper seg om uansett, så blir jo en god del hundre i tap for selger. Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Tror aldri jeg har tenkt over hvor mye bensin det er på biler jeg har kjøpt og solgt. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 jeg stoler mer på en selger som har kvart/halvtank+ på bilen når jeg henter den enn en som har så tom tank at du bare såvidt kommer til bensinstasjonen før det er tomt. alle de "useriøse" jeg har kjøpt bil i fra har levert bilen med rundt 1L på tanken.. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg ville sagt full tank, da beviser du at det ikke er lekasje på tanken. Jeg kjøper selv ikke biler hvor det er halv full tank. Hmm, det var også et kriterie for å kjøpe bil da. Selger: "Du får avslag fordi det ikke er full tank". Kenneth199:"Nei takk du, den går jeg ikke på, du lurer meg, kjøper ALDRI sier jeg, ALDRI, når det ikke er full tank." Selger:"Men det er jo bare brukt 5-6 liter, jeg bor 10 mil fra nærmeste bensinstasjon. " Kennet199: "Åh, nei du, den går jeg ikke på, full tank ellers er det lekkasje på tanken.. Du lurer ikke meg, jeg er smartere enn slike sleipe selgere som deg jeg.." Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg ville sagt full tank, da beviser du at det ikke er lekasje på tanken. Jeg kjøper selv ikke biler hvor det er halv full tank. Godt poeng. Første gang jeg fylte full tank på bilen jeg har nå rant det over. Det var sprekk i dingsen på toppen av tanken som holdt bensinpumpe, tankmåler og ledninger til motor samt til lufting. Lenke til kommentar
Graute Knappstjert Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 En full tank utgjør vanligvis ikke så mye av prisen. Klart, du dobler verdien av en LADA ved å fylle tanken. Men kjøper du en bil til noen lapper,, har det nesten ingenting å si hva som er på den. Jeg kjøpte en båt en gang, der dieseltankene var så enorme at markedspris på drivstoffet utgjorde flere prosent av prisen. :-) Men i en bil har det mindre å si. Det bør i hvert fall være såpass på tanken at kjøperen slipper å fylle den med en gang. Bilen min hadde halv tank da jeg kjøpte den. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Er jo greit å kunne kjøre bilen til nærmeste bensinstasjon før det er helt tomt da.... men ellers er det vel ikke så farlig Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Har aldri tenkt over det, MEN, jeg fikk full tank av han som solgte meg Volvoen. Snill fyr Endret 30. september 2008 av Henrikenn Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Mener at prisen på nybil (vekt o.l.) beregnes basert på at tanken skal være full ved kjøp.. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Personlig så må jeg si at mengden drivstoff på tanken bryr meg midt i ryggen ved bilbytte. Selfølgelig er det bonus hvis selger fyller opp tanken, men ikke noe mer enn det. Nok drivstoff til man kommer til første bensinstasjon får holde. Dette gjelder både ved kjøp og salg. Nå kjøper jeg KUN helt nye biler fra forhandler, så det bekymrer ikke meg, men det er nok en god del andre ting som man bør legge energi i under bilbytte enn nivået på tanken. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Mener at prisen på nybil (vekt o.l.) beregnes basert på at tanken skal være full ved kjøp.. Mente det var var tørrvekt av bilen (pluss 75kilo for fører) Lenke til kommentar
turboknut Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Det er full tank. Kommer du til biltilsynet og skal veie en importbil, så må tanken være full. Er den ikke det, må du enten kjøre til nærmeste bensinstasjon og fylle tanken, eller at de legger til x antall kilo for hvor mye bensin som mangler på full tank. Du betaler altså avgifter for bilen + væsker. Man betaler ikke avgifter for de 75 kiloene som føreren skal veie. Endret 30. september 2008 av turboknut Lenke til kommentar
Ms-Me Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg kjøpte bilen min i august i fjor, da var tanken på 60L full:) Hadde ikke regnet med det så ble positivt overrasket. Syns vel den bør være 2/5 full i alle fall:) Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg ville sagt full tank, da beviser du at det ikke er lekasje på tanken. Jeg kjøper selv ikke biler hvor det er halv full tank. Hmm, det var også et kriterie for å kjøpe bil da. Selger: "Du får avslag fordi det ikke er full tank". Kenneth199:"Nei takk du, den går jeg ikke på, du lurer meg, kjøper ALDRI sier jeg, ALDRI, når det ikke er full tank." Selger:"Men det er jo bare brukt 5-6 liter, jeg bor 10 mil fra nærmeste bensinstasjon. " Kennet199: "Åh, nei du, den går jeg ikke på, full tank ellers er det lekkasje på tanken.. Du lurer ikke meg, jeg er smartere enn slike sleipe selgere som deg jeg.." hahahaha bruker denne ofte selv! Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Det er full tank. Kommer du til biltilsynet og skal veie en importbil, så må tanken være full. Er den ikke det, må du enten kjøre til nærmeste bensinstasjon og fylle tanken, eller at de legger til x antall kilo for hvor mye bensin som mangler på full tank.Du betaler altså avgifter for bilen + væsker. Bilen veies ikke på Biltilsynet ved import. Man bruker vekten som er spesifisert ved typegodkjenningen. Det er med 90% full drivstofftank ja. Det er en minimumsvekt, og det beregnes ikke tillegg pga ekstrautstyr og lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå