hardwareproblem Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Hey! Jeg har nettopp fått et Radeon 4870 i posten og har montert det nå. Problemet er bare at skjermen er svart og det kommer et langt pip og 3 korte, hele tiden... Dette har jeg sammen med e6600 og mist 500W. Hvis dere trenger mer info, bare spør Lenke til kommentar
Poks Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Tror det skal være nok strøm, men ikke sikker. Sjekk at skjermkortet er satt i riktig og sjekk at du har putta i strøm på grafikkortet. Tror det er 2 stk. Pass på å ha i begge strømkontaktene. Lenke til kommentar
hardwareproblem Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Det er gjort Jeg har prøvd å fjerne CD-rommen og ene harddisen + en vifte og starte på nytt igjen, men det gikk ikke stort bedre =/ Takk for svar Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 1 long, 3 short Conventional/Extended memory failure. Det skal altså være en minnefeil det du prater om i følge denne siden. Du har ikke oppgradert minnet ditt? Hvor mye RAM har du? Bare for å være sikker på om det er skjermkortet eller RAMen sin feil, prøv å sett i det gamle igjen, funker det da? Regner med at alle kabler er ordentlig i? Ta uansett en titt på denne artikkelen Lenke til kommentar
Poks Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Er ikke no mester i det her, så tror det er best at noen andre tar over Kanskje du kunne posta hvilket HK du har? litt lettere å forstå hva pipinga kommer av. kan hende du finner svar på pipesekvensen i HK-manualen eller på google. Lenke til kommentar
Poks Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Leste litt på nettet, virker som 1 lang 3 korte betyr feil med grafikkort. Kanskje det rett og slett er DOA? Ville ringt inn til dit du har kjøpt det å fått det bytta. Hvis du har et crossfire-HK kan du kanskje prøve grafikkortet i den andre slotten? prøv også å stappe i det gamle kortet igjen bare for å forsikre deg om at det er grafikkortet og ikke HK som har tatt kvelden. Endret 26. september 2008 av Poks Lenke til kommentar
hardwareproblem Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Jeg har dette hovedkortet: https://prisguiden.no/product.php?productId=58671 Uansett, det er litt kjipt å sende tilbake skjermkortet da det ikke er 100% sikkert at det er kortet som er problemet? Da blir det 300,- lost fra min side =/ Takker for svarene så langt Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 for å være 100% sikker må du prøve grafikkortet i en annen maskin. Lenke til kommentar
hardwareproblem Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Det er ingen jeg kjenner som har en strømforsyning som klarer å drive det skjermkortet der... Det kom en annen pipelyd nå, vent litt så skal jeg finne det ut Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Ah ok nvm. Endret 27. september 2008 av Merkoen Lenke til kommentar
hardwareproblem Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Jeg flyttet plass på skjermkortet (har 2 PCI-E porter, ja jeg skiftet kortet i midten også), og da kom det en lang pipelyd og 2 korte. Hva betyr det? Lenke til kommentar
hardwareproblem Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Merkoen: Jeg skjønte ikke helt va du mente. At du ikke hadde den kabelen, eller at den ikke var plugget i? Jeg har den kabelen fast i mitt hovedkort ihvertfall Lenke til kommentar
hardwareproblem Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 BUMP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå