Gå til innhold

Xbox 360 eller ps3?


NN1000

Anbefalte innlegg

Er faktiskt opptil deg, men hadde jeg hatt det valget så går for Playstation 3 fordi framtiden for den konsollen ser lysere ut en 360en sin, ja jeg vet 360 får Fable 2, Gears 2, men utenom det så er det ikke mye å hente, og kansje Alan Wake som jeg ikke har hørt en drit i fra...

 

Fable 2, Gears of War 2, BanjoKazooie: Nuts & Bolts, Halo Wars, Peter Jackson's Halo Project, Halo 3 "Expansion", Alan Wake, Tales of Vesperia, Star Ocean 4, Splinter Cell Conviction, Age of Conan, Ninja Blade og Mass Effect 2.

Samt GTA4 expansion, Portal: Still Alive, BanjoKazooie 1 og 2 på XBLive

 

Morsomt at du er skeptisk til Alan Wake pga lite informasjon mens du samtidig trekker frem Uncharted 2, GoW3 og Ratchet & Clank Future 2 som en del av PS3 lineupen.

 

Ang. PS3 vs 360 så er det noen viktige punkter man må vurdere:

1. Hva slags hardware vil du ha? Bluray? Hvor mye er du villig til å betale? Hvilke kontrollere liker du best?

2. Ifølge gamerankings.com så har 360 et overveldende flertall av gode spill, men det er i bunn og grunn din egen spillsmak som bør avgjøre konsollvalget

3. Hva har vennene dine? Dere kan spille sammen eller mot hverandre via PSN/Live

 

Sist men ikke minst. Ikke hør på hva vi sier. Kjøp den konsollen som du tror vil gi deg mest underholdning. Jeg tviler på at du blir misfornøyd samme hvilket valg du tar.

 

Dem spillene jeg nevner som God Of War 3 og Uncharted 2 er jeg vet hva bra spill jeg kommer til :). Derfor er jeg usikker på Alan Wake, kan bli like dårligt som Alone In The Dark :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En DVD har lagringskapasitet på 9 GB, am i right, mens en Blue-ray har 5-6 ganger dette? Hvor stor del av plassen på DVDene brukes på spillene tilgjengelig i dag? Altså, er det grunn til å, i nærmeste fremtid, ha mye mer lagringsplass på diskene?

 

Ja. Egentlig burde jeg stoppe der, for måten du kommer frem til konklusjonen din er ganske så tåpelig.

 

Det er klart at det ikke er mange spill i dag til pc og xbox 360 som bruker mer enn 9 GB eller 7 GB er grensen på xbox 360. Hvorfor? Fordi DVD ikke tar mer enn det. Kan garantere deg at OM dvd tok 12 gb så hadde de fleste spill vært rundt om 10-12 gb. Hvorfor spør du sikkert? Fordi utviklerene utnytter de muligheten og ressursene de blir gitt.

 

Hadde de tenkt som deg for lenge lenge siden hadde vi fremdeles bare hatt cd. Hvor mange spill var det som trengte mer enn 1 cd før dvd kom tror du?

Lenke til kommentar

Har jo flere spill på xboxen som er på flere dvder, blant annet Lost Odyssey og Blue Dragon. To knallbra spill forresten :)

 

Det har jo funket problemfritt, men det er jo begge meget "store" spill som man uten problemer kan bruke +100 timer på.

 

Men nå kommer jo muligheten på Xboxen til å legge inn spillet på HDD (PS3 har vel allerede denne muligheten? ) og da betyr vel ikke formatet som spillet blir opprinnelig lagret på noe særlig?

 

På tide egentlig...

Lenke til kommentar

Bare for å gjøre det klart; på PS3 legger man ikkje inne heile spill ,men kun ein del som skal hjelpe på loading tidene. På 360 legger man inn heile spillet, og bruker DVD`en for å verifisere at man faktisk er i besittelse av spillet man har på HDD:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Bare for å gjøre det klart; på PS3 legger man ikkje inne heile spill ,men kun ein del som skal hjelpe på loading tidene. På 360 legger man inn heile spillet, og bruker DVD`en for å verifisere at man faktisk er i besittelse av spillet man har på HDD:

 

Ok, jeg visste ikke det. Men uansett synes jeg det er problemfritt å stappe i/bytte dvd/BD :)

Lenke til kommentar
Bare for å gjøre det klart; på PS3 legger man ikkje inne heile spill ,men kun ein del som skal hjelpe på loading tidene. På 360 legger man inn heile spillet, og bruker DVD`en for å verifisere at man faktisk er i besittelse av spillet man har på HDD:

 

Ok, jeg visste ikke det. Men uansett synes jeg det er problemfritt å stappe i/bytte dvd/BD :)

 

Joda, er ikke ett stort problem å bytte plater. Men i tilfeller der innholdet er sømløst så vil ikke 2-3-4-5 plater fungere særlig bra. Samtidig så øker det kostnadene å lansere spill på flere discer så utviklerene prøver å holde seg til en plate. Noe som igjen går på bekostning av innholdet.

Lenke til kommentar
Bare for å gjøre det klart; på PS3 legger man ikkje inne heile spill ,men kun ein del som skal hjelpe på loading tidene. På 360 legger man inn heile spillet, og bruker DVD`en for å verifisere at man faktisk er i besittelse av spillet man har på HDD:

 

Ok, jeg visste ikke det. Men uansett synes jeg det er problemfritt å stappe i/bytte dvd/BD :)

 

Joda, er ikke ett stort problem å bytte plater. Men i tilfeller der innholdet er sømløst så vil ikke 2-3-4-5 plater fungere særlig bra. Samtidig så øker det kostnadene å lansere spill på flere discer så utviklerene prøver å holde seg til en plate. Noe som igjen går på bekostning av innholdet.

 

Kan være enig i at platebytte ikke er optimalt i alle spill.

 

Jeg vet ikke - men går ut i fra at å levere spill på BD koster ganske mye mer enn å gi det ut på dvd? Så for alt man vet så kan et spill utgitt på 4 disker allikevel være en rimeligere løsning enn å gi det ut på BD? Har forstått det slik når det gjelder film i hvertfall?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

GTA får jo ekslusive episoder på live, og dessuten, ser du forskjell på 360 og ps3 versjonen hvis du zoomer in 400%.. Men gi faen i 400%en.

 

Etter min mening, så er gitaren til 360 mye bedre enn på ps3 på knappene, det kan godt hende det ikke er noe forsjell i det helle tatt, bare at jeg innbiller meg det, men det er min mening.

 

men som sagt tidligere, så på spill biblioteket, den som har flest interresange (lærer aldri å skrive det) spill er den du burde gå for.

Lenke til kommentar
Hadde de tenkt som deg for lenge lenge siden hadde vi fremdeles bare hatt cd. Hvor mange spill var det som trengte mer enn 1 cd før dvd kom tror du?

På PC var den en god del spill mot slutten av CD'ens levetid som spillmedie som kom ut på mer enn en CD.

 

Men nå kommer jo muligheten på Xboxen til å legge inn spillet på HDD (PS3 har vel allerede denne muligheten? ) og da betyr vel ikke formatet som spillet blir opprinnelig lagret på noe særlig?

Dem kan ikke gå utifra at folk har harddisk plass nok og man vil utelukke dem uten harddisk.

Lenke til kommentar
Hadde de tenkt som deg for lenge lenge siden hadde vi fremdeles bare hatt cd. Hvor mange spill var det som trengte mer enn 1 cd før dvd kom tror du?

På PC var den en god del spill mot slutten av CD'ens levetid som spillmedie som kom ut på mer enn en CD.

 

Men nå kommer jo muligheten på Xboxen til å legge inn spillet på HDD (PS3 har vel allerede denne muligheten? ) og da betyr vel ikke formatet som spillet blir opprinnelig lagret på noe særlig?

Dem kan ikke gå utifra at folk har harddisk plass nok og man vil utelukke dem uten harddisk.

 

Joda, men poenget mitt er. I dag er de fleste spill på dvd, og noen på flere dvd'er. Den gang var de fleste spill på 1 cd og noen på flere cd'er. Altså er argumentet om at de fleste spill kommer på en dvd, ergo trenger vi ikke mer plass, bare tull.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Joda, men poenget mitt er. I dag er de fleste spill på dvd, og noen på flere dvd'er. Den gang var de fleste spill på 1 cd og noen på flere cd'er. Altså er argumentet om at de fleste spill kommer på en dvd, ergo trenger vi ikke mer plass, bare tull.

Ikke bare tull vil jeg si. Utviklerene har lettere for å utnytte mer plass med et større medie ja, men det hadde nok vært flere spill på to eller flere DVD plater om utviklerene hadde ment at mer unikt innhold hadde verdt en ekstra DVD plate eller flere. Dette gjelder mer så på PC der alt uansett blir installert til harddisken. Flertallet av (ihvertfall AAA) PC spillene kom vel ut på flere CD plater etterhvert (noe som i en lang tid var rimeligere enn DVD).

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...