Gå til innhold

Xbox 360 eller ps3?


NN1000

Anbefalte innlegg

Jaja, nå har jeg lest og grublet om/på dette ALT for mye de siste dagene. Hadde Xbox 360 hatt blue-ray, så hadde det ikke vært noe spørsmål. Jeg er ikke så stø i alt dette surret, så jeg må bare spørre litt:

 

Spiller det noen rolle at 360 Elite har HD-støtte nå som toshiba har kastet inn håndkleet med tanke på HD-DVD? - Vil en 360 MED HD-støtte få et bedre bilde med en vanlig DVD, enn en 360 UTEN HD-støtte? - Eller kan man ikke hente HD-kvalitet ut av en vanlig DVD?

Altså: Hva er vitsen med å ha HD-støtte på en xbox når HD-DVD er dødsdømt, og den ikke kan spille av Blue-ray?

 

Nå har det seg sånn at jeg i det store og det hele kun er opptatt av 2 spill - GTA og Guitar hero. Kommer seff til å kjøpe andre tilfeldige spill, men som spillserie er disse viktigst. Med tanke på Microsofts rettigheter til GTA, så vil vel en xbox da kanskje passe best for meg?

 

 

Takker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. HD-støtten på xbox vil si at spillene kjører i HD, og i tillegg kan dvd spilleren i xbox oppskalere dvd-filmer til 720p. Dette gir bedre DVD-filmer, men er LANGT fra det samme som blu-ray som kjører 1080p med mye mye høyere bitrate og bedre lyd.

 

2. Du blander nok også mellom begrepene HD-støtte og den den eksterne HD-DVD spilleren som man fikk kjøpt til xbox360, hd-dvd er et dødt format så denne er bare å glemme. Dette er altså en ekstern spiller som man må koble på xboxen i tillegg.

 

3. Dette er diskutert i 100 tråder, BLANT annet en sticky på denne siden, les der.

Lenke til kommentar

Jeg synes du skal tenke på spill når du skaffer en spillkonsoll.

 

Allerede nå får du kjøpt en "stand-alone" Blue Ray spiller for under kr 2000,- . Det forventes at vi rett over nyåret vil se de til rundt tusenlappen.

 

Da faller hele argumentet med å bruke noen av konsollene som filmavspiller mer eller mindre bort.

 

Så konsentrer deg om spillbiblioteket til PS3 vs Xbox360 - også velger du den som har flest spill du er intressert i!

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig ett ømt punkt for Atari Jaguar, fake 64 bits gaming ftw! Gå for den!

 

Men seriøst, som flere her sier så må du bare se hva som er kommet, og hva som kommer av spill på den enkelte konsoll (sjekk gjerne hos f.eks tothegame.com). Begge er konge konsoller som presterer rimelig likt med tanke på maskinkraft, og optimalt så bør man også ha begge. ;)

Lenke til kommentar
Amiga!! :w00t:

 

Nei ærlig talt så er dette du MÅ finne ut av selv. Å spørre her er ikke løsningen.

 

OMfgZ Amigafanboy! Amiga Sux!!!!1 LoLzor.

 

Ja.

 

Men som sagt, trådstarter, you're on your own and good luck to you. Jeg tror du svarer ditt eget spørsmål veldig godt selv faktisk: Nå har det seg sånn at jeg i det store og det hele kun er opptatt av 2 spill - GTA og Guitar hero. Kommer seff til å kjøpe andre tilfeldige spill, men som spillserie er disse viktigst. Med tanke på Microsofts rettigheter til GTA, så vil vel en xbox da kanskje passe best for meg?

 

Slik jeg ser det er du opptatt av 2 spill; GTA og Guitar Hero. Du ser og ut til å være interesert i det innholdet X360 får til GTA. Om så er velger du X360. PS3 og X360 versjonen av GTA er slik sett nærmest identisk men utfra det du beskriver, og har lyst på, kan X360 være ditt valg.

 

Liker spørsmål som svarer seg selv.

Lenke til kommentar

PS3 har jo gratis online! Det kan jo være kjekt, selvom det ikke koster allverdens for ett år med gold, så synes jeg det er kjekt med gratis online på min ps3 iallefall! :) Man kan også importere spill fra usa, noe som iallefall jeg er fan av! Særlig greit med Rock Band, da 2'rn er rett rundt hjørnet! (kommet ut på 360 i usa riktignok) :)

Lenke til kommentar
Spiller det noen rolle at 360 Elite har HD-støtte nå som toshiba har kastet inn håndkleet med tanke på HD-DVD?
Alle Xbox 360 modellene har HD støtte både i spill, og til HD DVD via addon.

 

Vil en 360 MED HD-støtte få et bedre bilde med en vanlig DVD, enn en 360 UTEN HD-støtte?
Igjen, alle 360'er har HD støtte.

Og ja. Et bilde som må bli oppskalert av TV'en din vil sannsynligvis se dårligere ut enn et bilde som blir oppskalert av 360. Ikke store forskjellen, men du spurte, jeg svarte.

 

Nå har det seg sånn at jeg i det store og det hele kun er opptatt av 2 spill - GTA og Guitar hero. Kommer seff til å kjøpe andre tilfeldige spill, men som spillserie er disse viktigst. Med tanke på Microsofts rettigheter til GTA, så vil vel en xbox da kanskje passe best for meg?
Om det kun er de to spillene du bryr deg om vile jeg valgt den billigste konsollen, og det er i skrivende øyeblikk XBox 360. Den koster 1500kr for versjonen uten Harddisk og 2000kr for versjonen med 60GB Harddisk. Men vil anbefale deg å se om det er noen andre spill du kan få lyst på i fremtiden.

 

Om du føler Blu-Ray er viktig for deg velger du PS3, da den er en veldig god Blu-Ray spiller.

Lenke til kommentar
Dersom du ikke trenger Bluray, ville jeg klart ha gått for en ABC80

Kongenick du har å xbox live FHJ :D:new_woot:

Den var faktiskt ikke helt ulikt det jeg ville ha hatt, liveerut var mitt første i tankene mine :)

 

men back til topic:

 

Er faktiskt opptil deg, men hadde jeg hatt det valget så går for Playstation 3 fordi framtiden for den konsollen ser lysere ut en 360en sin, ja jeg vet 360 får Fable 2, Gears 2, men utenom det så er det ikke mye å hente, og kansje Alan Wake som jeg ikke har hørt en drit i fra...

 

Mens på Playstation 3 kommer det God OF War 3, Killzone 2, Little Big Planet, Gran Turismo 5, Heavy Rain, Motorstorm 2, Resistance 2, Uncharted 2, nytt Ratchet And Clank som blir vel begynt på etter Resistance 2 kommer håper jeg da :)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Er faktiskt opptil deg, men hadde jeg hatt det valget så går for Playstation 3 fordi framtiden for den konsollen ser lysere ut en 360en sin, ja jeg vet 360 får Fable 2, Gears 2, men utenom det så er det ikke mye å hente, og kansje Alan Wake som jeg ikke har hørt en drit i fra...

 

Fable 2, Gears of War 2, BanjoKazooie: Nuts & Bolts, Halo Wars, Peter Jackson's Halo Project, Halo 3 "Expansion", Alan Wake, Tales of Vesperia, Star Ocean 4, Splinter Cell Conviction, Age of Conan, Ninja Blade og Mass Effect 2.

Samt GTA4 expansion, Portal: Still Alive, BanjoKazooie 1 og 2 på XBLive

 

Morsomt at du er skeptisk til Alan Wake pga lite informasjon mens du samtidig trekker frem Uncharted 2, GoW3 og Ratchet & Clank Future 2 som en del av PS3 lineupen.

 

Ang. PS3 vs 360 så er det noen viktige punkter man må vurdere:

1. Hva slags hardware vil du ha? Bluray? Hvor mye er du villig til å betale? Hvilke kontrollere liker du best?

2. Ifølge gamerankings.com så har 360 et overveldende flertall av gode spill, men det er i bunn og grunn din egen spillsmak som bør avgjøre konsollvalget

3. Hva har vennene dine? Dere kan spille sammen eller mot hverandre via PSN/Live

 

Sist men ikke minst. Ikke hør på hva vi sier. Kjøp den konsollen som du tror vil gi deg mest underholdning. Jeg tviler på at du blir misfornøyd samme hvilket valg du tar.

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...