Gå til innhold

HD kamera, er det verdt pengene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville absolutt anbefale HD-kamera. Du kan spare penger på å kjøpe «vanlig» kamera som ikke tar i HD. Men når du om 5-10 år sitter og ser på opptakene dine, ville du kanskje ønsket at du kjøpte HD. De aller fleste HD-kameraene har en oppløsning på 1920x1080, det vil si 1080i eller 1080p. Du kan lese mer om dette på videokameraguiden. Bla litt ned til overskriften «VIDEOSYSTEM (SD vs. HDV):».

Lenke til kommentar

Det blir nok et 1080p kamera...

Men jeg så på noen opptak på nettet nå og der ser det ut som at det ikke er 16:9 format, kan man velge det?

funderer på et canon hf100...

På den annen side så mangler jo dette kameraet 5:1 lyd, men blir det noe bra soround lyd på et håndholdt kamera uansett, eller høres det bare bra ut?

Lenke til kommentar

Men jeg så på noen opptak på nettet nå og der ser det ut som at det ikke er 16:9 format, kan man velge det?

På den annen side så mangler jo dette kameraet 5:1 lyd, men blir det noe bra soround lyd på et håndholdt kamera uansett, eller høres det bare bra ut?

Jeg har et Canon HF10, og er fornøyd med det jeg.

Hva skal du med 5.1 lyd til hjemmevideoene?

Trodde alle redigerte videoene etterpå jeg?

Da er det vel ikke så nøye med 5.1 lyd da?

Synes jeg hører ungene mine griner i 5.1 :) Huff og huff.

Andreas

Lenke til kommentar

Video direkte fra Canon HV20: http://vimeo.com/1717154

Tips for lydopptak: http://www.gjovikmusikk.no/shop/default.aspx?ProdID=5808087

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...