Nidaroo Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Hørte forleden fra en bekjent om at det sies at Canal Digital skal "stenge" sine tjenester på de gamle tunerene? Han personen jeg snakket med hadde ikke fått noe, er dette noe man får automatisk hvis man allerede er kunde? Eller er alt dette oppstyret i forbindelse med HD? Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Hørte forleden fra en bekjent om at det sies at Canal Digital skal "stenge" sine tjenester på de gamle tunerene? Han personen jeg snakket med hadde ikke fått noe, er dette noe man får automatisk hvis man allerede er kunde? Eller er alt dette oppstyret i forbindelse med HD? Dette kan du antagelig ta med knusende ro. Dersom du abbonerer hos CD så gir de deg sannsynligvis en ny mottager/dekoder gratis dersom noe slikt skulle skje. Muligens er dette rykter om pairing. CD har kun levert ut smartkort til mottagere med Conax CAS-7 pairingstøtte de siste 4-5 årene (hvorfor får du selv spekulere i). Derfor kommer det naturlig nok rykter om pairing.... http://www.conax.com/en/products/cas_extended/pairing/ http://www.conax.com/en/press/newsarchive/...html?newsitem=1 Det eneste du kan være helt sikker på er at alle gamle mottagere og mange av de som nå er godkjent av CD kommer til å slutte å fungere når neste generasjons digitaltv innføres. Alt vil gå over til HDTV , det er bare et tidsspørsmål. Jeg forresten lest på Danske Satellit Informationen at Canal Digital nå kommer med Conax CAS7 pairing CAM's for TV'er med DVB-S/S2 tuner( slik RiksTV gjør med DVB-T TV'er). Det var info direkte fra Canal Digitals forhandlerforum i Danmark (Ålborg 26 August). Endret 26. september 2008 av Bobben1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå