pippeungen Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Det er orginal Windows XP Home edition cd fra dell. Det var ikke satt på RAID. Jeg tester memtest86. Satt alt opp, men CPU Core ble på 1.16V som den var på auto. Samme med CPU FSB som ble på 1.1V. SPP gikk opp til 1.35V. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Sett cpu fsb et hakk opp, og cpu vcore et 2 hakk opp:) så prøver du installere Lenke til kommentar
pippeungen Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Tester nå Edit: ble fortsatt ikke endret på CPU Endret 1. oktober 2008 av pippeungen Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) good Funker det ikke, så last ned en piratkopi av xp home, brenn den på en ny cd og bruk din cdkey. Det er lovlig. når du nå har stilt inn alle disse innstillingene som jeg sa, så bør det virke problemfritt så lenge cd rom eller cd plate ikke har noen feil. Du har sjekka cd plata for riper, hakk osv.? prøv å rense den, og prøv å blås forsiktig inn i cdromen.. funker ingenting da, og heller ikke med annen cdrom eller ny cd.. da vet jeg ikke hva det er. mest sannsynlig Hovedkortet, da det er større feil prosent på det enn på RAM Formater disken orntlig, og del den opp i to partisjoner. èn for windows (gjerne 60-80gb) og resten til hva det enn måtte være. Husk at formateringen er viktig under ny installasjon. edit: Gikk ikke cpu Vcore noe opp?? Husk du skal stille på cpu Vcore. sett den til 1,230f.eks.. den skal da gå opp?... cpu vtt eller cpu FSB er noe annet og skal du bare sette opp til 1,2.. noe mer er helt uten mening. Endret 1. oktober 2008 av knutern88 Lenke til kommentar
pippeungen Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Etter jeg hadde satt opp volten og tok save and exit ble det helt svart, jeg måtte slå av og på pcen igjen. når jeg satt volten tilbake og trakk save and exit restarta den vanlig. Det skjer når jeg tar opp volten på SPP Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) hmm... hva sto volten på da?? den er i allefall ikke for høy med Cpu Vcore 1,2v og Cpu Fsb 1,2v .. hmm. skjønner ikke. du må ha bomma noe her.. hva er det meste du kan sette spp til? edit: Ikke sett det på det meste, men jeg lurer bare.. og hvilken intervaller er det? Endret 1. oktober 2008 av knutern88 Lenke til kommentar
pippeungen Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 hmm... hva sto volten på da?? den er i allefall ikke for høy med Cpu Vcore 1,2v og Cpu Fsb 1,2v .. hmm. skjønner ikke. du må ha bomma noe her.. hva er det meste du kan sette spp til? Det blir svart når jeg tar SSP til 1.35 Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) kan hende det bruker høyere volt enn mitt 790i ultra skjønner du har du noe msn eller lignende, så slipper vi masse små meldinger i forumet? kan jo legge en konklusjon etterhvert i furum. har du ikke det, så går dette fortsatt greit. (du kan sende meg PM) Endret 1. oktober 2008 av knutern88 Lenke til kommentar
pippeungen Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) kan hende det bruker høyere volt enn mitt 790i ultra skjønner du har du noe msn eller lignende, så slipper vi masse små meldinger i forumet? kan jo legge en konklusjon etterhvert i furum. har du ikke det, så går dette fortsatt greit. (du kan sende meg PM) "cut" Endret 1. oktober 2008 av pippeungen Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 rediger bare bort den mailen nå, slik at den ikke ligger til åpen skue for alle på nett:) Lenke til kommentar
toazty Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 åssen går det? prøvd med en annen OS cd\dvd? hadde vært fint om du la ut en post om hva som var galt Lenke til kommentar
pippeungen Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 åssen går det? prøvd med en annen OS cd\dvd? hadde vært fint om du la ut en post om hva som var galt Jepp prøvd med annen OS cd, der funka ikke. Har ikke fått det til å funke enda, har prøvd med mange BIOS innstilninger, andre RAM brikker og mye mer. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 nei da vet jeg ikke.. hadde vel kanskje tatt ut alt og begynt på nytt, resett bios, og se om det hadde funka.. det er va jeg hadde gjort. men nå er ikke jeg noe expert. men har plenty erfaring etter lære og feile metoden.. Lenke til kommentar
maN1C Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Har du sett på CPU temperaturen i BIOS? Lenke til kommentar
pippeungen Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Har du sett på CPU temperaturen i BIOS? Ja, den er på rundt 50 grader Lenke til kommentar
Feliz69 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Har du sett på CPU temperaturen i BIOS? Ja, den er på rundt 50 grader Jeg hadde samme problem som deg,måtte bytte HD,nå er jeg en lykkelig person igjen Lenke til kommentar
pippeungen Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Har du sett på CPU temperaturen i BIOS? Ja, den er på rundt 50 grader Jeg hadde samme problem som deg,måtte bytte HD,nå er jeg en lykkelig person igjen Jeg har jo prøvd med bare en hd omgangen da Lenke til kommentar
pippeungen Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har prøvd med ny RAM og ny CPU, men funka ikke. På RAMen gikk alt helt likt, men når jeg prøvde CPUen var alt svart. Lenke til kommentar
pippeungen Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Fant ut av problemet for noen uker siden, det var en defekt CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå