Pigeon Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Okey, her er problemet: Jeg fikk et elektrisk orgel for en stund siden, men nå har det begynt å sprake. Særlig når jeg skal forandre lyden (f.eks fra Chorus til Tremolo) Er det noen som vet hva som kan være galt?? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) en sprengt høytaler pleier å sprake. spesielt ved lydskifte.. uten om det skal jeg ikke lire av meg orgelkunskaper.. Endret 26. september 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Hmm...det kan være det. Takk! Endret 26. september 2008 av Pigeon Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg må bare spørre, hvor gammel er du? Utrolig få som begynner å spiller orgel på eget initiativ, da orgelet er et nokså bortgjemt instrument nå til dags. Spiller selv, forresten Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg må bare spørre, hvor gammel er du? Utrolig få som begynner å spiller orgel på eget initiativ, da orgelet er et nokså bortgjemt instrument nå til dags. Spiller selv, forresten Jeg er 19, snart 20 Og jeg fant ut at det ikke er høytalerne som er ødelagt Noen som vet hva det kan være da? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Skitne kontaktpunkter i bryteren? Tror det kan føre til slik spraking. Hvilket merke og type er orgelet ditt? Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Hvordan fikser jeg det da? Jeg har et Philips Philicorda 758 Rhythm 10 for å være eksakt Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Vel, du får prøve å plugge det ut av strømnettet, for å deretter skru det opp. Så får du finne bryteren problemet gjelder, og prøve å skru den opp og rense den. Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Hmm, hvordan får jeg det opp? Jeg har skrudd av plata bak, men jeg kommer ikke opp til knappene Men takk, jeg skal prøve det Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Du får se litt rundt, men på mitt orgel ( et Yamaha) måtte jeg skru opp noen skruer på undersiden av selve kassen hvor tangentrekkene var, for å få løftet de opp. Denne siden viser litt hvordan orgelet ser ut inni: http://www.drummachines.de/beatboxer/philicorda/758.htm Lykke til Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Okey, TUSEN takk! Jeg skal sjekke det med engang! Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Joda, det ble mye bedre men det er fortsatt litt spraking når jeg har på tremoloen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå