a_aa Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 ...men synes fortsatt det er overkill på bærbare enheter... Enig. Men jeg er slett ikke sikker på at denne enigheten vil vare lenge Lagringsplass koster i vekt, i volum og i penger - og jeg ønsker altså ikke å betale svindyrt for en avspillingsenhet som knapt fortjener betegnelsen "bærbar" bare for å spille mine FLACs direkte og slippe transkodingen. Denne trippelkostnaden ved lagringplassen gjør plasskrevende FLAC til overkill. Men sånn som utviklingen går rundt lagringsteknologi (du få nå et 32 GB SDHC-kort for under tusingen, det samme du betalte for et like volumiøst og tungt 1 GB-kort for et par-tre år siden), må man jo spørre seg: Når får du en spiller med samme pris og størrelse som en iPod Nano med 120GB og FLAC-støtte? Jeg vet ikke, men jeg tror ikke det er veldig lenge til - og jeg vet at jeg på det tidspunkt ikke lenger er enig... Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Har selv en iPod nano. Bruker stort sett ALAC på den, og synes ikke det er noe problem med plassbehovet igrunn. Meg bekjent tar FLAC omtrent like mye plass som ALAC, så 16GB bør i alle fall holde til allminnelig bruk. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Har selv en iPod nano. Bruker stort sett ALAC på den, og synes ikke det er noe problem med plassbehovet igrunn. Meg bekjent tar FLAC omtrent like mye plass som ALAC, så 16GB bør i alle fall holde til allminnelig bruk. Jeg liker "Free" bedre enn "Apple" Eller har du veldig rett i det med likt plassbehov - men FLAC har likevel noen styrker ift ALAC, sjekk her. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg liker "Free" bedre enn "Apple" Eller har du veldig rett i det med likt plassbehov - men FLAC har likevel noen styrker ift ALAC, sjekk her. Poenget var ikke FLAC vs. ALAC, hadde selv foretrukket FLAC, men kjøpte iPod før jeg tenkte noe særlig over det. Poenget var plassforbruket. iPod er uansett ingen god spiller når det kommer til lyden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 http://www.anythingbutipod.com/archives/20...30-released.php Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Gah, det kom sånn ca. et par dager for sent. Har allerede mottatt min nye Cowon D2 8GB (+ 16 GB minnekort). Har ikke fått testet den fullt ut, men jeg tror jeg har gjort et kjempekjøp. Skal komme tilbake med flere merknader etterhvert som jeg har fått testet den skikkelig. Skal i tillegg legge inn noen episoder Prison Break og ta den med på treningssenteret. Kan det hende at ergometersykkelen blir interessant igjen? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hvordan er signal-støy-forholdet på disse? Synes det virker ganske lavt (mye støy) på min iPod Nano 2. gen, men kan være jeg forventer litt for mye? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 D2 kombinert med UE Triple.fi 10 gir veldig lite støy, da man ikke trenger å maksimere volumet ut av spilleren. Forsterkeren en et aldri så lite monster! Jeg vil tro at dette gjelder for de aller fleste IEM. Jeg kan egentlig kun sammenligne med Nano 1. gen, da det er den eneste andre spilleren jeg har liggende. D2 vinner via knockout, både når det gjelder bakgrunnsstøy og generell lydkvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå