Rematusen Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Ja det har jeg:) Har du ordnet slik at andre kan adde venner? Hvordan? Så skal jeg hjelpe deg videre.. Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) nå må du også huske da at koden er laget som en funksjon. altså du må bruke feks return. evt fjerne funksjon innsperringen Endret 29. september 2008 av Dryper Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Den er grei erith01! Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Ja det har jeg:) Har du ordnet slik at andre kan adde venner? Hvordan? Så skal jeg hjelpe deg videre.. Har ikke fått til det ennå.. Men driver på, og skal få det til i løpet av senest denne uken. Men er litt å sette seg inn først, også begynne å tenke, for så å kode. Men skal prøve også spør jeg her når jeg trenger noe hjelp Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Noen som vet hva som er grunnen til at dette ikke fungerer? Jeg prøver og få til så man kan laste opp ett bilde som profil bilde, men får bare melding om at det er godkjent og OK, men det funker ikke.. Altså: Jeg skal ha muligheten til at brukeren skal kunne laste opp ett bilde, og filnavnet til databasen, så det vises i profilen til brukeren. Men jeg får ikke lastet opp ett bilde per bruker, kun ett bilde som brukes hos alle brukere.. Noen som vet hva som kan være feil? <?php //This is the directory where images will be saved $target = "./images/"; $target = $target . basename( $_FILES['photo']['name']); //This gets all the other information from the form $photo=($_FILES['photo']['name']); // Connects to your Database mysql_connect("localhost", "root", "*****") or die(mysql_error()); mysql_select_db("***") or die(mysql_error()); //Writes the information to the database [b]mysql_query("INSERT INTO `brukere` WHERE `brukernavn` = '$_GET[brukernavn]' VALUES ('$photo')");[/b] //Writes the photo to the server if(move_uploaded_file($_FILES['photo']['tmp_name'], $target)) { ?> <div id="innhold"> <?php //Tells you if its all ok echo "The file ". basename( $_FILES['uploadedfile']['name']). " has been uploaded, and your information has been added to the directory"; } else { //Gives and error if its not echo "Sorry, there was a problem uploading your file."; } ?> Vil tro det er noe feil rundt mysql_query("INSERT INTO `brukere` WHERE `brukernavn` = '$_GET[brukernavn]' VALUES ('$photo')"); Endret 29. september 2008 av djwawa Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Insert skal ikke ha noen WHERE-conditions. Du leter nok etter update. Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Men får det ikke til å fungere for det da.. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 hva slags spørring har du nå da? Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 mysql_query("UPDATE `brukere` WHERE `brukernavn` = '$_GET[brukernavn]' VALUES ('$photo')"); Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) mysql_query("UPDATE brukere WHERE brukernavn = $_GET['brukernavn'] SET photo = $photo") or die("MySQL error: ".mysql_error()); utestet (tror faktisk den er feil, men du kan prøve) - vet ihvertfall at den du har er feil Endret 29. september 2008 av Famen Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 SET kommer før WHERE-conditions. UPDATE [LOW_PRIORITY] [IGNORE] tbl_name SET col_name1={expr1|DEFAULT} [, col_name2={expr2|DEFAULT}] ... [WHERE where_condition] [ORDER BY ...] [LIMIT row_count] Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Fikk nå: Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in C:\xampp\htdocs\WEB\Brukersystem2\profilbilder\add.php on line 17 Med denne som add.php <?php //This is the directory where images will be saved $target = "./images/"; $target = $target . basename( $_FILES['photo']['name']); //This gets all the other information from the form $photo=($_FILES['photo']['name']); // Connects to your Database mysql_connect("localhost", "root", "****") or die(mysql_error()); mysql_select_db("blogg") or die(mysql_error()); //Writes the information to the database *************FEILEN HER!!****************** mysql_query("UPDATE brukere WHERE brukernavn = $_GET['brukernavn'] SET photo = $photo") or die("MySQL error: ".mysql_error()); //Writes the photo to the server if(move_uploaded_file($_FILES['photo']['tmp_name'], $target)) { ?> <div id="innhold"> <?php //Tells you if its all ok echo "The file ". basename( $_FILES['uploadedfile']['name']). " has been uploaded, and your information has been added to the directory"; } else { //Gives and error if its not echo "Sorry, there was a problem uploading your file."; } ?> edit: redigert vekk passord Endret 30. september 2008 av djwawa Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 ja seff Jonas, btw: leste du posten til Jonas djwawa? mysql_query("UPDATE brukere SET photo = $photo WHERE brukernavn = $_GET['brukernavn']") Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Nei Famen, så ikke den før jeg svarte.. Men det fungerer ikke ennå.. Denne feilen får jeg: Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in C:\xampp\htdocs\WEB\Brukersystem2\profilbilder\add.php on line 17 Samme som istad.. Og nå bruker jeg: mysql_query("UPDATE brukere SET photo = $photo WHERE brukernavn = $_GET['brukernavn']") or die("MySQL error: ".mysql_error()); Istedenfor: mysql_query("UPDATE `brukere` WHERE `brukernavn` = '$_GET[brukernavn]' VALUES ('$photo')"); Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 mysql_query("UPDATE brukere SET photo = $photo WHERE brukernavn = $_GET['brukernavn']"); bruk bare den, fjern denne or die("MySQL error: ".mysql_error()); Lenke til kommentar
Rematusen Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Oppdater linjen til: mysql_query("UPDATE brukere SET `photo` = '$photo' WHERE `brukernavn` = '".$_GET['brukernavn']."'") or die(mysql_error()); Se om det fungerer.. Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Nå funket det.. Men den oppdaterer ikke informasjonen.. Så er jo like langt da.. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Du må sjekke om det ligger noe i $photo variabelen, og om alle tabell og rad navnene er rett i queryen... Lenke til kommentar
Rematusen Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Legg til echo "<pre>"; print_r($_REQUEST); før sql spørringen.. Lenke til kommentar
djwawa Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Nå gjorde jeg som du sa Rematusen, men da fikk jeg opp dette: Array ( [PHPSESSID] => f4ea461528ecf5e72b34c5f844afc888 ) The file has been uploaded, and your information has been added to the directory Men det fungerte like dårlig.. Den laster opp bilde til mappen, men ikke til databasen, som den også må. Kildekoden nå er: <?php //This is the directory where images will be saved $target = "./images/"; $target = $target . basename( $_FILES['photo']['name']); //This gets all the other information from the form $photo=($_FILES['photo']['name']); // Connects to your Database mysql_connect("localhost", "root", "***") or die(mysql_error()); mysql_select_db("blogg") or die(mysql_error()); //Writes the information to the database echo "<pre>"; print_r($_REQUEST); mysql_query("UPDATE brukere SET `photo` = '$photo' WHERE `brukernavn` = '".$_GET['brukernavn']."'") or die(mysql_error()); //Writes the photo to the server if(move_uploaded_file($_FILES['photo']['tmp_name'], $target)) { ?> <div id="innhold"> <?php //Tells you if its all ok echo "The file ". basename( $_FILES['uploadedfile']['name']). " has been uploaded, and your information has been added to the directory"; } else { //Gives and error if its not echo "Sorry, there was a problem uploading your file."; } ?> MySQL databasen: http://bildr.no/image/262635.jpeg Link til stor visning Endret 29. september 2008 av djwawa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå