Gå til innhold

BK: Just a dot...


Bruker-93156

Anbefalte innlegg

Etter et realativt langt opphold fra fotografering og bidrag i BK'n får jeg vel komme med et bilde. Det ble tatt på et fototreff jeg var på i går. Turen ble lagt til et kjøpesenter da det begynte å regne for kraftig til at deltakerne ville ta turen ut, så for å slippe å bli sett på som en turist blant 10 andre fotografer inne på Zoo'n tok jeg en tur ut. Der fant jeg ut forskjellige ting, blant annet at å legge igjen stativet i studioet ikke var serlig smart, D300'n frontfokuserer nå (Etter å ha vært på service for bakfokusering) og det å ha sekken åpen når man hiver den på ryggen, er fremdeles ikke en smart idè...

 

Bena er plassert der med vilje. Kom i ettertid til å tenke på at jeg burde tatt av meg på bena og rullet opp buksa, tror det vilel gitt mer intrykk i bildet.

 

Nikon D300 m/Nikon 24-70/2.8 @24mm

 

f/2.8

1/50

ISO 1600

 

Får håpe folk har lært seg å slakte nå da :wee:

post-93156-1222434590_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Meget bra, Marius. Det er annerledes (til å komme fra deg), og herlig fritt for tekniske pretensjoner. Fokus og uskarpheter har ingen betydning for om dette er vellykket eller ikke.

 

Takk, tenkte nettopp på deg og Tomsi da jeg valgte å ta bildet. Kunen vært renere dog, men høy ISO + dårlig tid til å time eksponeringen gjorde at jeg fikk noen kanter jeg ikke likte.

 

Stilig. Får følelsen av å være en gigantisk skapning, stående på enden av universet med stjerner under føttene.

 

Danke ;)

Lenke til kommentar

Bra bilde! Jeg tenkte det samme som bjornast før jeg leste kommentaren hans, så jeg må si meg enig med både ham og PM. Jeg hadde nesten forventet et bilde av en flått eller noe annet som egentlig er så smått at vi ser det bare som en liten prikk (ettersom jeg forbinder deg med makrofotografering), og ble positivt overrasket da jeg så bildet. :D

Lenke til kommentar

Blir litt slask med joggebukse etc og det ødelegger ganske my for meg ihvertfall ^^

 

Ellers er det OK, har jo gjort lignende bilde selv, så skal ihvertfall ikke klag på vinkelen^^

 

Blir kanskje litt for harde skyggerli? vet ikke hvordan belysning det er her, men synes det bli litt hard på buksene =)

 

ellers morsomt å se noe annet enn makroer fra deg ^^

Lenke til kommentar
Blir litt slask med joggebukse etc og det ødelegger ganske my for meg ihvertfall ^^

 

Ellers er det OK, har jo gjort lignende bilde selv, så skal ihvertfall ikke klag på vinkelen^^

 

Blir kanskje litt for harde skyggerli? vet ikke hvordan belysning det er her, men synes det bli litt hard på buksene =)

 

ellers morsomt å se noe annet enn makroer fra deg ^^

 

 

Akkurat:

 

dårlig tid til å time eksponeringen gjorde at jeg fikk noen kanter jeg ikke likte.

 

 

Å hente fram detaljer fra skygger på ISO 1600 (Bildet er veldig mørkt i utgagspunktet, har flere som er lysere som kunne passet bedre, men gadd ikke redigere i går.) er vasnkelig uten å gå kvaliteten løs.

 

Så bildet er i utgangspunktet ikke for å vise teknisk kvalitet eller perfeksjonisme, men mer settingen, med kopp og slikt. Ja joggebuksa ødelegger, derfor jeg i etterkant tenkte på barfot og bare ben, emn slik ble det ikke. Et bilde uten særlig planlegging, mer et snapshot, som helt klart har mye forbedringspotensiale.

 

Resten, takk! ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Meget bra, Marius. Det er annerledes (til å komme fra deg), og herlig fritt for tekniske pretensjoner. Fokus og uskarpheter har ingen betydning for om dette er vellykket eller ikke.

 

Takk, tenkte nettopp på deg og Tomsi da jeg valgte å ta bildet. Kunen vært renere dog, men høy ISO + dårlig tid til å time eksponeringen gjorde at jeg fikk noen kanter jeg ikke likte.

Et bilde må ikke alltid være perfekt. Når du får folk til å stoppe opp for å se på bilder flere ganger for å se på bildet og setter fantasien deres igang, da har du oppnådd noe.

 

Med andre ord, jeg synes det ble et morsomt og bra bilde.

 

Blir litt slask med joggebukse etc og det ødelegger ganske my for meg ihvertfall ^^

Der er jeg uenig, skoene og buksa er elementer som gjør bildet.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Hadde tenkt å skrive noe som fallt meg inn i begynnelsen, at dette var ikke noe særlig spesiellt. Men etter hvert som jeg studerte bildet mer, ga det mer og mer mening :) Den eneste tanken som sitter igjen er at det er litt for mørkt for min del. Det hvite i bildet kunne godt vært trukket mer frem. Mulig det er bare min dataskjerm, men bildet ble litt vel mørkt for min del.

Lenke til kommentar

Blant alle de teknisk spektakulære (som ikke forteller veldig mye) bilder som den digitale verden har ført til, så finnes det fremdeles bilder som fokuserer på andre dimensjoner enn overflaten. Det er lett å forelske seg i et bilde som lyser teknikk, men det er ofte lurt å bruke litt lenger tid på de bildene som man i utgangspunktet ikke ser så teknisk spennende ut. Da finner du ofte ut at du får andre favoritter enn du først trodde.

 

Det er som med musikk. Den musikken som i utgangspunktet virker minst tilgjengelig, er ofte den beste musikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...