Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til valg av bil

Crisko

Anbefalte innlegg

Sitter å funderer på å gå til innkjøp av min første bil om ikke så alt for lenge og siden jeg har lite peil på bil er jeg ute etter noen tips. Innkjøps prisen er ikke det aller viktigste, men må være under 100k, helst ikke over 75k. Det jeg er mest interresert i er de daglige kostnadene, forsikring, årsavgift, antall besøk på verksted pga slitasje osv. Regner med selv som en erfaren sjåfør i forhold til alderen (21 år).

- Bruken skal for det meste være småkjøring til jobb og fritidsaktiviteter, 3-10 km per tur, med noen "langturer" av og til.

- Må tåle kjøring på gårdsveier uten å falle fra hverandre.

- Et merke som ikke er alt for dyrt å forsikre.

- Lavt bensin/diesel forbruk

- Gjerne et merke som er kjent som bra som brukt, og ikke må ha reperasjon annen hver måned.

Så hvis noen kan tipse om hvilke merke + gjerne hva jeg bør være oppmerk som på (km stand, slitasje, osv?) ved kjøp av bruktbil som passer til mitt formål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn på finn, og søk på Toyota du.

Skriv kriteriene dine angående pris/modell etc. der og klikk "søk"

Toyota Corolla er jo en slager.

Så lenge jeg har fått intrykk av at motor/utseende spiller mindre rolle, så hadde jeg klart valgt en "enkel" toyota. Disse har også god gjennkjøpsverdi.

Gi heller litt ekstra for at bilen er i teknisk bra stand og ser pen ut i lakken. Drit i stereo/motor og annet stash.

Lykke til med valget ditt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...