Gå til innhold

kjøler til socket 771 - samme som 775?

JKJK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Er begrenset til å kjøpe hos ementor/amentio/komplett.

Har noen av disse kjølere som kan gjøre min kommende 8kjerne workstation forholdsvis stille? Eller er det samme støynivå på disse som på kjøleren som er med f.eks. q9450?

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Er begrenset til å kjøpe hos ementor/amentio/komplett.

Hverken amentio eller komplett har 771 kjølere til motsetning av nextron.no

Ementor har denne

https://eshop07.ementor.no/no/m4n?cat1id=0&...;prodid=1079683

Man bruker da interne vifter i server for luftflyt over ribber.

Boxed kjøleren du får med er passiv 2U heatsink.

Skal du ha dette bygd inn i et tower kabinett anbefaler jeg deg å kjøpe noctua 771 m/vifte hos nextron.

Lenke til kommentar

Les : Det er kjøle heatsinker UTEN vifte på xeon i handlekurven din fra den andre posten. Det er ikke likt kjøler som medfølger desktop prosessor q9450 775 nei. Er derfor jeg anbefaler deg kjøp av noctua S771 kjøler fra nextron MED vifte.

Ditt boxed art nummer er tilrettelagt flat server type 2U med interne kjøle vifter.

Se:

http://download.intel.com/design/Xeon/datashts/31556903.pdf

Merk ! at boxed Xeon E5430

Part nr BX80574E5430A inkluderer 3U active / 1U passive kjøleløsning

Part nr BX80574E5430P inkluderer 2U passive kjøleløsning

Så har du bestilt BX80574E5430A (active) får du kjøler MED vifte inkludert.

Har du derimot bestilt BX80574E5430P (passive) får du cpu heatsink UTEN vifte

og må ty til alternative løsninger for vifte implementeringer .

Bilde av 2U passive kjøle heatsink

post-35394-1222461461_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
hvorfor er du begrenset til de sidene?

Må i utgangspunktet handle på ementor grunnet innkjøpsavtale, noe mange bedrifter og de fleste offentlige instanser er bundet av. Hvis de ikke kan skaffe varene, må jeg handle på nettbutikker vi har fakturaavtale hos.

Syar 2003: Takk. 

Vil BX80574E5430A viften (3U) være veldig støyende? Som du ser så kan jeg ikke kjøpe fra nextron.

Ser at ementor har BX80574E5430A, så hvis disse ikke bråker så jævlig, så går jeg nok for den.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke støynivået på den.

Har bare drevet med rackservere og dedikerte server tower fra produsenter som HP, IBM osv .Disse bruker passive sink og med interne "insane" server vifter i tunell konfig som støyer ganske mye.

Men disse har jo også automatisk temperaturstyrt regulering fra hovedkort , så i kjølige omgivelser blir det bedre.

Men du har jo tydligvis ikke noe annet valg enn å bruke boxed.

Det er sannsynlig at hovedkortet ditt kan autojustere boxed viftene.

Andre muligheter kan være å gjøre noen reodor felgen tiltak og stripse på noen andre støysvake vifter enn de medfølgende, men det blir jo litt uproffesjonelt.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke støynivået på den.

Har bare drevet med rackservere og dedikerte server tower fra produsenter som HP, IBM osv .Disse bruker passive sink og med interne "insane" server vifter i tunell konfig som støyer ganske mye.

Men disse har jo også automatisk temperaturstyrt regulering fra hovedkort , så i kjølige omgivelser blir det bedre.

Men du har jo tydligvis ikke noe annet valg enn å bruke boxed.

Det er sannsynlig at hovedkortet ditt kan autojustere boxed viftene.

Andre muligheter kan være å gjøre noen reodor felgen tiltak og stripse på noen andre støysvake vifter enn de medfølgende, men det blir jo litt uproffesjonelt.

Hehe.. ja. Pc'en jeg sitter med i dag er ganske reodor felgen, og det er ikke holdbart i produksjonssammenheng.

Drifter selv 11 servere med xeon oppsett, og det er støynivå i den klassen jeg er redd :p Selv om det er snakk om helt andre vifter.

Har ikke funnet noe info om støynivå på boxed kjølerne heller :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...