Gå til innhold

Prøver å sette opp trådløs router..

Tunky

Anbefalte innlegg

Heisann.

Endelig har vi invistert i en tråsløs router her i huset også. :p En Linksys WRT54GL. Jeg fikk da oppgaven med å installere denne. Jeg kjørte bare CDen med sånn step-by-step-installering. Jeg har kommet på nett og sånn. Men kommer til punkt 7 i installeringa, Check the router's status. Der hopper det opp en rute "Write your password", jeg skriver bare et passord og trykker "Yes", så kommer sånn "Checking your computer settings" som teller til 100%. Så låser det seg, og etter en stund hopper det opp på nytt: "Write your password". Den sirkelen har den gått i en stund nå. Trenger jeg å fullføre den Setup wizarden?

Har også prøvd å skrive inn IP-adressen i en nettleser, men den finner ikke fil eller noe.

Any help? Vil gjerne ha et passord på nettet, liksom.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme ruter selv, men dog kan jeg ikke være til mye hjelp, antar den plate greia fikser standard firmwaren (Som i min mening er møkk)

Personlig flashet jeg min til DD-WRT og har bare smilt siden den gang, forandring av både brukernavn og passord.

Men ta en reset og gi blaffen i Linksys sine manualer, se om du kommer inn med standard passordet admin og brukernavnet admin.

Da skal du i allefall kunne forandre det i teorien (Teori og praksis på trådløse rutere har jeg lært at ikke alltid stemmer :p)

Lenke til kommentar

Holdt inne i lengre enn 15 sekunder, men får bare "Siden kan ikke vises".

Har prøvd både på en stasjonær som jeg har gjort resten av setupen på, og en bærbar som er koblet til trådløst. Har plutselig ikke internett på den stasjonære heller. :p Er i tvil om jeg har hatt det i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Trenger rask hjelp! Har prøvd det meste nå!

Det står at den stasjonære er koblet til og alt er fryd og gammen (Status: Tilkoblet, Hastighet: 100.0 Mbps). Det eneste er "Aktivitet" som det står "Pakker: Sendt: 4" og "Mottatt: 6". Ip-adresse-innstilligene er at den mottar IP-adresse automatisk. Det samme som på laptopen min. (Hvis det har noe å si er min Vista og den stasjonære XP). Får ikke koblet til den stasjonære trådløst heller (den har trådløst nettverkskort). Har restarta modemet (strøm ut og inn). Jeg får perfekt tilgang på laptopen min.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Har et nytt problem.

Jeg skriver opp step-by-step hva jeg gjorde:

- Starter CS:Source

- Joiner en server jeg har i favoritter, akseptabel ping (50-60), normalt på den serveren.

- Loader serverliste mens jeg spiller

- Den loader 3-400 servere ganske kjapt så stopper den.

- Går ut av serveren for å se litt nøyere.

- Skjer ikke noe mer på "Internet"-bladet, så går tilbake til "Favorites"-bladet

- Alle servene er < server not responding >

Tidligere har jeg enten vært hos pappa på hans trådløse og på naboens nettverk (har snakka med naboen) når jeg er hos mamma. Noen ideer om hva som kan være galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...