Tunky Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Heisann. Endelig har vi invistert i en tråsløs router her i huset også. En Linksys WRT54GL. Jeg fikk da oppgaven med å installere denne. Jeg kjørte bare CDen med sånn step-by-step-installering. Jeg har kommet på nett og sånn. Men kommer til punkt 7 i installeringa, Check the router's status. Der hopper det opp en rute "Write your password", jeg skriver bare et passord og trykker "Yes", så kommer sånn "Checking your computer settings" som teller til 100%. Så låser det seg, og etter en stund hopper det opp på nytt: "Write your password". Den sirkelen har den gått i en stund nå. Trenger jeg å fullføre den Setup wizarden? Har også prøvd å skrive inn IP-adressen i en nettleser, men den finner ikke fil eller noe. Any help? Vil gjerne ha et passord på nettet, liksom. Endret 26. september 2008 av Knewt Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Resett routeren ved å stikke inn en pennespiss bak i 10-15 sek (lampene foran blinker ved reset). Logg så inn på i nettleseren http://192.168.1.1 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 I will try. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Har samme ruter selv, men dog kan jeg ikke være til mye hjelp, antar den plate greia fikser standard firmwaren (Som i min mening er møkk) Personlig flashet jeg min til DD-WRT og har bare smilt siden den gang, forandring av både brukernavn og passord. Men ta en reset og gi blaffen i Linksys sine manualer, se om du kommer inn med standard passordet admin og brukernavnet admin. Da skal du i allefall kunne forandre det i teorien (Teori og praksis på trådløse rutere har jeg lært at ikke alltid stemmer ) Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Holdt inne i lengre enn 15 sekunder, men får bare "Siden kan ikke vises". Har prøvd både på en stasjonær som jeg har gjort resten av setupen på, og en bærbar som er koblet til trådløst. Har plutselig ikke internett på den stasjonære heller. Er i tvil om jeg har hatt det i det hele tatt. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Bah. Dette er faen så irrterende. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Ser der, ja. Dro ut strømmen fra routeren og satt den igjen, og vips så funka det å skrive IP-adressen. WPA, WPA2 eller WEP? Endret 26. september 2008 av Knewt Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Ble WPA EDIT: Oi.. Ble visst kvadruppel-post. Kommer fortsatt ikke på nett på den stasjonære som er koblet til routeren kablet. Endret 26. september 2008 av Knewt Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Hvilken nettleverandør og router/modem står foran. Pass på at ikke begge boksene har samme ipadresse (192.168.1.1) i såfall kan du endre Linksys til 192.168.0.1. i routeren. Har du modem fra GET eller UPC foran routeren så resett modemet slik at du får internett. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Det er et gammelt LOS-modem, men vi er overført i til NGT. Er ikke så veldig inne i dette, men tror IPen til modemet er 10.0.0.2. Mamma er litt irritert for at ho har mista internett på PCen sin. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Trenger rask hjelp! Har prøvd det meste nå! Det står at den stasjonære er koblet til og alt er fryd og gammen (Status: Tilkoblet, Hastighet: 100.0 Mbps). Det eneste er "Aktivitet" som det står "Pakker: Sendt: 4" og "Mottatt: 6". Ip-adresse-innstilligene er at den mottar IP-adresse automatisk. Det samme som på laptopen min. (Hvis det har noe å si er min Vista og den stasjonære XP). Får ikke koblet til den stasjonære trådløst heller (den har trådløst nettverkskort). Har restarta modemet (strøm ut og inn). Jeg får perfekt tilgang på laptopen min. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Edit: Du har alså et routermodem med 10.0.0.x tilkoblet Linksysrouteren. Da skal du ha internett og 192.168.1.x på maskinene dine i teorien. EDIT2: OK da hadde du fått det til. Ingenting er bedre enn det Endret 26. september 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Damn I'm stupid. Var bare firewallen på den stasjonære som fucka det til. Jeg har ikke firewall på min, derfor funka der. Jaja, takk for hjelpa. Beklager bryet... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Du har to brannmurer i routerne dine, så det bør holde. Ellers skal det gå fint med softwarebrannmur om du legger til nettleseren i unntaksreglene for brannmur. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Det lå en gammel versjon av Norton som jeg avinnstallerte. Tenkte å innstallere AVG Free (uten brannmur) for virus-scan. Det går bra? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Det går fint. Selv bruker jeg Avast gratis antivirus her. AVG er vel også grei tror jeg. Du har jo Windows sin brannmur i tillegg om du ønsker. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Har et nytt problem. Jeg skriver opp step-by-step hva jeg gjorde: - Starter CS:Source - Joiner en server jeg har i favoritter, akseptabel ping (50-60), normalt på den serveren. - Loader serverliste mens jeg spiller - Den loader 3-400 servere ganske kjapt så stopper den. - Går ut av serveren for å se litt nøyere. - Skjer ikke noe mer på "Internet"-bladet, så går tilbake til "Favorites"-bladet - Alle servene er < server not responding > Tidligere har jeg enten vært hos pappa på hans trådløse og på naboens nettverk (har snakka med naboen) når jeg er hos mamma. Noen ideer om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå