Gå til innhold

canon g9 vs g10?

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg for ikke så lang tid siden kjøpte meg en g9, fikk en god pris, så jeg prioriterte ikke å vente på g10 da jeg regnet med at det kom til å bli mye dyrere.

Men g10 er jo sinnsykt billig! og ser ut til å ha gode oppdateringer på alle områder.

Så det jeg lurer på er; har egentlig g9 noen fordeler og muligheter som ikke g10 har?

noen som vet?

burde jeg prøve å selge og innvestere i g10 isteden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den viktigste oppgraderingen er vel vidvinkelen, endelig 28 mmm... Jeg hører også tidlige rapporter om økt ytelse på "høye" ISO-verdier, dvs 100-400. G9 slet med mye støy for alle ISO-verdier over 80, her ser det ut til at G10 gjør det noe bedre. Men, det finnes enda ingen tester som jeg har sett. I tillegg har de endret knappene til det bedre - de har nå et EV-justeringshjul som ser helt genialt ut. Også større optisk søker. I alt en bra oppgradering, hvis en ser bort fra det latterlig høye megapiksel-antallet... Hvorvidt det forsvarer en oppgradering for deg er en annen sak. G9 er et supert kamera, og det vil alltid komme noe nytt og bedre, løp ut og bruk kameraet i stedet for å tvile sier nå jeg :-)

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg så mye om akkurat disse modellene, så jeg bør kanskje ikke uttale meg, men som regel synes i alle fall ikke jeg det er verdt å oppgrade innen samme serie, f.eks fra D80 til D90 eller 400D til 450D. Når utviklingen går såpass fort som den gjør nå kommer det nye modeller hele tiden, med mindre oppgraderinger mellom hver ny modell.

Lenke til kommentar

Har G7( ikke G9).

Skal oppgradere til G10 hvis testene viser at bildekvaliteten er bra. Grunnen til valget av G10 er:

- Litt mer vidvinkel. Bruker nesten bare korteste brennvidden på min G7; kunne tenke meg litt videre perspektiv.( G9 har samme optikk som G7)

- Ergonomi: Dette er den største fordelen etter min mening. Bedre grep, høyere søker, EV hjul( stort pluss), mm gjør G10 til et kamera som vil være raskere og enklere i bruk ift G7/9. Blitsen ser ut til å ligge litt høyere ift optikk, så kanskje det er litt bedre kontroll på røde øyne, med det kan man ikke vite før tester er ute.

Eneste fordelen jeg kan se med G9 er høyere videooppløsning. Eneste irritasjonsmomentet for meg er nytt batteri ift G7( vel, får kjøpe noen nye fra eforcity eller sterlingtek når de kommer :hmm: )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...