Gå til innhold

Gode gamle dager... Da man trodde man kunne ALT om data

djgudleif

Anbefalte innlegg

Husker for mange år siden...

Hadde lagd meg et virus! OOH

Førte den over til en diskett og hadde den i en koffert.

Det var en .bat fil med shutdown -s

...

WOOWOOW!

Og en .bat fil som het:

fisk.bat

og inni den stod det:

start fisk.bat

Så den starta seg selv mange ganger JOOHOO :D

Batch er jo forøvrig ganske moro den dag i dag, må jeg inrømme.

Men jeg putter ikke batchfilene på disketter, og legger de i en koffert.

For å så legge det i postkassa til folk.

Det var i gamle dager.

Husker også at jeg printa ut beskjeder på skriverne til lærerne! WOHOOO!

"Skolen suger!" osv.

Og jeg var så flink til å "hacke" jeg, at jeg skulle hacke alt mulig.

"Jeg skal hacke skolen!"

*Åpner cmd*

... skriver ipconfig og sånne ting. WTF lol!

Har noen andre noen historier fra da dere var unge foran skjermen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker at det i klasserommet på barneskolen var en datamskin med Windows Works bakerst i klasserommet. Maskinen hadde et matteprogram, paint og et skriveprogram. Det jeg og en kamerat gjorde var å tegne en tegning i pant av to i klassen, også stod det "Per loves Lise" eller noe i den retning. Det som var morsomt var at vi satte det som bakrgunnsbilde, og ingen andre, inkludert læreren, visste hvordan de endret det. :D

Lenke til kommentar

Eg hugsar godt på borneskulen. Eg gjekk vel i 4-5 klasse, og det var skikkeleg stas med gode gamle Windowsmaskiner (må ha vore 3.0 eller noko). I alle fall så lærte nokon eldre elevar meg å skifte ikon på snarvegane (yihoo). Så eg og nesten alle andre på "datasalen/biblioteket", skifta ikon på snarvegane, samt namn. Dette resulterte i at ingen av lærarne kom seg inn på noko av det dei skulle. I alle fall, eg vart færska og vart truga med å få "data-sertifikatet" mitt inndregen.

For å få datasertifikatet måtte ein vise at ein kunne starte word, skrive inn tekst, kopiere/lime inn, lagre, og så lagre som. Avanserte greier i alle fall. Så fekk ein eit fint lite diplom. Eg hugsar det var stats å bli den første i klassen som fekk dette data-sertifikatet. :D (gjekk etter alder og andre variable ting).

Endret av aspic
Lenke til kommentar

På ungdomskolen brukte vi en eller annen shutdown command + datamaskinnavn, som gjorde at vi skrudde av andres datamaskiner. Enda morsommere ble det når vi fant ut at man kunne ha nedtelling + en melding før det skjedde. :)

Så var det et eller annet command som gjorde at man sendte en melding til en datamaskin på nettverket så det dukket opp et slags "varsel/error" vindu med din tekst så måtte han trykke "ok". Brukte den også med loop, så offeret bare fikk sitte å trykke ok, ok, ok en stund uten å skjønne at det var på loop.

Lenke til kommentar

Start->Kjør->cmd

Net send

XXX er navnet eller IP adressen på PC`en du skal sende til.

<Din melding>

Men nå tror jeg de fleste skoler har disablet både cmd og messenger service på maskinene.

I windows 98, var værtfall * å sende ut til ALLE pc`ene i nettverket.

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

notepad:

@echo off
cls
color 0a
:top
start iexplore.exe 1227.com start iexplore.exe 1227.com
msg * you just got pwned!!!11111

Bevisst ikke loop-funksjon, for at det ikke skal bli alt for jævlig ^^,

Så tar man med minnepenn over til klassekamerat sin pc og kaller for funnysnakegame.bat... Morsomt når man ikke tenker over hva man trykker på :)

Lenke til kommentar
"net send * Hei" <repeat> på skolens nettverk var alltid morro. :)

En i klassen min gjorde dette, men...han tok ned hele nettverket på skolen, alle dataene fikk denne meldinga, og ettersom de var treige og dårlige kvelda omtrent alle. Det hele endte med at skolenettverket var nede i over ei uke, og "skader" til 10 000 kr ellernoe. Håpløs skole riktignok.

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar
"net send * Hei" <repeat> på skolens nettverk var alltid morro. :)

En i klassen min gjorde dette, men...han tok ned hele nettverket på skolen, alle dataene fikk denne meldinga, og ettersom de var treige og dårlige kvelda omtrent alle. Det hele endte med at skolenettverket var nede i over ei uke, og "skader" til 10 000 kr ellernoe. Håpløs skole riktignok.

sendte netsend meldinger da jeg gikk på næringsakademiet i 2001/2002. Skrev "Herman er homo" eller noe.. og sendte til hele domenet. Viste seg senere at det også gikk til Oslo. Dette var ikke så meget populært merkelig nok.

På Windows 2000 som ble brukt da så var net send slått på by default. hehe

Lenke til kommentar

Dæven, gå gøy det var i gamle dager. Jeg lagde noen batchfiner innimellom, og jeg "programmerte" noen PCer i klasserommet til å spille av windowslyder midt i timen. Læreren ble dritsur på den stakkars fyren som satt ved maskina, helt til jeg fikk latterkikk den femte gangen. Da gadd han ikke være sur lenger og tok det med et smil. Merkelig nok var jeg favoritteleven hans gjennom hele ungdomsskolen.

Jeg pleide også å surre rundt inni kabissene på maskinene. Bytta disker på dem, tok ut noen kabler og sånt som det.

Den negative kaka ble tatt av en av klassens værstinger - vi var på det lavteknologiske datarommet og hadde en prøve da han trykka på Den Røde Knappen, 110V-bryteren. Tok med seg en sikring, et par PSUer og litt diverse. Toooje smellet :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...