Gå til innhold

HD-dekoder fra CD

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte HD -dekoderen fra CD i går (u/opptak) og koblet den til min LCD TV via HDMI.

Hver gang jeg skifter kanal kommer bilde i 4:3 format og jeg må trykke på knappen nederst til høyre på fjernkontrollen (for HD-dekoderen) for å få satt 16:9. Slik må jeg gjøre det på alle kanalene. Husker den ikke innstillingen eller er det noe jeg har glemt i innstillingene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg kjøpte HD -dekoderen fra CD i går (u/opptak) og koblet den til min LCD TV via HDMI.

Hver gang jeg skifter kanal kommer bilde i 4:3 format og jeg må trykke på knappen nederst til høyre på fjernkontrollen (for HD-dekoderen) for å få satt 16:9. Slik må jeg gjøre det på alle kanalene. Husker den ikke innstillingen eller er det noe jeg har glemt i innstillingene?

Den husker ikke instillingen. Det gjør HD-PVR'en.

HD boksen vil forsøke å vise alle bilder uten å forvrenge geometrien. Det man som regel ønsker er et bilde med forvrengt/feil bildegeomtri slik at det fyller hele skjermen. Det fungerer automatisk på HD-PVR'en dersom sendingen er i 4:3. Dersom sendingen er i 16:9 og tv kanalen sender sorte stolper på sidene så fungerer ikke automatikken på noen HD mottagere. Der er faktisk Sagem alene om å ha mulighet for å strekke et 16:9 anamofisk signal slik at stolpene forsvinner. Dette fungerer f.eks. ikke på andre HD mottagere fra f.eks. Humax og Pace.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

gammel tråd men men;

Er det nokon som veit om CD`s HD PVR er kompitabel med Altibox?

Har CD nå og lurte på å kjøpe HD PVR frå dei. Får forhåpenligvis Altibox ein gang til høsten.

Eventuelt kjøper eg berre ein DVD opptaker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...