rbreen Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Hei, jeg kjøpte HD -dekoderen fra CD i går (u/opptak) og koblet den til min LCD TV via HDMI. Hver gang jeg skifter kanal kommer bilde i 4:3 format og jeg må trykke på knappen nederst til høyre på fjernkontrollen (for HD-dekoderen) for å få satt 16:9. Slik må jeg gjøre det på alle kanalene. Husker den ikke innstillingen eller er det noe jeg har glemt i innstillingene? Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Hei, jeg kjøpte HD -dekoderen fra CD i går (u/opptak) og koblet den til min LCD TV via HDMI.Hver gang jeg skifter kanal kommer bilde i 4:3 format og jeg må trykke på knappen nederst til høyre på fjernkontrollen (for HD-dekoderen) for å få satt 16:9. Slik må jeg gjøre det på alle kanalene. Husker den ikke innstillingen eller er det noe jeg har glemt i innstillingene? Den husker ikke instillingen. Det gjør HD-PVR'en. HD boksen vil forsøke å vise alle bilder uten å forvrenge geometrien. Det man som regel ønsker er et bilde med forvrengt/feil bildegeomtri slik at det fyller hele skjermen. Det fungerer automatisk på HD-PVR'en dersom sendingen er i 4:3. Dersom sendingen er i 16:9 og tv kanalen sender sorte stolper på sidene så fungerer ikke automatikken på noen HD mottagere. Der er faktisk Sagem alene om å ha mulighet for å strekke et 16:9 anamofisk signal slik at stolpene forsvinner. Dette fungerer f.eks. ikke på andre HD mottagere fra f.eks. Humax og Pace. Lenke til kommentar
Kvalatad Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 gammel tråd men men; Er det nokon som veit om CD`s HD PVR er kompitabel med Altibox? Har CD nå og lurte på å kjøpe HD PVR frå dei. Får forhåpenligvis Altibox ein gang til høsten. Eventuelt kjøper eg berre ein DVD opptaker. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 En dekoder fra CD er naturligvis ikke kompatibel med et produkt fra en fiberleverandør, eller andre kabel og parabol leverandører for den saks skyld!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå