Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann.

Vi på jobb ser etter noen som kan programmere en GUI til oss. Meningen med denne guien er at superbrukere rundt omkring på forskjellige lokasjoner skal klare å opprette brukere og epost.

Så det hadde vært greit om denne guien hadde bare vært sånn at man hadde skrevet inne fullt navn og guien hadde generert brukernavn(dette vil da være spesifisert hvordan brukernavn settes opp), passord og mail. Som da hadde sendt en bekreftelses mail til for eksempel meg.

Om noen er interessert bare ta kontakt.. Pris osv diskuteres nærmere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener det er det så lenge domenet består at mer enn et ord

f.eks exchsrv01.domene.local

kun exchsrv01.domene går derimot ikke

i 2000 og 2003 vil vel dette være korrekt, men med Exchange 2007 er mailbox-config tatt ut av Active Directory Users and Computers og flyttet inn i Exchange Management Console. Man trenger da Microsoft Exchange Server 2007 Management Tools.

Lenke til kommentar

Det som er er at jeg har ikke særlig lyst at forskjellige brukerene skal ha tilgang til hete adn, kun sine lokasjoner, mye lumsken kompetanse der ute :)

Så sånn det fungerer nå er at jeg lager en snapin bestående av et vindu der de ser kun sin lokasjon(lett måte å gå rundt dette). De har selvfølgelig KUN tillatelse til å endre der jeg har gitt de rettigheter. Men vil ikke at de skal se rundt i ADn fordet.

Hadde vært greit med webgui eller et program som de kjørte.

Vi kjører exchsrv.domene.toppdomene. Såvidt jeg har skjønt er det ikke kommet noe fra microsoft sin side hvor exchange og ad er kokt ihop, noe alà exchange2k3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...