Sjefern Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Jeg har lyst til å dra på en dagstur til Preikestolen i høstferien. Jeg har fått med meg at det er en gåtur på et par timer i ulendt terreng, men hvordan kommer jeg meg til utgangspunktet? Leser på http://www.regionstavanger.com/?c=4&in...71_10&sp=NO at det er en buss som går dit , men den sluttet å gå i begynnelsen av september? Jeg kommer til å lande på Sola flyplass og ønsker selvfølgelig helst ikke å ta taxi ut derfra. Ser for meg at det blir veldig dyrt. Lenke til kommentar
Star Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Flybuss eller Kolumbus (nr.9) fra Sola flyplass til Stavanger sentrum - deretter går du til fiskepirterminalen og tar Tauferja (fjord1) til Tau ( tar ca. 1 time ) derfra går det lokalbuss til jørpeland (østerhus buss/kolumbus - dog ikke helt opp til prekestolhytta. Har selv reist utenom turistsesongen flere ganger - da pleier jeg ta buss til jørpeland og sykler opp til hytta ( tar ca. 1 1/2 - 2 timer ) Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Flybuss eller Kolumbus (nr.9) fra Sola flyplass til Stavanger sentrum - deretter går du til fiskepirterminalen og tar Tauferja (fjord1) til Tau ( tar ca. 1 time ) derfra går det lokalbuss til jørpeland (østerhus buss/kolumbus - dog ikke helt opp til prekestolhytta. Har selv reist utenom turistsesongen flere ganger - da pleier jeg ta buss til jørpeland og sykler opp til hytta ( tar ca. 1 1/2 - 2 timer ) Tusen takk for informasjonen! Håpet at jeg skulle treffe på noen lokalkjente her Lenke til kommentar
Star Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Bare hyggelig Beklager at jeg ikke har mer eksakt info på buss i Strand kommune ( er østerhus buss som kjører her ) men de sammarbeider med kolumbus så kundesenteret (www.kolumbus.no) burde kunne hjelpe deg med info. Mener å tro at bussen kjører forbi avkjørselen til stigningen opp mot prekestolhytta og da er det et par kilometer fra bunn til hytta og så starter jo turen der:) Fiskepirterminalen Kolumbus Kollektivtrafikk Rutertider på Tau-ferja finner du på Stavangerske som driftes av Tide ASA. Det er også en ruteplanlegger på kolumbus sine sider som muliggjør søk på rute ( her er også tide sine ferjer/hurtigbåter inkludert slik at du kan få forslag til buss/ferje forbindelser ) God tur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå