MACH1_351CJ Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Hei. For en stund siden, trakk jeg ut strømkontakten til pc`n pga ferietur. Når jeg kom hjem og skulle starte opp pc`n igjen var den helt død. Trykket på startknappen men ingenting skjedde. Dagen etter prøvde jeg igjen og da fungerte alt. Nå har jeg kommet hjem fra en ny ferietur og det samme skjer. Bortsett fra at nå har jeg vært hjemme i 4 dager uten at den vil starte. Det lyser blått bak på maskinen, så regner med at strømforsyningen er ok. Ledningene fra selve startknappen ser også ok ut. Hva kan være feil? Det er absolutt ingenting som skjer når jeg trykker inn knappen. Det er en HP Pavilion t470. Lenke til kommentar
torivara Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Jeg hadde nettopp et lignende problem med min nye pc. Det viste seg at strømforsyninga hadde tatt kveld. Prøv å få testet strømforsyningen med Dr. Power eller lignende verktøy. Slike verktøy har de ofte på IT-verksteder. Det er forsåvidt en selvbygd pc, men det skulle da også gjelde for fabrikkbygde pc'er =) Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Prøvd å skru av og på PSU'en med bryteren? Har vært borti at det kan være overspenning når du setter inn kontakten som gjør at man ikke får skrudd på med power-knappen på kabinettet. En enkel ting å teste ut ihvertfall... funka for meg 2-3 ganger med samme problemet. Lenke til kommentar
MACH1_351CJ Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Prøvd å skru av og på PSU'en med bryteren? Har vært borti at det kan være overspenning når du setter inn kontakten som gjør at man ikke får skrudd på med power-knappen på kabinettet. En enkel ting å teste ut ihvertfall... funka for meg 2-3 ganger med samme problemet. Ehh PSU? Hva er det? Hvor finner jeg den og hvordan skrur jeg den av og på? Jepp, er grønn på pc Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 PSU=Power Supply Unit, med andre ord strømforsyningen Dem har som regel en bryter på baksiden ved siden av kontakten. Lenke til kommentar
MACH1_351CJ Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 PSU=Power Supply Unit, med andre ord strømforsyningen Dem har som regel en bryter på baksiden ved siden av kontakten. Akkurat, lærer noe nytt hver dag Har ikke sett noe bryter der, men skal se når jeg kommer hjem. Takker så langt Lenke til kommentar
MACH1_351CJ Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 PSU=Power Supply Unit, med andre ord strømforsyningen Dem har som regel en bryter på baksiden ved siden av kontakten. Akkurat, lærer noe nytt hver dag Har ikke sett noe bryter der, men skal se når jeg kommer hjem. Takker så langt Kom hjem på Fredag med godt mot, dessverre varte det ikke lenge. Det finnes ikke noe av/på knapp bak på cpu`n. Skrudde den ut og åpnet den, men inni cpu`n var det bare masse duppeditter og ingen knapp for å slå av. Tror jeg tar med maskinen inn til noen som reparerer pc jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå