Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Katta i sekken?

Fjellfin

Anbefalte innlegg

Driver og skal ha meg nytt køyretøy (bil)

1) helst fra Møller / VAG (de eneste jeg har lokalt)

2) firehjulstrekk

3) golf-klassen

4) diesel

5) maks forbruk halvliter på mila blandet kjøring

6) problemfri og mest mulig feilfri

7) maks kvart million

Kom med forslag :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp deg en golf 5 med 4-motion og diesel.

Enig. Solide og gode biler, men høy kjørekomfort. Man skulle tro man kjørte en mye større bil komfortmessig.

Dessuten kommer det nye modeller snart, så du får vanligvis kjempegode priser på disse bilene for tiden.

Er usikker på hvordan det er med motorstørrelser når du skal ha firehjulsdrift... men 105HK TDI motoren med partikkelfilter har jeg hørt mye bra om.

Mine foreldre har en Golf 5 2005 modell, med en 1.6l bensinmotor. Den er ikke særlig sprek, men har gått 75.000 og kun byttet slitedeler til lav pris. De har stort sett alltid kjørt VW golf og har ingen store planer om å bytte da de har kjørt flere hundre tusen med disse bilene uten problemer... så Golf er nok et rimelig sikkert kjøp. Det er ikke den mest solgte bilen i klassen uten grunn. Den har tross alt sin egen klasse som andre biler forsøker å strekke seg etter :)

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642
hvis du setter den Seaten i fri og ruller den ned en bakke så kanskje du klarer 0,5 på mila.

Men en Golf 1,9 TDI 4Motion bruker 0,5 liter ved blandet kjøring?

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

nope. :)

tviler på man finner noe som helst i Golf klassen som drar så lite.. muligens disse Blu-Motion greiene?

det ser ut som du kan få en 1,9 til å bruke 0.5, men det blir uten firehjulstrekk. uansett, det går vel bra med 0,6 på mila?

Endret av toro2
Lenke til kommentar
Punkt 1 og 6 passer ikke sammen :)

Desverre så stemmer dette. Pendler over 13 mil hver dag, og ser ofte (2-3 ggr. i uka) bergningsbiler, og der er det i sikkert over 90% av tilfellene et VAG-produkt. Skulle "mobbe" nabo'n :tease: en dag jeg reiste fra jobben, og gjør klar kamera på mobilen i det jeg ser en bergningsbil med en Audi A3 oppå, men fikk ikke helt taket på foto grunnet at køen vanskeliggjorde motivet, men plutselig kom jeg i kapp denne bilen, men akkurat da jeg skulle ta bildet, fikk jeg se en Passat av nyere årgang med varselblinker og åpent panser sto på motsatt kjørefelt. Da ble det et valgets kvaler :ermm: for hva som ville "smerte" nabo'n mest, og endte med et heller dårlig bilde av Audi'n i farta. Så ille er det jo ikke normalt, men du verden så mye nødstopp!!

Jo, det går mye av disse produktene, men det er sannelig ikke lite av f.eks. Toyota, Ford og Citroën heller......

Så hvis punkt 1 og 6 er viktige for deg, glem punkt 1. Da hadde jeg heller forsøkt å få tak i en Indisk eller Kinesisk bil, men da mister man som kjent en del av stjernegalleriet i Euro-NCAP. På en annen side, hva betyr det, når bilen står utenfor veien mesteparten av tida allikevel?? :D Påkjørsel bakfra?? :!:

Lenke til kommentar

Kjørte hjem fra fjelltur i dag.

6 mil hvorav 4 på sånn halvgod asfalt, 2 på tildels dårlig grusvei.

Forbruk i snittt på den turen (diesel): 0,48 l /mil !!!

(og ennå er jeg ikke vant til den og kjører som en trestaur)

Hvilken Golf kjøpte jeg ? :love:

----

Zeph:

Er du ute etter meg ?

Andre gangen noen på ditt nivå prøver å hive meg ut herfra :cry:

Lenke til kommentar

TDI motorene er som kjent meget glade i drikke motorolje, så hvis du synes forbruket er lavt så er det bare fordi du snart har en tør motorblokk.

Lenke til kommentar
Punkt 1 og 6 passer ikke sammen :)

Samme tenkte jeg. :p

----

Zeph:

Er du ute etter meg ?

Andre gangen noen på ditt nivå prøver å hive meg ut herfra :cry:

Det kalles da ikke blandet kjøring.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Det kalles da ikke blandet kjøring.

Kjørte hjem fra Samsjøen igår.

Først 2 mil på smal, ristete grusvei, så motorvei klassel B (miks av 70 og 90 km /t)

Ble et høyere forbruk ja på de 74 km:

0,5 l/mil ....

Både den gamle bilen min (Jeep) og denne golfen har 60 liters dieseltanker, en slik tur som Samsjøen i går, klarte jeg såvidt 2 av på gammelbilen. Så langt har jeg kjørt 4 - fire - slike lange på 14 mil på golfen, og tanken er ennå bare halv!

Endret av Fjellfin
Lenke til kommentar
Driver og skal ha meg nytt køyretøy (bil)

1) helst fra Møller / VAG (de eneste jeg har lokalt)

2) firehjulstrekk

3) golf-klassen

4) diesel

5) maks forbruk halvliter på mila blandet kjøring

6) problemfri og mest mulig feilfri

7) maks kvart million

Kom med forslag :-)

Ta bort 1 og 2 og kjøp en Alfa 147 med JTS diesel. Og det at Alfa var ræva skrudd sammen var før, nå er det slettes ikke værst. Da slipper du å kjøre VAG og har det moro på veien samtidig:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...