wil Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Hei. Jeg har nå prøvd å fått til Bootsplash Screen i Slackware ganske lenge, men det vil seg ikke. Jeg får det ikke til. Jeg mener selv at jeg har gjort det meste av det som skal til for å få det til. Det fungerer i Zenwalk, men der var det forøvrig lagt opp til det fra før også da. Men i Slackware så kommer det aldri noen bootsplash screen. Jeg er ikke helt sikker på om jeg har fått ordna bootsplash.diff sikkelig, men jeg har prøvd å rekompilert, så jeg skulle nesten tro at det begynte å bli noe snart, men nei. Jeg har prøvd å fulgt noen guider, men jeg vet ikke hva jeg gjør feil. Jeg har prøvd å formatere flere ganger og prøvd å rekompilere kjernen. Kjernen jeg kjører er standard Slackware-12.1 kjerne og den heter linux-2.6.24.5. Å ja. Jeg har selvfølgelig søkt på google. Noen som kan forklare hvordan det gjøres? Hilsen. wil. Endret 26. september 2008 av wil Lenke til kommentar
olear Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Hvilke patcher og config bruker du? Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Har prøvd litt forskjellige patcher tror jeg. Hvilken config jeg brukte vet jeg ikke. Jeg kjørte bare make menuconfig når jeg var i /usr/src/linux mappa. Det fungerer jo i Zenwalk etterhvert, men jeg vet ikke helt hva jeg gjør galt i Slackware. Har reinstallert Slackware og Zenwalk i dag. Zenwalk måtte jeg reinstallere fordi at den fikk Kernel Panic hver gang jeg skulle starte den. Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror det hadde noe med at jeg rekompilerte kjernen til Slackware feil siden at jeg kjører dualboot Slackware og Zenwalk og at jeg faktisk må rekompilere kjernen til Slackware for å få til å starte Zenwalk. Noen som vet hvordan jeg skal få Bootsplash i Slackware eller. Jeg har ikke funnet noen patch som heter noe med 2.6.24, men har funnet patcher som har navnet 2.6.23 og 2.6.25. Skulle man ikke tro at dette skulle fungere? Kan det være noe med initrd som er galt da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå