Skinney Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Gnome 2.24 er klar for nedlasting. Vi har sett nærmere på hva du kan vente deg. Les mer Lenke til kommentar
Pensarando Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Mange spennende og interessante nyheter her! Synd at jeg har gått helt over til Windows igjen det siste året ... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Faner framstår jo som ganske nyttig. AtW Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Nice, når legger Linux Mint ut sin pakke med Gnome 2.24? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Spørs om dette er nok til å konkurere med KDE 4.x da. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Nice, når legger Linux Mint ut sin pakke med Gnome 2.24? Det ser vi nok i Mint 6, som bør komme i November/Desember. Dvs, det kan hende den får 2.23.9 da, men det er jo bare utviklerversjonen av 2.24. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Nice, når legger Linux Mint ut sin pakke med Gnome 2.24? Det ser vi nok i Mint 6, som bør komme i November/Desember. Dvs, det kan hende den får 2.23.9 da, men det er jo bare utviklerversjonen av 2.24. Aha, høres bra ut det. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Personlig er leg litt misfornøyd med stabiliteten til Gnome 2.22, jeg håper dette er betydelig bedre med 2.24. Om de nye verktøyene til skjerminnstillinger er bra også, så kan ting bli virkelig bra. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Det jeg lurer paa er hva som er poeenget med aa ha baade Empathy og Ekiga? Alltid bra med nye Gnome-ting, siden jeg ikke liker hvordan KDE ser ut (og ja, jeg vet det kan endres paa, men er noe med oppsettet ogsaavidere. Vanskelig aa forklare over Internett ) Endret 26. september 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
ScratchMyTail Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Gnome 2.24 kommer med Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex. Blir spennende å teste ut. Liker heller ikke KDE 4.1, blir for mye fancy (animasjoner og eye-candy). Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Gleder meg:) Det eneste jeg ikke kan si jeg er helt fornøyd med er at de har skiftet ut Pidgin til fordel for Empathy som ennå mangler en del grunnleggende funksjonalitet og likte ikke helt brukergrensesnittet sist jeg testet Empathy men det er jo selvfølgelig ikke noe problem å installere Pidgin selv. Eneste fordelen jeg kan se med dette er jo Video og lyd. Men er det innebygd støtte i Empathy for video/lydsamtaler på alle protokollene som støtter dette eller er det bare på noen protokoller? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Sn3ipen: Staar i artikkelen at det bare er SIP og XMPP. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Sn3ipen: Staar i artikkelen at det bare er SIP og XMPP. Lest at lyd/video også skal fungere mot Gtalk, flere kommer senere. Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Sn3ipen: Staar i artikkelen at det bare er SIP og XMPP. Må lære meg å bruke øyene Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Pidgin er ikke "bytta ut". Pidgin har ikke noe med Gnome prosjektet å gjøre (Eller, det er jo selvfølgelig lagd for skrivebordsmiljøet). Gnome har ikke hatt en offisiell IM-client før Empathy. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Sn3ipen: Staar i artikkelen at det bare er SIP og XMPP. Lest at lyd/video også skal fungere mot Gtalk, flere kommer senere. Gtalk bruker XMPP så det er ikke så rart Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Finnes det noe å skrive inn i terminalen for å få nyeste GNOME i Linux Mint 5? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Pidgin er ikke "bytta ut". Pidgin har ikke noe med Gnome prosjektet å gjøre (Eller, det er jo selvfølgelig lagd for skrivebordsmiljøet). Gnome har ikke hatt en offisiell IM-client før Empathy. Foreløpig er ikke Empathy like god som pidgin, men den blir nok veldig god innen 2.26, tenker jeg. Leste om en usability-sammenligning av Empathy og Pidgin på planet Gnome eller planet Ubuntu for en stund siden. Interessant lesning, som viser at begge har et stykke å gå. Konklusjonen var at Ubuntu ikke bør erstatte Pidgin med Empathy denne sykelen. Forøvrig er jo konkurranse bare bra! Ekiga er foreløpig mye bedre enn Empathy på oppgaven den skal utføre, så sistnevnte erstatter eller overlapper ikke førstnevnte. Finnes det noe å skrive inn i terminalen for å få nyeste GNOME i Linux Mint 5? Da må du knote en del, ved enten å installere pakker, eller å kompilere fra source. Sikkert bedre å vente til neste versjon, med 2.24. I mellomtiden kan du jo teste nyeste gnome i et virtuelt miljø : http://torrent.gnome.org/ . Eller du kan vente på den første distroen som får 2.24, og teste med en LiveCD. Dette blir mest sannsynlig Foresight : http://www.foresightlinux.org/gnome.html . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå