WheelMan Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Jeg fant ut jeg skulle spandere noen kroner på filserveren min ved å gå til innkjøp at to stk drevrammer fra Chieftech, og to stk 1TB harddisker. Nå har det seg slik at diskene ikke fungerer i rammene. Det er ikke bare de nye 1TB-diskene, det er alle mine Samsung-disker. Sammen med disse diskene har jeg et stk Western Digital av størrelsen 500GB som jeg kan bekrefte fungerende i alle porter. Alle disker (inkl. Samsungene) fungerer når jeg plugger de direkte på kabel. 1TB-diskene er av typen F1, 500GB-diskene er av typen T166 Det var forumbruker PacMan som anbefalte meg rammene da han har en slik selv, fullt fungerende med Samsungs F1 og T166 serie. Any ideas? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Jeg fant ut jeg skulle spandere noen kroner på filserveren min ved å gå til innkjøp at to stk drevrammer fra Chieftech, og to stk 1TB harddisker. Nå har det seg slik at diskene ikke fungerer i rammene. Det er ikke bare de nye 1TB-diskene, det er alle mine Samsung-disker. Sammen med disse diskene har jeg et stk Western Digital av størrelsen 500GB som jeg kan bekrefte fungerende i alle porter. Alle disker (inkl. Samsungene) fungerer når jeg plugger de direkte på kabel. 1TB-diskene er av typen F1, 500GB-diskene er av typen T166 Det var forumbruker PacMan som anbefalte meg rammene da han har en slik selv, fullt fungerende med Samsungs F1 og T166 serie. Any ideas? I går feilsøkte jeg og wheelman over msn og noe av det vi så på da var hvilken revisjon T166 diskene var og når de var produsert, og det viste seg at den ene disken hans var produsert nogenlunde samtidig med den ene T166Gb disken jeg bruker i denne type drevramme. Noe som får meg til og mistenke at drevramma hans ikke lenger er kompatibel med disse diskene. Min drevramme er ca. 7-8måneder gammel, og kjører per i dag en 200Gb maxtor disk, to 500Gb samsung T166, og en 750Gb samsung F1 disk. men har tidligere testet andre disker i den uten problemer, av blant annet WD og seagate. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Bømp, noen som has any ideas? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå