Tharos. Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Småflaut å si det, men Ringenes Herre-triologien hadde nok en del øyeblikk hvor jeg hadde en klump i halsen, og/eller frysninger. Den siste jeg husker som ga meg halsklumpen er ... når jeg tenker meg om burde jeg vel ikke si det, for da blir det vel en ganske stor spoiler. Lenke til kommentar
Gordo Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Løvenes Konge Når faren til Simba døde Lenke til kommentar
rolax Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg husker da jeg så Løvenes Konge på kino som unge. Jeg sleit som bare juling for å ikke grine.. Jeg har sett Danser Med Ulver utallige ganger fra jeg var unge til i dag. En vakker film Two-Socks <3 Hjertet mitt blødde når two-socks ble skudd I Am Legend. Den første halvparten av filmen var fantastisk. Følte at hele stemningen ble ødelagt da han møtte de to andre Den Grønne Mil. Jeg lo, jeg ble frustrert, jeg ble trist... en flott film! Er det lov å nevne Battlestar Galactica? Den boxe-episoden var jo drittrist! Hele oppbyggelsen til slutten... Lenke til kommentar
OmaaarS Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 The Brave One er vel en film som får en til å tenke på hvor plutselig alt kan skje. Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Er vel en del, saving private ryan, grønne mil, forest gump, og alle filmer som er basert på sanne historier. Man on Fire er en som er verdt nevne! Lenke til kommentar
rolax Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Man on Fire har sykt bra redigering. Musikken er også fantastisk. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 En viss del av filmen Running Scared satte ihvertfall følelsene i sving hos meg. Følelser er mer enn bare sorg og selv om jeg som så mange andre var både trist og lei etter å ha sett Titanic som barn er det mange andre filmer som jeg husker fordi den appellerte til følelsene. The Elephant Man var en rørende og flott film som passer godt inn her. Der Üntergang likte jeg også godt og den hadde en stemning av håpløshet og anarki som kom godt til uttrykk i følelsene. Eternal Sunshine of the Spotless Mind spiller på gjenkjennelighet og fikk følelsene i sving hos meg nettopp på grunn av det. Ellers er The Gladiator en film som spiller på hele det følelsesmessige spekteret. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Satt det i spoiler, da det faktisk er spoilere. Det er ytterst sjelden jeg feller noen tårer når jeg ser en film, men en scene i "The Black Hole"(sci-fi fra 70-tallet faktisk), fikk fram noen tårer. Det er en scene hvor en robot "dør", faktisk. Så kan jeg også nemne "Short Circuit 2", når "Johnny5" blir slått nesten i stykker. Hm, kan virke som jeg har mer sympati for roboter enn mennesker i filmer. Endret 30. november 2008 av Lefse Lenke til kommentar
Sunset Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 hmmm... hard to tell. Men jeg husker jeg så en fransk film for 2 år siden. Filmen handler om en afrikansk (Somalisk?) gutt som blir adoptert til en familie i frankrike. Familien's egen sønn har problemer i begynnelsen med at det er en fremmed i huset. Den adopterte sønnen vokser opp med mobbing og diskriminering. Han må lære seg et nytt språk(fransk) og legen nekter å ta imot en svart gutt. Gutten vokser til og senere prøver han i finne familien sin i Afrika. Etter gjentatte forsøk og med lite håp om å finne noen av familien sin. Filmen ender med at han finner moren i en flytningsleir. Kanskje ikke så bra forklart men slutten var Jeg burde vel spørre om noen som vet hvilken film det er I spørre-tråden selvfølgelig. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 The Shawshank Redemption, de siste scenene med Red. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Maa legge til Goodbye Lenin paa min liste her, den blir tristere hver gang jeg ser den (sett den 3 ganger i aar) Lenke til kommentar
mOkk Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Så The Elephant Man for noen dager siden. En sjeldent trist film... Lenke til kommentar
Coa Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Begynnte å gråte av A.I. for et par år siden, det må vel være den jeg husker best... Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Kom en liten tåre da jeg så A.I også. Den siste scenen er så trist Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Dancer in the Dark - Slutten er super trist. Var deprimert i flere uker, og er det fortsatt bare jeg tenker på filmen. Magnolia - Det er en scene som er jævla rørende. Bridge to Terabithia - er en ting som kommer så uforventa, må si jeg fikk ett par tårer i øyekroken ja. Lenke til kommentar
FCW Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Ser ingen har nevnt "Love actually"...skyr egentlig slike filmer, men ble "tvunget" til å se denne sammen med kona. Er litt flaut, men jeg ble ganske svett bak brilleglassene enkelte ganger. Ellers som nevnt LOTR, spesielt Return of the king, når Aragorn holder tale på slutten. Og må ikke glemme "Good Will Hunting", i en spesiell scene mellom Matt Damon og R. Williams. 1 Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Ben-Hur Tårene renner hver gang jeg ser den filmen, og det er mange! Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg har sett Danser Med Ulver utallige ganger fra jeg var unge til i dag. En vakker film Two-Socks <3 Hjertet mitt blødde når two-socks ble skudd Ja fy faen, det er en trist scene det! Unngår nesten å se filmen pga den scenen. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Nettopp sett Blood Diamond for andre gang. Husket ikke at den rørte meg så mye sist gang jeg så den, men denne gangen satte den virkelig følelsene mine på spill! Lenke til kommentar
co2 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Mest traumatiserende filmen noensinne: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå