Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Schindler's Liste, den siste delen av filmen og da spesielt minnestunden helt på slutten. Forrest Gump; hele filmen. The Pianist, den siste scenen med den tyske soldaten. Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Den siste scenen i "The Pianist" er utrolig fin (på sin måte) Synes også "The Butterfly Effect" var ganske trist. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Crash var veldig sterk film. The Butterfly Effect hadde drit trist slutt. Donnie Darko. Igjen, veldig trist slutt. Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Og No country for old men, som jeg glemte å nevne. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Schindler's List, Pianisten, The Green Mile, Boyz N The Hood.. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Boyz N The Hood.. Herregud, den scenen (alle som har sett filmen vet hvilken jeg snakker om) er helt ulidelig trist. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Ulidelig trist er kanskje å trekke det litt langt? Men ja, den er absolutt trist. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Kanskje ikke ulidelig. Men nesten overraskende trist, syntes jeg. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Kanskje jeg bare er litt kald og kynisk av meg. Holder fortsatt Philadelphia som den filmen som har rørt meg mest. Sammen med Dykkerklokken & Sommerfuglen. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 De filmene som har rørt meg mest, kanskje ikke følelsesmessig sett, men som har kanskje bekreftet litt av hvordan jeg ser ting er American Beauty og det nihilistiske aspektet i Fight Club. Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Må si The Ring, amerikansk remake, jeg altså. Der følelsen er frykt og angst. Sikkert mange som ikke blir redde, men ser man denne alene i et mørkt rom er det særdeles vanskelig å ikke være redd tven etterpå. Sleit med å sove den uka der... Lenke til kommentar
Jan Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Children of Men, faktisk. Lenke til kommentar
arildoaim Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 The good bad and the ugly! Kan jeg spørre hvordan har denne filmen rørt deg følelsesmessig? Hvis jeg må velge ut en grunn er det soundtracket. Men ikke noe annet enn det.. Ja stemmer nok det. Ennio Morricone lager kanskje den beste filmmusikken jeg vet om, og det er få som klarer å rokke ved følelsene mine som han. Men helheten i filmen er ganske bra, og par av scenene er så stylish at det er nok til å få tårer i øyekroken bare av det. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Lost in Translation. Tenkte på filmen flere dager senere. Følelsen filmen etterlot seg var av den positive sorten. Takk til Murray, Scarlett og Coppola. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg husker en av de første filmene som traff meg følelsesmessig... og det var faktisk The Abyss! Så den på kino høsten 1989 (så jeg var 16 år), og det var scenen hvor romvesenet tar med seg Ed Harris ned til byen/romskipet/whatever som gjorde det. Tror muligens den scenen gjør seg best på kino, for den har ikke samme effekten når jeg ser den hjemme. Av filmer jeg har sett i det siste, så må jeg nevne Into the Wild og The Straight Story. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 "Saving private ryan" gjorde det for meg. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Mhm, den er også en av de som gjør jobben - etter at jeg var i Normandie under D-dagsmarkeringen i år ble åpnings og sluttscenene enda sterkere også! Det var en ganske spesiell følelse og være i Colleville-sur-Mer den 6. juni... Band of Brothers har en god del følelsesmessige øyeblikker også. For min del, spesielt "Why We Fight"! Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 -Le Scaphandre et le papillon -American Beauty Cidade de Deus (City of God) Shawshank Redemption Into The Wild (gadd ikke å linke de siste) Lenke til kommentar
Beges Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Den grønne mil og Forrest Gump, tror jeg. Begge fikk meg til å gråte Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Green Street Hooligans Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå