Gå til innhold

Musepila "lever sitt eget liv"


Anbefalte innlegg

Hei

 

Takk for god hjelp med å avinstallere AVG, jeg fikk ikke skrive mer på den tråden da jeg ville takke for hjelpen, så jeg takker her.... Så til saken: Da jeg hadde installert AVG begynte musa å bevege seg av seg selv, jeg regnet med at dette var pga virusprogrammet surret og gikk i bakgrunnen og forstyrret musepila litt, men nå som jeg har avinstallert AVG ordentlig driver den på slik fremdeles. Hva er galt? Musepila var litt bedre etter at mannen min hadde renset opp i musa litt (hehe), dvs blåst vekk litt hundehår og støv, men nå har den altså blitt like ille igjen. Kan dere hjelpe meg?

 

mvh pisila

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen lasermuser har en tendens til å gjøre det trikset der.. Har selv pensjonert en lasermus av samme grunn.. Noen ganger kan det hjelpe å oppgradere driverne.. men som oftest er det lite du kan gjøre for å fikse problemet..

 

Er det en ny mus ville jeg levert den tilbake og fått en ny en..

Lenke til kommentar

Finn fram en pinsett å snu musa og fjern hundehår fra hullet der lyset er, om ikke det hjelper kan det være noe galt med kabelen. Du kan enkelt sjekke om det er noe galt med kabelen ved å holde musa fast så tar du tak i kabelen 5-6 cm fra musa å rikkler litt, muspekeren skal ikke røre seg da. Om den gjør det er det nok på tide med ny mus

Lenke til kommentar
At den er tilkoblet med USB-kabel har overhodet ingenting med laser å gjøre. Hvis du har et rødt lys under musen så har du laser, har du en kule under har du en gammeldags kulemys. Alle musene i dag er laser (iallefall de fleste)

Feil, er det rødt lys under er den Optisk, hvis det ikke er noen lys under bortsett fra en liten prikk (lyser ikke opp undersiden av musa) er det laser.

 

Har hatt samme problem som trøådstarter, oppdaterte firmwaren til musa og det ordnet det problemet. skal nevnes at det var en G5 som ikke likte musematta mi, hadde ikke samme problem på andre overflater (bord og ligenende) så du kan prøve å se om det funker bedre der.

Lenke til kommentar
Prøv også med forskjellige typer underlag. F.eks bøker med ruglete overflate, musmatte, osv. Ruheten på underlaget kan være avgjørende for hvor godt laseren plukker opp bevegelser, og eventuelt mistolker noe som en bevegelse. :)

 

Har søkt etter en oppdatert driver til denne musa hos Dell, det finnes ikke. Har også åpnet musa og blåst den grundig ren. Etter grundige undersøkelser i bokhyllene fant jeg en bok med ruglete overflate, den testes ut som underlag nå. Funker ikke dette må jeg nok kjøpe ny mus ja!Takk for all hjelp...

 

mvh pisila

Lenke til kommentar
Prøv også med forskjellige typer underlag. F.eks bøker med ruglete overflate, musmatte, osv. Ruheten på underlaget kan være avgjørende for hvor godt laseren plukker opp bevegelser, og eventuelt mistolker noe som en bevegelse. :)

 

Har søkt etter en oppdatert driver til denne musa hos Dell, det finnes ikke. Har også åpnet musa og blåst den grundig ren. Etter grundige undersøkelser i bokhyllene fant jeg en bok med ruglete overflate, den testes ut som underlag nå. Funker ikke dette må jeg nok kjøpe ny mus ja!Takk for all hjelp...

 

mvh pisila

Har nå brukt ruglete bok som musematte en stund, hittil har musa oppført seg pent.... tusen takk for tipset!

 

mvh pisila

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...