pisila Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hei Takk for god hjelp med å avinstallere AVG, jeg fikk ikke skrive mer på den tråden da jeg ville takke for hjelpen, så jeg takker her.... Så til saken: Da jeg hadde installert AVG begynte musa å bevege seg av seg selv, jeg regnet med at dette var pga virusprogrammet surret og gikk i bakgrunnen og forstyrret musepila litt, men nå som jeg har avinstallert AVG ordentlig driver den på slik fremdeles. Hva er galt? Musepila var litt bedre etter at mannen min hadde renset opp i musa litt (hehe), dvs blåst vekk litt hundehår og støv, men nå har den altså blitt like ille igjen. Kan dere hjelpe meg? mvh pisila Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 1 hår under der laseren er er nok til at den beveger seg. sjekk at det ikke er noe som ligger under laseren. Lenke til kommentar
Daron Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Noen lasermuser har en tendens til å gjøre det trikset der.. Har selv pensjonert en lasermus av samme grunn.. Noen ganger kan det hjelpe å oppgradere driverne.. men som oftest er det lite du kan gjøre for å fikse problemet.. Er det en ny mus ville jeg levert den tilbake og fått en ny en.. Lenke til kommentar
pisila Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Hei igjen dere Ja det er en lasermus, men den er tilkoblet med ledning. Skulle ikke hatt noen laserproblemer da? Datamaskinen (og musen) er fra Dell. Lenke til kommentar
Entim Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Finn fram en pinsett å snu musa og fjern hundehår fra hullet der lyset er, om ikke det hjelper kan det være noe galt med kabelen. Du kan enkelt sjekke om det er noe galt med kabelen ved å holde musa fast så tar du tak i kabelen 5-6 cm fra musa å rikkler litt, muspekeren skal ikke røre seg da. Om den gjør det er det nok på tide med ny mus Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Prøv med en annen datamus og kople fra problemmusa. Samme symptomer? Lenke til kommentar
chberge Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 At den er tilkoblet med USB-kabel har overhodet ingenting med laser å gjøre. Hvis du har et rødt lys under musen så har du laser, har du en kule under har du en gammeldags kulemys. Alle musene i dag er laser (iallefall de fleste) Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 At den er tilkoblet med USB-kabel har overhodet ingenting med laser å gjøre. Hvis du har et rødt lys under musen så har du laser, har du en kule under har du en gammeldags kulemys. Alle musene i dag er laser (iallefall de fleste) Feil, er det rødt lys under er den Optisk, hvis det ikke er noen lys under bortsett fra en liten prikk (lyser ikke opp undersiden av musa) er det laser. Har hatt samme problem som trøådstarter, oppdaterte firmwaren til musa og det ordnet det problemet. skal nevnes at det var en G5 som ikke likte musematta mi, hadde ikke samme problem på andre overflater (bord og ligenende) så du kan prøve å se om det funker bedre der. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 dette kan også skje hvis du ikke har en vannrett overflate der du har musa Lenke til kommentar
pisila Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Takk for gode råd, skal prøve dem alle. mvh pisila Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Prøv også med forskjellige typer underlag. F.eks bøker med ruglete overflate, musmatte, osv. Ruheten på underlaget kan være avgjørende for hvor godt laseren plukker opp bevegelser, og eventuelt mistolker noe som en bevegelse. Lenke til kommentar
pisila Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Prøv også med forskjellige typer underlag. F.eks bøker med ruglete overflate, musmatte, osv. Ruheten på underlaget kan være avgjørende for hvor godt laseren plukker opp bevegelser, og eventuelt mistolker noe som en bevegelse. Har søkt etter en oppdatert driver til denne musa hos Dell, det finnes ikke. Har også åpnet musa og blåst den grundig ren. Etter grundige undersøkelser i bokhyllene fant jeg en bok med ruglete overflate, den testes ut som underlag nå. Funker ikke dette må jeg nok kjøpe ny mus ja!Takk for all hjelp... mvh pisila Lenke til kommentar
pisila Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Prøv også med forskjellige typer underlag. F.eks bøker med ruglete overflate, musmatte, osv. Ruheten på underlaget kan være avgjørende for hvor godt laseren plukker opp bevegelser, og eventuelt mistolker noe som en bevegelse. Har søkt etter en oppdatert driver til denne musa hos Dell, det finnes ikke. Har også åpnet musa og blåst den grundig ren. Etter grundige undersøkelser i bokhyllene fant jeg en bok med ruglete overflate, den testes ut som underlag nå. Funker ikke dette må jeg nok kjøpe ny mus ja!Takk for all hjelp... mvh pisila Har nå brukt ruglete bok som musematte en stund, hittil har musa oppført seg pent.... tusen takk for tipset! mvh pisila Lenke til kommentar
Fjellgeita Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Bare for å hjelpe andre som kanskje har dette problemet. Min Guitar Hero-gitar forårsaket problemet ved at pc-en trodde det var en styrespak, så tenk litt på det om dere har andre ting koblet til pc-en. Joysticker, GITARER e.l Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå