Gå til innhold

Hjelp til Northbridge kjøling. Pleace..

Mbolst

Anbefalte innlegg

Har akkurat bygget meg ny pc, og etter mye fram og tilbake har jeg endelig fått den til å virke.

Men Northbridge ligger på 45 grader og stiger til 50 grader når jeg prøver å spille.

Har bare tørt å spille i 10, min.

Så jeg lurer på om noen har noen gode forslag til hvordan jeg skal kjøle Northbridgen på hovedkortet mitt, som er:

Asus Maximus Extreme, X38, Socket-775, DDR3,ATX,2xGbLAN,Firew, 3xPCI-Ex(2.0)x16

Jeg vet ikke engang hvor den sitter på dette hovedkortet. Har ikke så mye peiling på det.

Ellers så har jeg en intel quad core 2,83 prosessor, 4gb ram og saphire radion 4870 2gb hvis det har noe og si på varmen?

Har 4 vifter i kabinettet og vifte på prosessoren

Noen som har noen gode forslag? Vil ikke bruke vannkjøling. er liksom noe som høres feil ut ved å ha vann i en pc, hehe.

Vet dere også om jeg kan stille ned på noe for og få NB temperaturen ned til jeg får fiksa kjøling? Skal ha Lan til Lørdag, og vil helst kunne spille da.

Takker for all hjelp jeg kan få

Mbolst

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, den høres ikke så veldig ille ut den tempen der?

Jeg er ikke sikker på hva ASUS synes er en grei temp men min viser 21 grader ved normal Windows bruk, men denne tviler jeg sterkt på, for kjøleren er varmere enn som så, vil anta rundt 35 grader ved idle på mitt IX38 MINST.

Opptil 40 45 grader ved last.

Jeg har dog ABIT sitt X38 hovedkort.

Lenke til kommentar

Dette er ikke gale temperaturer, NB på mitt maximus formula nærmer seg 60 grader ved load.

Må stille deg et par spørsmål

1. Er maskinen stabil?

2. Bråker maskinen?

Hvis svarene på begge er nei, så er ikke temperaturene veldig mye å bekymre seg over...

Lenke til kommentar
Dette er ikke gale temperaturer, NB på mitt maximus formula nærmer seg 60 grader ved load.

1. Er maskinen stabil?

2. Bråker maskinen?

Hvis svarene på begge er nei, så er ikke temperaturene veldig mye å bekymre seg over...

Den har vært stabil så langt ivertfall, og bråker ikke mye. Spillte ca 30 min i går og da holdt den seg på 50 grader. I morra skal jeg ha lan hos meg, da blir det mange timer, så da finner jeg ut om det er ett problem eller ikke.

Men pc'n slår seg av før hovedkortet går istykker, eller?

Lenke til kommentar

1. Er maskinen stabil?

2. Bråker maskinen?

Den har vært stabil så langt ivertfall, og bråker ikke mye. Spillte ca 30 min i går og da holdt den seg på 50 grader. I morra skal jeg ha lan hos meg, da blir det mange timer, så da finner jeg ut om det er ett problem eller ikke.

Men pc'n slår seg av før hovedkortet går istykker, eller?

Tja, du vil merke at den ikke vil være stabil :p

Når nordbrua går varm så fryser maskinen konstant, er kun da du trenger å bekymre deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...