datano Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hei! Har er problem som jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med: Mens jeg er på internett, skjer dette: Først "bryter" maskinen. Det kommer opp blå skjerm, men m.a. feilmelding på bunn som sier "Starter fysisk dumping av minne". Deretter restarter maskinen seg. Saken er slik at jeg nettopp har byttet til større CPU, RAM og ny harddisk. Alt ble reinstallert i dag. Og før jeg byttet dette utstyret hendte det samme som beskrevet over. Noen som har noen gode forslag til løsninger? På forhånd; takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Kanskje HD'en har tatt kvelden? Lenke til kommentar
datano Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Kanskje HD'en har tatt kvelden? Tror ikke det. Har nettopp byttet harddisk. Og hadde samme feil på den harddisken jeg byttet fra - Liten sjangs for at jeg har samme feil på de begge? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Eneste jeg kommer på da er hovedkortet. Noen mulighet for å teste med et annet kort? Kanskje prøve med kun en minnebrikke dersom du har 2 eller flere, eller prøve i en annen slot? Koble ut alt som du kan unnvære ellers. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Hva mer står det enn "Dumper minne"... Står det om noen .dll eller .sys fil som forårsaker feilen? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 vell, når jeg jobba på it support i sommer så fikk vi inn en maskin som fikk denne meldingen (samt blåskjerm), grunnen var en minnebrikke som er defekt. For å sjekke dette så kan du laste ned en Ubuntu live cd og starte opp med den og velge sjekk minne (eller noe lignende). Det tar sin tid, men den går gjennom alt. Får du noen feil så er det rammen som har gått Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 vell, når jeg jobba på it support i sommer så fikk vi inn en maskin som fikk denne meldingen (samt blåskjerm), grunnen var en minnebrikke som er defekt. For å sjekke dette så kan du laste ned en Ubuntu live cd og starte opp med den og velge sjekk minne (eller noe lignende). Det tar sin tid, men den går gjennom alt. Får du noen feil så er det rammen som har gått Er enig, den slags type feil kommer ofte av defekt ram, eller ram som ikke er skikkelig kompatiblel med minnekontrolleren. Kjør som sagt memtest, eventuellt sett i den gamle rammen og se om problemet forsvinner. Oppdater også til siste bios. Lenke til kommentar
torivara Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Høres veldig ut som minnefeil ja. Kjør minnetest vha. Hiren's Boot CD eller Ultimate Boot CD. Ubuntu sin memtest går sikkert også, men Hirens er uansett kjekt verktøy å ha liggende =) Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Kan nevne at jeg har feil på minnet mitt selv om det kom ut feilfritt etter å ha kjørt memtest så ikke stol blindt på denne testen. Lenke til kommentar
datano Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Hallo igjen! Det var jeg som startet denne tråden. Tror jeg har kommet til en løsning nå. Ser ut til at dersom jeg bruker en bestemt oppløsning på skjerm i kontrollpanelet, så opplever jeg denne feilen. Har nå byttet til en lavere oppløsning og nå fungerer den som den skal. Husker og at før jeg skiftet ut alle delene som nevnt, så hadde jeg denne problem-oppløsningen. Men fungerer fint nå! Takk for hjelp til dere som har svart! PS - Har nå et annet problem som jeg og håper dere kan hjelpe meg med. Har laget et nytt innlegg på det under mitt brukernavn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå