lars1 Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hei 8) Sitter og tenker litt på å lage meg et lite prog i visual basic som henter informasjonen fra en access database, men hvordan henviser jeg at databasen jeg skal bruke ligger på nettet ? I en vanelig data kontroll heviser man jo bare til hvor på datamaskinen databasen ligger ( databasename= ) Så vi noen veit hvordan man kobler opp til en database som ligger på nett blir jeg glad for svar ! ! ! Lenke til kommentar
LordMelchett Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hei. Dette må settes opp i ODBC-kilden. (henvis til ip-adresse). når denne tester OK kan du bruke adodc1 control som vanlig i VB, og henvise til ODBC-kilden der. Lenke til kommentar
Aquilo Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Jeg tror ikke den avataren der er helt tillat LordMelchett... eller? Lenke til kommentar
lars1 Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Dette skal prøves men først er det Torsdagsklubben ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå