Gå til innhold

Maskinen ufattelig treig etter reprasjon

NekoJ

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en HP i Pavilion DV6000-serien som jeg mottok fra reprasjon fra Infocare i dag. Glad for å endelig få tilbake maskinen, fyrte jeg den opp. Oppstarten gikk treigt, men det kan den gjøre noen ganger, så ante fred og ingen fare. Gleden varte helt til jeg skulle prøve meg på å spille.

Spill går nå så hakkete at de er totalt umulige å spille. Snakker da om spill jeg spilte uten problemer før jeg sendte dataen på rep. Ellers går maskinen i enkelte situasjoner utrolig treigt. Har oppdatert skjermkortdriver og andre Windows-oppdateringer uten at det gjorde noe forskjell.

Noen som vet hva dette kan være? Har også sendt mail til HP og venter spent på svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånne feil er vanskelig å komme til bunns i. Som i ditt tilfelle - og med din fulle rett - mistenker du at det har noe med reperasjonen å gjøre. Hva har de reparert på din pc?

Nå kan det like godt være et software-basert problem. Microsoft kan sikkert IKKE svare på det.

Så dette er en av de verste feilene: at du ikke vet helt sikkert om det er software eller hardware, og du vil helt sikkert bli brukt som en kasteball mellom Microsoft og HP.

Og det vil kanskje kreve unødvendige ressurser å installere «alt» på nytt, eller?

Lenke til kommentar

Ville anbefale degå formatere PCen(husk backup) instalere windows på nytt. Dersom PCen er like treig etter dette er den nesten helt sikkert Harware feil. Men som flyndrefjes sier kan det være vanskelig og få suport på sånne problemer. Men ville som sakt formater PCen var jeg deg.

Lenke til kommentar
De reparerte defekt nettverkskort. De skulle også formatere pc'n, men det ble selvfølgelig for vanskelig å gjøre to ting, så sitter her med akkurat det sammme på dataen som før. Ellers så står det at Bios er oppdatert.

Er det noen endring i opplevelsesindeksen i Vista?

Lenke til kommentar

De har sikkert brukt HP-recovery opplegget og denne kopierer ut nesten alt av filer du har på harddisken før den setter igang formatering og setter opp windows på nytt. for så å kopiere tilbake alle filene som den kopierte i starten. alle ikoner på skrivebordet, programmer, mine dokumenter og mere til blir kopiert og om da feilen i utgangspunktet lå i en av disse kildene så gjør det jo ikke saken bedre :p

Sett den opp på ny uten HP-recovery løsningen tror jeg er best... tar lang tid, men da har du ikke fått kopiert halve harddisken din iallefall.

Lenke til kommentar
De reparerte defekt nettverkskort. De skulle også formatere pc'n, men det ble selvfølgelig for vanskelig å gjøre to ting, så sitter her med akkurat det sammme på dataen som før. Ellers så står det at Bios er oppdatert.

Er det noen endring i opplevelsesindeksen i Vista?

Nei. Er fortsatt, og har alltid vært på 3.

@n00ky: Takk for tipset. Får vel prøve det, om jeg ikke skulle finne på noe annet lurt.

Hva nå enn det skulle være

Lenke til kommentar

Har formatert dataen nå, uten at det gjorde saken bedre. Da regner jeg med det er fysisk skade, og jeg er rimelig doomed når det kommer til denne dataen.

Med mindre noen andre har noe å komme med såklart ;)

Endret av NekoJ
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ble nødt til å sende den tilbake til Infocare for en måned siden, og fikk den endelig i dag. Er det noen endringer? Ingen verdens ting!

Dette var andre gang på reprasjon i løpet av 2 måneder. Deres løsning blir vel å gi meg enda en gratis "Recall Service", og jeg blir uten maskin til uti november en gang. Begynner jeg å få rett på pengene tilbake snart?

Endret av NekoJ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...