NekoJ Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hei. Har en HP i Pavilion DV6000-serien som jeg mottok fra reprasjon fra Infocare i dag. Glad for å endelig få tilbake maskinen, fyrte jeg den opp. Oppstarten gikk treigt, men det kan den gjøre noen ganger, så ante fred og ingen fare. Gleden varte helt til jeg skulle prøve meg på å spille. Spill går nå så hakkete at de er totalt umulige å spille. Snakker da om spill jeg spilte uten problemer før jeg sendte dataen på rep. Ellers går maskinen i enkelte situasjoner utrolig treigt. Har oppdatert skjermkortdriver og andre Windows-oppdateringer uten at det gjorde noe forskjell. Noen som vet hva dette kan være? Har også sendt mail til HP og venter spent på svar.. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Sånne feil er vanskelig å komme til bunns i. Som i ditt tilfelle - og med din fulle rett - mistenker du at det har noe med reperasjonen å gjøre. Hva har de reparert på din pc? Nå kan det like godt være et software-basert problem. Microsoft kan sikkert IKKE svare på det. Så dette er en av de verste feilene: at du ikke vet helt sikkert om det er software eller hardware, og du vil helt sikkert bli brukt som en kasteball mellom Microsoft og HP. Og det vil kanskje kreve unødvendige ressurser å installere «alt» på nytt, eller? Lenke til kommentar
Jangi91 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Ville anbefale degå formatere PCen(husk backup) instalere windows på nytt. Dersom PCen er like treig etter dette er den nesten helt sikkert Harware feil. Men som flyndrefjes sier kan det være vanskelig og få suport på sånne problemer. Men ville som sakt formater PCen var jeg deg. Lenke til kommentar
NekoJ Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 De reparerte defekt nettverkskort. De skulle også formatere pc'n, men det ble selvfølgelig for vanskelig å gjøre to ting, så sitter her med akkurat det sammme på dataen som før. Ellers så står det at Bios er oppdatert. Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 De reparerte defekt nettverkskort. De skulle også formatere pc'n, men det ble selvfølgelig for vanskelig å gjøre to ting, så sitter her med akkurat det sammme på dataen som før. Ellers så står det at Bios er oppdatert. Er det noen endring i opplevelsesindeksen i Vista? Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 De har sikkert brukt HP-recovery opplegget og denne kopierer ut nesten alt av filer du har på harddisken før den setter igang formatering og setter opp windows på nytt. for så å kopiere tilbake alle filene som den kopierte i starten. alle ikoner på skrivebordet, programmer, mine dokumenter og mere til blir kopiert og om da feilen i utgangspunktet lå i en av disse kildene så gjør det jo ikke saken bedre Sett den opp på ny uten HP-recovery løsningen tror jeg er best... tar lang tid, men da har du ikke fått kopiert halve harddisken din iallefall. Lenke til kommentar
NekoJ Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 De reparerte defekt nettverkskort. De skulle også formatere pc'n, men det ble selvfølgelig for vanskelig å gjøre to ting, så sitter her med akkurat det sammme på dataen som før. Ellers så står det at Bios er oppdatert. Er det noen endring i opplevelsesindeksen i Vista? Nei. Er fortsatt, og har alltid vært på 3. @n00ky: Takk for tipset. Får vel prøve det, om jeg ikke skulle finne på noe annet lurt. Hva nå enn det skulle være Lenke til kommentar
NekoJ Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Har formatert dataen nå, uten at det gjorde saken bedre. Da regner jeg med det er fysisk skade, og jeg er rimelig doomed når det kommer til denne dataen. Med mindre noen andre har noe å komme med såklart Endret 27. september 2008 av NekoJ Lenke til kommentar
TEE Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Gå inn i BIOS, Advanced og kjør en HDD Self Test. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg ville tatt meg en tur innom bios og sjekket oppsettet av CPU og minne for har de flashet bios uten å sette den opp med rette parameter kan du ende opp med at CPU instillinger og minnebuss står på minimum. Er i hvertfall et "problem" om man kan kalle det det mes selvbygde PCer. Lenke til kommentar
NekoJ Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Perpyro: Hvor finner jeg dette? Finner det nemlig ikke ved å trykke f10 ved oppstart. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Ikke F10 men DEL om det er den tradisjonelle biosen som befinner seg i selvbygde stasdjonærmaskiner. Lenke til kommentar
NekoJ Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Ble nødt til å sende den tilbake til Infocare for en måned siden, og fikk den endelig i dag. Er det noen endringer? Ingen verdens ting! Dette var andre gang på reprasjon i løpet av 2 måneder. Deres løsning blir vel å gi meg enda en gratis "Recall Service", og jeg blir uten maskin til uti november en gang. Begynner jeg å få rett på pengene tilbake snart? Endret 30. oktober 2008 av NekoJ Lenke til kommentar
TEE Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hva sier servicerapporten fra InfoCare da? Lenke til kommentar
NekoJ Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 "Fail: Fix:rw5 Oth:Invoice missing" "Solu: Replaced mb, updated bios, tested ok" Dette du er ute etter? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Så de har byttet hovedkort 2 ganger? Lenke til kommentar
NekoJ Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Hvis hovedkort er "mb", så ja. Det vil si at hvis jeg sender den inn på nytt og de gjør det samme, har jeg rett på pengene tilbake? Endret 30. oktober 2008 av NekoJ Lenke til kommentar
TEE Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg ville ha kommet med det kravet hvertfall. Pass på at du sier fra med en gang, slik at InfoCare får behandlet saken. Hevingskrav hos HP behandles via InfoCares verksted, og da må nesten kravet komme før maskinen er reparert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå