AKIRAx77 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Har nettopp fått Sony 46KDL-W4500 i hus nå! Svær og fin! Holdt på ikveld å sette opp alt sammen rundt den. (Reciver, MCE, Logitech Harmony 1000, Wii og PS2). Problemet er at jeg ikke kan på noe vis få 1080p ut av PCen min. Jeg får det fint fra min laptop med HDMI via HDMI 3 kontakten på siden. så jeg har en mistanke om at skjermkortet i PCen min er for gammelt og ikke klarer å sende de signalene den må for at TVen skal "forstå" den. Oppsette mitt er som følger: ATI Radeon 9550 kort med DVI. DVI to HDMI konverter. HDMI kabel fra PCen til min Denon 2808. HDMI kabel fra Denon til TVen. Min mistanke er hvis jeg hadde kjøpt ett skjermkort med HDMI, så ville dette funke? Fordi som sagt, det funker direkte fra min laptop som har HDMI ut (Dell XPS M1330). Utfordringen er å finne ett AGP skjermkort med HDMI ut. Men ja, kan noen bekrefte min mistanke? AKIRA Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Har du oppdatert driverene til skjermkortet? I utgangspunktet klarer alle skjermkort å sende 1920x1080 oppløsning, så du burde få bilde. Men om pcen din er rask nok til å spille av 1080p materiale uten at det hakker er noe annet. Kortet ditt støtter også delvis dekoding av HD materiale. AGP kort med full hardware akselerasjon: https://prisguiden.no/product.php?productId=90080 Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Ja, jeg har oppdatert driverne. Hva med HDCP handshake greie? Hmm..nei usikker altså. Mystriet ligger jo i at laptopen klarer det fint, men ikke PCen. Og den eneste forskjellen jeg kan komme på er at PCen har ett eldre kort med DVI. Jeg leser meg opp på mulige kandidater til skjermkort og ser at de som støtter HDMI faktisk ikke har HDMI ut, men DVI. Men at det er en form for "protokoll" som støttes. Kanskje det er denne som mangler på mitt gamle kort og finnes i laptopen. Og ett nytt kort kan fikse. Lurer litt på dette korte: http://www.digitalimpuls.no/aspx/produkt/p...aspx?plid=30982 Jeg har sett på de i prisguiden. De hadde alle vifter. AKIRA Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Noen ting som peker mot at min mistanke stemmer: Is it possible that older DVI cables don't carry the HDCP signal. The guy said that the software in the TV is sensing no HDCP signal and is therefore blanking the signal. So either my Mac mini's DVI isn't HDCP compatible or the cable isn't. It kind of makes sense though as its not complaining about the res, its just displaying a black screen. Just spoke to Sony who inform me that the set wont accept 1080p with a DVI-HDMI cable as the TV has software to prevent it for copyright reasons. Og HDCP er jo det som skal tillate DRM greia til å funke. AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå