Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av høyttalere

Anbefalte innlegg

Har ikke så veldig god peiling på høyttalere og slike og vil derfor gjerne ha litt hjelp :)

Pris(Maks budsjett): Helst under 2000, men kan gå litt over, men da MÅ det være verdt det.

Romstørrelse: 14 m2

Stereo eller surround: Surround hadde vært kult, men er ikke et musst. Spiller av fra en pc til en forsterker. Har ikke aning om hvilket lydkort jeg har, hvordan finner jeg ut det?

Bruk(Musikk eller film-hva slags musikk?): Liker veldig godt å høre på musikk (Går som regel i alt, men mest trance og vanlig populær musikk, mye 80 talls kanskje :p ) Ser og ofte film.

Lydbilde(Kvalitet vs kvantitet): Kvalitet hørtes bra ut, vil helst ha noe som jeg slipper å måtte bytte etter et år eller to

Bosted(Lettere å anbefale brukt utstyr): Evje, 6 mil nord for Kristiansand S

Det jeg har fra før:

Forsterker: pioneer A-209R. Det det så ut som det stod i værtfall. Trenger du mer informasjon spør så skal jeg finne det fram.

Høyttalere tenkt å beholde: Sony xplod 12" sub (2 stykker i en kasse, bilstereo sub ja) Ohm er 8 og watt er 1200 om jeg ikke tar helt feil

Høyttalere tenkt å kaste: 2 gamle slitne pioneer høyttalere og 2 gamle enda slitne brune høyttalere jeg fikk av nabon.

Det jeg trenger er erstatning for de høyttalerne jeg skal kaste. Trenger ikke mer enn 2 høyttalere. Hvilke burde jeg kjøpe uten at det koster skjorta av meg? Og hvor? Regner ikke med at jeg trenger så veldig mye bass :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte de på komplett for ett par måneder siden ( finner de ikke der lengre ). Prisen ligger rundt 1000,- hos de fleste butikker :)

Ble anbefalt og kjøpe skumputer til de to kanalene på baksiden av høytaleren ettersom det kunne være i overkant mye bass. Har tettet 2 av av 4 og er svært fornøyd med resultatet. Dette blir jo dog en smakssak.

Høytalerene virker skikkelig solide og har gullbelagte terminaler bak.

Etter min mening, mye for pengene :)

Lenke til kommentar

Det er som sagt gullbelagte terminalskruer på høytalerene.

Ser de ikke har puter på siden du linker til, men dette er jo ikke ett must. Jeg har ikke føtter på mine og har aldri tenkt over at jeg burde hatt heller.. Greit å kjøpe med kvalitetskabel så får du alt samlet også :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har disse høyttalerne selv, og er veldig fornøyd med dem. De er på tilbud til 990 nå, kosta ca 1400 spenn når jeg kjøpte dem.

Ble anbefalt og kjøpe skumputer til de to kanalene på baksiden av høytaleren ettersom det kunne være i overkant mye bass. Har tettet 2 av av 4 og er svært fornøyd med resultatet.

Hvilke bassportet tetter du, de nede eller oppe?

Har også lest at jeg bør tette bassportene, men hva skal jeg bruke? Kansje man kan mekke noe som funker selv?

Endret av soab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...