Gå til innhold

Mobilt bredbånd med xbox 360

snowhill

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel det meste, og jeg har i mitt stille sinn allerede kommet til konklusjonen at det antakeligvis ikke fungerer.

Men tar alikevell sjansen på å spørre :p

Er det noen som helst mulighet for å plugge bredbåndsmodemet rett til xbox'n og spille på live? Siden modemet er et plug&play usb modem (nå tar jeg det netcom sier med en klype salt riktignok ;)), så tenkte jeg da at det muligens kunne fungere. Selv om jeg egentlig tviler meget strekt.

Er det noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også lurt på dette med mobilt bredbånd i forbindelse med Xbox live. Er ikke et halvt sekund lag mye? Hvis du setter en kule midt i panna på en nisse når du spiller CoD4, vil ikke han være forlengst borte hvis det lagger så mye som et halvt sekund? Hvor høy hastighet får dere med mobilt bredbånd? Er det på mellom 1 til 3,6 Mbit/s som de lover?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg får ikke til dette. Får beskjed om at jeg ikke kan bruke en internett-tilkobling som brukes av "Deling av internett-tilkobling" for å opprette en nettverksbro. Jeg har deaktivert "Deling av internett-tilkobling" men det hjelper ikke.

Noen som har noen forslag? Vil gjerne spile Halo 3 i kveld :) Har netcom friconnect.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jeg lagde ingen bro eller noenting.

Fungerer fett.

Du kan eventuelt sette opp IP på pc'en og xboxen og bruke gateway.

Fungerer utmerket.

Men merkelig nok funker det uten bro og automatisk IP også.

KEWLT!

Lenke til kommentar

Jeg fikk mitt Netcom Mobilt Bredbånd i dag. Jeg trengte ikke opprette bro mellom koblingene. Alt jeg trengte var å aktivere deling av internettkoblingen.

Jeg får mellom 600 til 1000 kbps i nedlstingshastighet og mellom 80 og 200 kbps i upload. Responstiden er helt ræva!!! Jeg testet Call of duty 4... alt virker i skjønneste orden helt til du prøver å skyte motspilleren. Får ikke en eneste hit. Når jeg sniper noen i hodet bommer jeg alltid. Selv om fyren blir sittende på samme plassen i mer enn et sekund etter at jeg har avfyrt.

Jeg ville ha mobilt bredbånd fordi jeg deler nettlinje med 20 andre som har på torrent døgnet rundt. Så jeg ville ha litt fred og ro med Xboxen min... men det ser ut til at Netcom ikke kunne tilby meg den tilfredstillelsen.

Mulig dette fungerer bedre for andre ettersom jeg bor i utkantsonen av turbo-3G nettet og med murvegger mellom meg og senderen.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har kjøpt meg mobilt bredbånd i dag, og når jeg satt og surfet så slo det meg plutselig at jeg kanskje kunne bruke det på x-boxen.

Jeg har lest igjennom tråden, og sett hva jeg må gjøre. Men har ingen anelse om hvordan jeg skal opprette en "bro" mellom x-boxen og pc`n. Om noen kunna forklart meg det, eller henvist til en tråd der det blir forklart så ville jeg blitt gla :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Drit i bro, bare høyreklikk på koblingen på pc'en og velg "del internett."

Så bare kobler du en kabel fra pcen til xboxen. IP kan stå på automatic på xboxen og på pc'en.

Funket 100% plug and play her.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

HJELP!

Får ikkje dette til! Får feilmelding "Feil: 0x80004005 Uspeifisert feil.

post-105335-0-71909700-1290721393_thumb.jpg

Slik ser det ut her:

post-105335-0-08060200-1290721441_thumb.jpg

Og slik ser det ut her: Er vel meining at LAN porten skal vere Lokal & internett (skifter mellom begrenset og lokal)

post-105335-0-79688300-1290721683_thumb.jpg

Stemmer alt her? (krysset berre av på alle foreløpig)

post-105335-0-26341600-1290721846_thumb.jpg

Har Cat 5 kabel frå LAN porten på Laptop til Ruteren og videre til Xbox 360. Har fått network forbindelse.

Men Null Internett forbindelse!

Har prøvd med automatisk og manuell IP og DNS adresse.

Kva gjer eg galt?

Endret av Kvalatad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...