beerformyhorses Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hei, I leiligheten min har jeg to utganger i veggen: internett og kabel-TV Jeg utnytter internettilgangen as we're speaking, men har ikke TV. Jeg ønsker derfor råd/forklaring på hvordan jeg kan se kabel-tv på laptopen. Ser for meg at det burde gå an å kjøpe en USB-dings som fikser biffen. Finnes noe slikt? Hvor kan jeg få tak i det? Hva slags kabel må jeg bruke? (Utgangen ser lik ut som en nettverkskabel) På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Kom igjen folkens; det må da finnes masse kompetanse på dette området blandt deres eminente hoder... Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Du trenger sannsynligvis en av disse: https://prisguiden.no/cat.php?cat_id=55 Og da selvsagt en av de for USB-tilkobling til laptopen, ikke en av de som skal bygges inn i stasjonær-PC-kabinett, selvsagt. Neste steg i valget er om du skal ha analog eller digital tuner, eller begge deler (hybrid). Det kommer an på hva slags kabelsignal det er du skal bruke: Analog "gammeldags" kabel-TV, eller digitalt, i så fall fra hvilken tilbyder? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Hva slags kabel må jeg bruke? (Utgangen ser lik ut som en nettverkskabel) Det høres veldig merkelig ut - ser kabel-TV-uttaket ut som et telefon-, ISDN- eller ethernett-uttak? Er du sikker på at det er kabel-TV-uttak, firkantet hull med masse kobberledere i toppen? Eller er du vant til gammeldags datanett med coax-kabel, som var noenlunde vanlig på 80-tallet, altså rundt med en ringformet leder rundt en pinneformet leder i midten? Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Takk for svar! Jeg tok selfølgelig monsterfeil mtp utgangen. I min kabel-tv-uvitenhet tok jeg feil av et telefonuttak og kabel-tv-uttaket. Det virkelige kabel-tv-uttaket er et lite hull med en pinne i midten. (Ligner faktisk på en gammeldags nettverkskabel når du nevner det) I ettertid ser jeg at jeg burde tatt hintet av den lille tegningen av en telefon ved siden av det tidligst nevnte uttaket;P Er det egentlig noe forskjell på de forskjellige tunerne. (bortsett fra det åpenbare: analog/digital, tilleggsutstyr, pris og intern/ekstern) Jeg tenker på bilde, lyd, og slikt Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Er det egentlig noe forskjell på de forskjellige tunerne. (bortsett fra det åpenbare: analog/digital, tilleggsutstyr, pris og intern/ekstern) Jeg tenker på bilde, lyd, og slikt Jeg aner ikke*, men vi kan jo håpe du får noen svar. Hvis ikke, kanskje du treffer de som vet på HTPC-forumet, https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=347 . * Selv sjekket jeg litt i markedet for et par år siden, og valgte ut en Mac Mini, ekstern disk i makan kabinett, og en Pinnacle (tror jeg det var) USB-tuner, og vurderte det som en media-PC med muligheter til å bruke den som harddiskopptaker. Men slo det fra meg da jeg kunne kjøpe en vanlig harddiskopptaker til en fjerdedel av prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå