tharshan Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hei! Eg blir 17 år til desember. Fekk plutseleg lyst til å ta lett-mc lappen. Så kontakta eg trafikkskulen og han sa at det var slutt på all motorsykkel kjøring. Også sa han at det vil gå ut i mai/juni/juli før eg får lappen og at det vil koste meg 18000. Han sa at eg skulle vurdere nytten av sykkelen det halve året om det var behov for det. Han meinte heller at eg skulle konsentrere meg om bil og heller ha mellomtung etter bil lappen om eg ville ha det. Eg er ikkje sikker på kva eg skal gjere. Har veldig lyst på lett-mc, men det høres så frykteleg dyrt ut! Kva seie de? Trenger litt hjelp her! Lenke til kommentar
KNB Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Begynn heller på mellomtung lappen, et halvt år kjøring for 18.000 kr? + du må ha sykkel. Du kommer til å angre som bare juling hvis du tar lettlappen, ta heller tung du Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Takk for svar! Sånn i begynnelsen tenkte at det ikkje ville koste meir enn..., ja, 10k for lappen, så det var mindre fristande når eg hørte 18k. får heller satse på mellomtung. Kn eg begynne å øvelses kjøre med det? Lenke til kommentar
KNB Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Mener å huske at eg leste at du kunne kjøra klasse "A" når du var 16. (Sto på traffikalt grunnkurs beviset) Men er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Sats heller på mellom/tung, lettsykkel er bortkastet når du allerede snart er 17 og må vente et halvt år før du får ta lappen. Dessuten er ikke lettsykkel store greiene heller, blir vel fort litt lei. Bedre med noen hundrede kubikk mer og en behagelig 4takt motor Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (Får 125 kubikk som 4t og.) Ja det er dyrt med 125cc, men prisen for å gå fra A1 til A er ikke så voldsomt dyrt om du har råd til det. Er vel et kurs eller to og en oppkjøring. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Vel, har hørt fra flere som har/har hatt lettmc at om de hadde vært 16 igjen så hadde de droppet lettmc og kjøpt seg en billig moped. Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Og hadde jeg vært 16 igjen hadde jeg kjøpt lett MC Lett å tenke at det man ikke gjorde kanskje var bedre. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Enig i at mellomtung er veien og gå nå + at den blir automatisk oppgradert til tung ved 20 eller 21 år, husker ikke helt. Skal man gå rett på tung er aldersgrensen høyere. M.a.o man for kjørt tung mc tidligere hvis man har mellomtung lappen Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 For å kjøre MC uten begrensingen på effekt (vekt og?) må man enten være 21 år gammel eller ha hatt mellomtung MC i 2 år. Økonomisk sett er mellomtung veien å gå, men da får han ikke motorsykkel før om 1,5 år. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Er han god og klarer og komme seg gjennom kurset fort skulle han fint klare og kjøre litt mellom tung sykkel på slutten av sessongen i 09 Selv kjøpte jeg tung mc i augsut 07 og kjørte mer fra august til oktober enn jeg har gjort hele denne sessongen Vær...fritid...og andre ting har liksom ikke klaffet i år Endret 2. oktober 2008 av Goodall Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Skal godt gjøres å kjøre mellomtung på slutten av sesongen i 09 om han fyller 18 i desember, sesongen regnes jo som over ca i oktober Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Skal godt gjøres å kjøre mellomtung på slutten av sesongen i 09 om han fyller 18 i desember, sesongen regnes jo som over ca i oktober Oooops fikk ikke med at han ble 18 i desember Nei da blir det brått litt anderledes ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå