BadFurDay Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Jeg sliter med internett-tilkoblingen her. Den fungerer som den skal, helt frem til jeg logger meg på med ps3. Da kobles pcene fra nettet ett par sekunder. Jeg kommer meg på nett med ps3, fungerer å spille online og det fungerer å laste ned fra ps store. Men med en gang den skal laste ned en oppdatering til f.eks. Burnout, så går nettet helt i stå både på ps3 og pcer... Frustrerende Er det noen som helst mulighet å oppdatere spill via en usb-stick? Lenke til kommentar
Jokkeu Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Nei. Men det høres derimot ut som om du har noen problemer med porter i routeren din, som forhindrer optimal tilkobling. Hva slags NAT type har du? Og hvilke porter har du åpnet for din PS3? Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Jeg sliter med internett-tilkoblingen her. Den fungerer som den skal, helt frem til jeg logger meg på med ps3. Da kobles pcene fra nettet ett par sekunder. Jeg kommer meg på nett med ps3, fungerer å spille online og det fungerer å laste ned fra ps store. Men med en gang den skal laste ned en oppdatering til f.eks. Burnout, så går nettet helt i stå både på ps3 og pcer... Frustrerende Er det noen som helst mulighet å oppdatere spill via en usb-stick? Nei, dersom du finner oppdateringen på PSN-store kan du nok gjøre det. Men tror at spill vanligvis bare leter etter oppdatering med engang de starter. :-/ Problemet ditt høres litt merkelig ut, men om det hadde vært meg så ville jeg kikket i Burnout manualen og se om spillet krever at du åpnet noen spesielle porter på routeren din, også google på nettet etter routernavn og info om hvordan man gjorde dette. :-/ Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Nedlasting fra PSN burde ikke kreve åpning av porter. Tror dette beror på feilkobling/feilinstilling på din router. Kan du beskrive opsettet ditt? Lenke til kommentar
Jokkeu Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Nedlasting fra PSN burde ikke kreve åpning av porter. Tror dette beror på feilkobling/feilinstilling på din router. Kan du beskrive opsettet ditt? Jo. Har du en router med for mange porter får du ikke koblet deg til PSN engang. http://psforum.no/forum/showthread.php?t=1587 Her har du en liste over PS3 sine porter, og du finner portene til burnout hvis det er det det gjelder i Burnout manualen. (Dette gjelder forsåvidt alle andre spill også.) Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Router med for mange porter? Den må utdype. Jeg har ikke åpnet en eneste port på min router, og alle spill og PSN fungerer utmerket på nett. Kjør NAT-testen på din PS3, og kom med info på nettverksutsyret og oppkoblingene du har, så kan du sikkert få hjelp. Lenke til kommentar
sharpshooter491 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 du kan laste ned oppdateringene på http://www.no.playstation.com/, overføre dem til flashminne (USB penn, mp3-spiller osv.) og legge dem til på PS3'en... Lenke til kommentar
Jokkeu Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Router med for mange porter?Den må utdype. Jeg har ikke åpnet en eneste port på min router, og alle spill og PSN fungerer utmerket på nett. Kjør NAT-testen på din PS3, og kom med info på nettverksutsyret og oppkoblingene du har, så kan du sikkert få hjelp. Mente med for mange porter som var stengt Det varierer fra router til router hvordan portinnstillingene er. du kan laste ned oppdateringene på http://www.no.playstation.com/, overføre dem til flashminne (USB penn, mp3-spiller osv.) og legge dem til på PS3'en... Dette er kun firmware oppdateringene. Ikke selve spill patcher. Lenke til kommentar
sharpshooter491 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 98 % av alle spillpatcher forbedrer online spilling. hva er vitsen med det hvis man ikke er online da? Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Sharpshooter: Han skal oppdatere Burnout, som gir deg motorsykler o.l. Men regner med at han har fått ordnet internett-koblingen sin nå, siden han tydligvis ikke skriver her mere. :-) Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Eller så har den falt helt bort, og han river seg i håret. Hvem vet? Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Eller så har den falt helt bort, og han river seg i håret. Hvem vet? Haha.. Du har sikkert rett... Det som er kstra irriterende når jeg mister internett-forbindelsen på Windows, er at Windows prøver å logge seg på internett for å finne hjelp til å få tilbake internett-forbindelsen min, er det slik på PS3 også? Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Hehe.. Har funnet en løsning på problemet Til han som sa at det ikke var noe poeng i å oppdatere ettersom det for det meste bare ordner online-spilling, så kan jeg opplyse om at jeg klarer helt fint å spille online, jeg klarer bare ikke å laste ned oppdateringer.. Og jeg får heller ikke gått inn på ruteren for å åpne porter etc. *host*brukernaboensittusikratrådløsenett*kremt* Måten jeg løste problemet på var å ta med maskinen til noen jeg vet har en forbindelse som fungerer bra med ps3 tungvint i lengden, men det problemet tar jeg heller etterhvert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå