Gå til innhold

gps på 6110 navigator

igider

Anbefalte innlegg

Heisann. kan noen hjelpe meg?

jeg har en 6110 nav. denne funker helt fin, men navigasjonen tar nå veldig lang tid før jeg får posisjonen min og før den begynner å vise veien dit jeg skal. den var ikke slik før. har noen der ute samme problemet som meg:) trenger deres experise og anbefalinger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du ved ett uhell skrudd av "Bruk nettverk" i GPS programmet? Den bruker AGPS for å hurtigere finne din posisjon. Det koster ikke noe penger.

Har du oppdatert softwaren på mobilen din siden du kjøpte den? Hvis ikke sjekk om du har noen oppdateringer.

AKIRA

Hei akira. ja jeg har den siste softwaren. den er oppdatert, men hva mener du med "bruk nettverk" altså hvor finner jeg denne funksjonen? jeg har telenor. hva skal jeg velge på "nettverksforbindelse" og "nettleverandør" på innstillinger/Tillegg?

takk for hjelpen....venter hjelp videre...:)

Lenke til kommentar
Hei akira. ja jeg har den siste softwaren. den er oppdatert, men hva mener du med "bruk nettverk" altså hvor finner jeg denne funksjonen? jeg har telenor. hva skal jeg velge på "nettverksforbindelse" og "nettleverandør" på innstillinger/Tillegg?

takk for hjelpen....venter hjelp videre...:)

Usikker på hvordan det er på din mobil. Men inne i kart programmet så skal du gå under innstillinger. Der ett sted har du valget om å bruke nettverk eller ikke i forbindelse med GPSen. Du skal bruke den samme innstillingen som feks du bruker for å surfe på nette med mobilen. Telenor Internett eller noe slikt.

Hvis dette er på i kart programmet og du fortsatt har problem med treg bruk av GPSen så er jeg usikker på hva problemet kan være.

AKIRA

Lenke til kommentar
Har du ved ett uhell skrudd av "Bruk nettverk" i GPS programmet? Den bruker AGPS for å hurtigere finne din posisjon. Det koster ikke noe penger.

Det koster NESTEN ikke noe penger. :)

A-GPS bruker 3G- og 2G-mobilnettilkobling og GPRS- og EGPRS-pakkedatatilkobling. Du må også ha et Internett-tilgangspunkt definert i den kompatible mobilenheten.

Nedlasting av assisterte data innebærer overføring av noen mengder data via tjenesteleverandørens nettverk. Vanligvis krever det overføring av mindre enn 10 kB data å opprette en GPS-tilkobling med A-GPS.

Alle dataoverføringskostnader betales av brukeren. Utenfor hjemmemobilnettverket, det vil si mens du streifer, kan kostnadene variere. Kontakt tjenesteleverandøren for informasjon om dataoverføringskostnadene.

edit: Kilde, Nokia.no

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Skrur jeg på GPSen og bare skal ha en lock står KB telleren på 0 hele tiden. Men jeg ser den kobler seg opp for å bruke nette. Ut fra det har jeg konlurdert med at A-GPS ikke koster noe.

Jeg ser at Nokia sier noe annet over her, og de burde jo vite hva de prater om.

Slik jeg alltid har sett for meg at A-GPS funker er at mobilen gjør ett kall til UMTS antenne og bare spør "hvilken posisjon har du?", og at dette var samme type kall som en mobil gjør hele tiden for å holde seg på nette og dermed var gratis.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...