StormEagle Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Det er ikke bare og skaffe seg en pistol i Norge (ihvertfall ikke lovelig). For og få en lisens til pistol eller revolver må man selvsagt ha god vandel pluss ikke minst at man må være en aktiv medlem av en skyteklubb. I Norge er det ikke lov og ha et våpen til selvforsvar, man må ha brukt for det enten til konkuranse/sport eller til jakt. Og dette syns jeg er veldig bra for et våpen til "selvforsvar" er mye "farligere" enn et våpen som man skal bruke til sport eller jakt. En person som bare har et våpen til selvforsvar vil også ha mye dårligere kunnskap til og håndtere dette våpenet. Endret 26. september 2008 av flesvik Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Det er ikke bare og skaffe seg en pistol i Norge (ihvertfall ikke lovelig). For og få en lisens til pistol eller revolver må man selvsagt ha god vandel pluss ikke minst at man må være en aktiv medlem av en skyteklubb. Godt poeng, siden trådstarter sier det er mafia som er innvolvert tror jeg neppe han kan skaffe seg våpen i norge på lovlig vis. Om politiet er klar over at trådstarter er innvolvert på godt eller ondt i mafia miljøer så tror jeg han kan glemme det. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 hmm, kommer vel over et eller annet våpen etterhvert selv om jeg ikke er innvolvert i andre miljøer enn jobben min. Jeg har en del dyre saker og ting fordi jeg har stor interesse for pc, musikk og tvspill. det er fordi jeg har en fiende som vil skade meg. men pepperspray. er det lov? hvordan skaffer man pistol uten løyve? kunne tenkt meg en Glock 17 eller Sig Sauer for dem er meget gode å sikte med. en Desert Egale hadde sikkert knekt hånda mi. men til dere som mener at våpen ikke løser noen konflikter så vil jeg bare spørre dere om hva dere hadde gjort dersom en gjeng på 5 folk hadde kommet mot deg med balltre og uansett hva du sa så ville dem ikke prate og du kunne ikke løpe fordi eneste veien ut var vinduet i femte etasje eller en blindgate omringet av høye hus og gjerder. Ingen som kunne tenke seg å ha en pistol i en slik situasjon? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) 4) han overmanner deg og skyter deg5) du dreper han og blir dømt for å ha brukt for høy aggresivitet og må sitte inne unødvendig. Mens du hele tiden vet at om du bare hadde unngått konfrontasjon så hadde ingenting skjedd Burde kanskje betale noen for å gjøre jobben. Det er ikke bare og skaffe seg en pistol i Norge (ihvertfall ikke lovelig). For og få en lisens til pistol eller revolver må man selvsagt ha god vandel pluss ikke minst at man må være en aktiv medlem av en skyteklubb. For å få våpentillatelse i Norge må du ha vært medlem i en skytterklubb i minst 6 måneder og skutt minst 15 ganger der, så får du som regel tillatelsen. en Desert Egale hadde sikkert knekt hånda mi. Too late, DE 5.0 er allerede forbudt i Norge Endret 26. september 2008 av Pels Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 "Your best friend will always be there for you" Balltre Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Lær deg en vill og effektiv kampsport, som for eksempel brasiliansk kung fu. Lenke til kommentar
Stresset_Faen Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 hmm, kommer vel over et eller annet våpen etterhvert selv om jeg ikke er innvolvert i andre miljøer enn jobben min. Jeg har en del dyre saker og ting fordi jeg har stor interesse for pc, musikk og tvspill. det er fordi jeg har en fiende som vil skade meg. men pepperspray. er det lov? hvordan skaffer man pistol uten løyve? kunne tenkt meg en Glock 17 eller Sig Sauer for dem er meget gode å sikte med. en Desert Egale hadde sikkert knekt hånda mi. men til dere som mener at våpen ikke løser noen konflikter så vil jeg bare spørre dere om hva dere hadde gjort dersom en gjeng på 5 folk hadde kommet mot deg med balltre og uansett hva du sa så ville dem ikke prate og du kunne ikke løpe fordi eneste veien ut var vinduet i femte etasje eller en blindgate omringet av høye hus og gjerder. Ingen som kunne tenke seg å ha en pistol i en slik situasjon? Pepperspray er lov ja, det kan kjøpes via nett. Men om du skal ha slike forsvarsmiddler så ville jeg foreslått å importere en utenlandsk strømstav, de kan ha ganske mange volt i seg i forhold til de Norske, så der har du tingen. Våpen kan alltid skaffes, slik er det og slik bør det alltid være. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 hvordan skaffer man pistol uten løyve? Tror det er veldig upopulært at man får hjelp med å skaffe våpen ulovlig her. Tråden kommer til å bli stengt hvis trådens formål er å finnne ut hvordan man bryter loven Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 hvordan skaffer man pistol uten løyve? Tror det er veldig upopulært at man får hjelp med å skaffe våpen ulovlig her. Tråden kommer til å bli stengt hvis trådens formål er å finnne ut hvordan man bryter loven Korrekt. Så jeg anbefaler dere å holde dere til lovlige metoder. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg tok meg tiden å sjekket opp de andre innleggen til trådstarter. Etter å ha lest gjennom det meste fremstår ts ikke helt troverdig!? For en som lever i angst for å bli skadet, harmonerer ikke de andre utspillene helt. Kan det være at ts er en liten skøyerfant? At han så villig legger ut masse info om seg selv er litt pussig. Så liksom for meg at hvis man lever på rømmen så ville man unngå å legge ut spor som dette eks: Jobber som: møbelmontør, lagermedarbeider, hjelpemann, sidemann på møbel lastebilAlder: 24inntekt: 119,48 kr per time og 50% mer på overtid så da blir det 179kr per time før skattSkatt: 14% pga av at jeg akkurat har blitt ansatt og derfor lav sum på skattekortet som gir lav skatt.... Men, det kan være jeg tar feil? Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Dette er seriøst, jeg mener at det jeg har lagt ut ikke kan avsløree hvem jeg er, hvor jeg er eller hvordan finne meg. det er hundrevis av møbelforetninger i norge som har folk som gjør mye av det samme som meg. jeg har heller ikke nevnt om at det møbelbutikk eller møbelfabrikk jeg arbeider på. Jeg lurte på hvordan man kan skaffe våpen da jeg ikke visste noe fra før om hvordan man skaffer det også om det er lov osv. ikke at jeg skulle skaffe det. Jeg klarer snart ikke å leve med angst og frykt om hva smo kommer til å skje hvis mafian kommer til å skade meg så derfor kunne jeg tenkt meg å slippe å være så redd. Trenger seriøst selvforsvar for min egen sikkerhet 24/7 etter mine vurderinger av situasjonen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Og da tror du SERIØST noen datanerder på DETTE forumet kan hjelpe deg? Grow up. Endret 27. september 2008 av Bytex Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Og da tror du SERIØST noen datanerder på DETTE forumet kan hjelpe deg? Grow up. Ja, har du noen andre forslag om hvor jeg kan oppsøke hjelp bortsett fra politiet? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Absolutt ingen. Vi er norges største gjeng med asosiale datanerder, hva forventer du å få til svar her? Jeg lukter forumtroll. Endret 27. september 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Dette er seriøst, jeg mener at det jeg har lagt ut ikke kan avsløree hvem jeg er, hvor jeg er eller hvordan finne meg. det er hundrevis av møbelforetninger i norge som har folk som gjør mye av det samme som meg. jeg har heller ikke nevnt om at det møbelbutikk eller møbelfabrikk jeg arbeider på. Jeg lurte på hvordan man kan skaffe våpen da jeg ikke visste noe fra før om hvordan man skaffer det også om det er lov osv. ikke at jeg skulle skaffe det. Jeg klarer snart ikke å leve med angst og frykt om hva smo kommer til å skje hvis mafian kommer til å skade meg så derfor kunne jeg tenkt meg å slippe å være så redd. Trenger seriøst selvforsvar for min egen sikkerhet 24/7 etter mine vurderinger av situasjonen. Etter hva jeg selv har erfart så ville alle de opplysningene du har lagt ut gi godt grunnlag for seriøse mafiabander til å spore deg, forutsatt at mafian er virkelig det. Du har altså tidliger viklet deg inn i såkalt en mafiabande, og da skulle man tro at anskaffelse av våpen skulle være kjent!? Men hvis du vil ha et råd, så går det på å ligge så "lavt" som mulig, og det betyr at minst mulige opplysninger får lekke ut. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Bytt navn, flytt, hemmelig adresse og nummer... Skal noen som helst finne deg da, så vil det kreve tid og ressurser, og det tviler jeg på at noen orker starte på med mindre de har noe og tjene på dette, f.eks om du skulle hatt noe som tilhørte dem. Lenke til kommentar
Crex Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Skavise, inbruddstyv bryter seg inn, du truer tyven med våpen. 1 av 3 ting skjer: 1)Han stikker av. 2)Han blir stående intil du får tilkalt politiet 3)Han går på deg og du skadeskyter han I hans tilfelle, så høres det jo enda værre ut, siden det vikrer som om folk vil skade han. Og når da ting som dette skjer: Oppland Arbeiderblad Så vil jeg si: ikke stol på at politiet kommer i tide, du trenger noe som gir deg overtaket! *Se på USA der har alle våpen. Men det er fortsatt kriminalitet. *Det og skade skyte noen krever at man er utrolig dyktig og har flaks. *Vis du går berserk med våpen uten grunn så ender det med at politiet går på deg ikke han som prøver seg på deg. Så det og skaffe seg våpen er veldig dumt dette er helt feil.. Etter at det i Washingtin Dc ble mye strengere rundt å ha sitt eget våpen har kriminaliteten økt drastisk... så et intervju med et gammelt ektepar spm hadde blitt angrepet i sitt eget hus av to inbruddstyver. dan gamle damen hetet hagla, og de to tyvene armert med kniv, var ute av huset på ikke mange sekundene. eks. kriminelle sier også at det er mye værre når de vet at i hvert eneste hus kan det ligge et automatgevær eller en hagle... Lenke til kommentar
Essem Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Absolutt ingen. Vi er norges største gjeng med asosiale datanerder, hva forventer du å få til svar her? Det er da mulig å få hjelp til andre ting enn datarelatert stoff her? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Som "hvordan gjemme seg fra gangstere uten å gå til politiet?" Hardly..det vi får er masse diskusjon om våpenlovene i USA istedet. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Det er meget mulig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg