Gå til innhold

Hvordan gjemme seg for fiender

Anbefalte innlegg

For noen år siden fikk jeg noen farlige fiender av en grunn som jeg ikke ønsker eller trenger å fortelle her. Jeg ønsker å vite hvordan jeg kan holde meg skjult for dem og hva jeg kan gjøre for å holde mitt hjem og min identitet skjult slik at ingen som jeg ikke ønsker kan klare å finne meg på noen som helst måte. Hva kan jeg gjøre?

Jeg føler meg ikke trygg og politi hjelper ikke. De kan ikke beskytte meg 24/7 resten av mitt liv. Er ikke så rik så jeg har ikke penger til sikkerhetsvakter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har sikkert råd til å skaffe deg en halv-automatisk rifle og 10 kuler. Der har du beskyttelsen din! I Norge i dag så er den eneste beskyttelsen du kan stole på, er den du skaffer deg selv.

Har du noen eksempler på at våpen funker?

Endret av storape
Lenke til kommentar

Skavise, inbruddstyv bryter seg inn, du truer tyven med våpen. 1 av 3 ting skjer:

1)Han stikker av.

2)Han blir stående intil du får tilkalt politiet

3)Han går på deg og du skadeskyter han

I hans tilfelle, så høres det jo enda værre ut, siden det vikrer som om folk vil skade han. Og når da ting som dette skjer: Oppland Arbeiderblad. Så vil jeg si: ikke stol på at politiet kommer i tide, du trenger noe som gir deg overtaket!

Endret av Flack90
Lenke til kommentar

4) han overmanner deg og skyter deg

5) du dreper han og blir dømt for å ha brukt for høy aggresivitet og må sitte inne unødvendig. Mens du hele tiden vet at om du bare hadde unngått konfrontasjon så hadde ingenting skjedd

On topic så gjelder det i det minste å ikke bo folkeregistrert addresse. Har selv ikke bodd på registrert adresse de siste to år av diverse årsaker som jeg ikke gidder å gå inn på her. Ellers så kan du sørge for å ha en dør som svinger inonver. Sett en vinkel opp mot døra. Da blir den umulig å dytte opp. Eller i det minste så kjøper det deg tid. Plasser et selvforsvarsvåpen slik at du kan få tak i det, men ikke slik at det kommer mellom deg og inntrenger. Vær klar over at våpen også kan brukes mot deg i en situasjon og ikke ha våpen du ikke er beredt til å bruke.

Rettspraksis gir deg retten til å forsvare deg med et hakk sterkere enn inntrenger. Ikke mer. Det er fort å bli dømt selv om du mener du forsvarer deg. Selvforsvarspray går an å kjøpe lisensfritt. Pepperspray er IKKE lisensfritt.

Lenke til kommentar
Skavise, inbruddstyv bryter seg inn, du truer tyven med våpen. 1 av 3 ting skjer:

1)Han stikker av.

I hans tilfelle, så høres det jo enda værre ut, siden det vikrer som om folk vil skade han. Og når da ting som dette skjer: Oppland Arbeiderblad Så vil jeg si: ikke stol på at politiet kommer i tide, du trenger noe som gir deg overtaket!

*Se på USA der har alle våpen. Men det er fortsatt kriminalitet.

*Det og skade skyte noen krever at man er utrolig dyktig og har flaks.

*Vis du går berserk med våpen uten grunn så ender det med at politiet går på deg ikke han som prøver seg på deg.

Så det og skaffe seg våpen er veldig dumt

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at i mange tilfeller så blir ditt eget våpen brukt imot deg??

Hadde jeg fryktet for livet mitt hadde jeg nok hatt en gun under senga!

Det er faktisk lov å skyte i selvforsvar.

Som nevnt over: pepperspray som beskyttelse.

Skift navn.

Flytt.

Hemmelig nummer.

Det må være jævli å gå rundt å være redd for noen.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Det er vanskelig for oss å gi råd når ikke vi vet bakrunnen eller hvor alvorlig denne trusselen er. Sånn som trådstarter beskriver det hørest det rimelig alvorlig ut. Jeg ville vurdert å bytte navn, først etter du har byttet navn kan du slå deg ned på en anen adresse, registrert på det nye navnet. Sørg også for å endre andre identitets givende ting, som e-mail, telefon nummer, konto nummer osv.

Å skaffe seg våpen i din situasjon er ikke sikkert er like lett. Antar politiet vet om saken din ? Siden du mente at politibeskyttelse ikke var tilstrekkelig. Tror du vil ha vanskeligheter med å anskaffe deg våpen om politiet vet at du er en truet person. (uten å vite noe sikkert om loven agående personlig våpen)

Lenke til kommentar

1)Han stikker av.

I hans tilfelle, så høres det jo enda værre ut, siden det vikrer som om folk vil skade han. Og når da ting som dette skjer: Oppland Arbeiderblad. Så vil jeg si: ikke stol på at politiet kommer i tide, du trenger noe som gir deg overtaket!

5) du dreper han og blir dømt for å ha brukt for høy aggresivitet og må sitte inne unødvendig. Mens du hele tiden vet at om du bare hadde unngått konfrontasjon så hadde ingenting skjedd

On topic så gjelder det i det minste å ikke bo folkeregistrert addresse. Har selv ikke bodd på registrert adresse de siste to år av diverse årsaker som jeg ikke gidder å gå inn på her. Ellers så kan du sørge for å ha en dør som svinger inonver. Sett en vinkel opp mot døra. Da blir den umulig å dytte opp. Eller i det minste så kjøper det deg tid. Plasser et selvforsvarsvåpen slik at du kan få tak i det, men ikke slik at det kommer mellom deg og inntrenger. Vær klar over at våpen også kan brukes mot deg i en situasjon og ikke ha våpen du ikke er beredt til å bruke.

Rettspraksis gir deg retten til å forsvare deg med et hakk sterkere enn inntrenger. Ikke mer. Det er fort å bli dømt selv om du mener du forsvarer deg. Selvforsvarspray går an å kjøpe lisensfritt. Pepperspray er IKKE lisensfritt.

6) Du skyter han i døra og det er ingen bevis for at han har anngrepet deg og du blir dømt for drap.

7) Han har også en gunner og når du trekker et våpen føler han seg tvunget til og skyte deg for og ikke selv bli skutt => hvis du ikke hadde trukket våpen hadde du kansje blitt ranet eller evt. banket opp men du ville fortsatt vært i live (og selv trekke et våpen er en utrolig provokasjon og eskalerer en situasjon betydelig)

8) begge trekker våpen, begge får av noen skudd og begge dør (ikke så stor trøst i at du har drept "fienden" hvis du selv også ble drept).

moralen er: våpen løser svært skjelden en situasjon. En tyv, ol. vil så og si aldrig drepe deg, men hvis du trekker et våpen blir situasjonen en helt annen. Da er det en mye større sansynelighet for at noen blir drept eller skadd.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Flesvik: Leste du ikke det han skrev. Dette er ikke en tyv, og han ønsker i beste fall å skade han hardt. Det er mye større sjanse for at han trekker seg unna, fordi han ønsker ikke å bli drept om han vet at trådstarteren har våpen.

Hadde det vært en tyv ville selvfølgelig ikke løsningen vært å skaffe seg våpen, men det er ikke en tyv.

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at i mange tilfeller så blir ditt eget våpen brukt imot deg??

Hadde jeg fryktet for livet mitt hadde jeg nok hatt en gun under senga!

Det er faktisk lov å skyte i selvforsvar.

Som nevnt over: pepperspray som beskyttelse.

Skift navn.

Flytt.

Hemmelig nummer.

Det må være jævli å gå rundt å være redd for noen.

Det der er ikke dumt, har flyttet til en adresse uten husnummer og telefon katalogene viser at jeg bor på et helt annet sted enn det jeg gjør. Vet ikke om det er noen andre måter å finne folk på.

Men hvordan skifter man navn?

er det lov med pepperspray og hvordan får man tilatelse og pistol eller andre skytevåpen?

hvordan skaffer man hemmelig adresse?

Takk for seriøst svar. Kommer til å skaffe våpen omgående. Hemmelig adresse neste gang jeg flytter og hemmelig telefon nummer er bestilt og jeg kommer til å skifte navn.

Ja, det er jævlig. Jeg prøver hele tida å se på folk om de spaner på meg og jeg kan plutselig begynne å tenke på situasjonen min når som helst, gjerne mitt i en samtale så det går sterkt utover psyken min. men siden det har gått så lang tid uten at noen har kommet for å skade meg så vet jeg ikke om det kommer noen i det hele tatt. men jeg føler meg likevel veldig utrygg. det er snakk om mafia så man veit aldri

Lenke til kommentar

1)Han stikker av.

6) Du skyter han i døra og det er ingen bevis for at han har anngrepet deg og du blir dømt for drap.

7) Han har også en gunner og når du trekker et våpen føler han seg tvunget til og skyte deg for og ikke selv bli skutt => hvis du ikke hadde trukket våpen hadde du kansje blitt ranet eller evt. banket opp men du ville fortsatt vært i live (og selv trekke et våpen er en utrolig provokasjon og eskalerer en situasjon betydelig)

8) begge trekker våpen, begge får av noen skudd og begge dør (ikke så stor trøst i at du har drept "fienden" hvis du selv også ble drept).

moralen er: våpen løser svært skjelden en situasjon. En tyv, ol. vil så og si aldrig drepe deg, men hvis du trekker et våpen blir situasjonen en helt annen. Da er det en mye større sansynelighet for at noen blir drept eller skadd.

er egentlig ikke tyver jeg er mest redd for men det er greit å være forbreredt på dem også, hvertfall når man har litt for mange dyre saker.

Lenke til kommentar

1)Han stikker av.

I hans tilfelle, så høres det jo enda værre ut, siden det vikrer som om folk vil skade han. Og når da ting som dette skjer: Oppland Arbeiderblad Så vil jeg si: ikke stol på at politiet kommer i tide, du trenger noe som gir deg overtaket!

*Se på USA der har alle våpen. Men det er fortsatt kriminalitet.

*Det og skade skyte noen krever at man er utrolig dyktig og har flaks.

*Vis du går berserk med våpen uten grunn så ender det med at politiet går på deg ikke han som prøver seg på deg.

Så det og skaffe seg våpen er veldig dumt

Ja du har nok rett her, jeg foreslår at siden han føler politiet er maktesløse og at han er seriøs redd for sitt eget liv at han bare sitter der, uten våpen og uten noe som helst.... DET tror jeg løser problemet VELDIG.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...