Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Scooter akkser alt for dårlig, spesielt i bakker

kevinedomm

Anbefalte innlegg

Første jeg vil nevne med denne tråden er at HER ER DET IKKE snakk om trimming, men en scooter som har begynt å akselere dårligere og dårligere, og nå akser den så dårlig at det er helt klart at noe er galt.

Scooteren det er snakk om er en Yamaha Jog R som har gått 8000KM.

Den har som sagt i det siste begynt å miste akselerasjonen helt, den drar ikke opp bakker og drar generelt dårlig, dette gjorde den ikke før.

Har prøvd å bytte følgende:

Variatorvekter

Reim

Sjekket alle tannhjulene

clutch + fjær

Har sjekket at reimen sitter tight og fint som den skal, og har prøvd forskjellige fjører og en annen clutch, men ingen hell.

Klarer rett og slett ikke å finne ut hva dette kan være.. noen som har vært borti dette før?

Når man gir full gass så er turtallet høyt, men ikke unormalt høyt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ingen expert men kansje sylidneren/stemplet holder på å gi seg? Hadde samme problem med min Rieju RS2, den nektet å gå med turtall, gikk med 3k i 20km/t, da viste det seg at det var ett hull på størrelse med tommeltotten min (sett ovenifra selvøfelig).

Lenke til kommentar

når hjulet løper fritt i lufta er det jo nesten ingen motstand og det er klart det går fint med en varmskjært / evt slitte stempelringer osv osv, men det er noe annet med et par hundre kilo på. Hadde samme deal med min moped nå nylig, gikk greit å ruse som faen på tomgang, men når jeg kjørte og kom til tredje gir var det tomt for krutt. Viste seg at den var varmeskjært. Lykke til, mopeden min fikk iallefall kreftene tilbake etter en ørliten boring og stempelbytte. :)

Endret av Neptun_
Lenke til kommentar

Ok, takk for godt svar :)

Lurer da på en ting til;

Har en kompis med en Honda MB5 som er maks oppborra, og har powerfilter, den klarer max 5000rpm uansett om den er i fri eller han kjører i nedoverbakke, den går opp i 8000 omdreininger om man girer ned i nedoverbakker, men da er den ikke villig til å yte noe, den bare dabber ned til 5000 og muligens går dårligere/stopper. Kan dette være for mye luft eller varmeskjært?

Ellers spekuleres det i om det er tenning/coil

Tennpluggen er brun og KNUSKTØRR.

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...