kevinedomm Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Første jeg vil nevne med denne tråden er at HER ER DET IKKE snakk om trimming, men en scooter som har begynt å akselere dårligere og dårligere, og nå akser den så dårlig at det er helt klart at noe er galt. Scooteren det er snakk om er en Yamaha Jog R som har gått 8000KM. Den har som sagt i det siste begynt å miste akselerasjonen helt, den drar ikke opp bakker og drar generelt dårlig, dette gjorde den ikke før. Har prøvd å bytte følgende: Variatorvekter Reim Sjekket alle tannhjulene clutch + fjær Har sjekket at reimen sitter tight og fint som den skal, og har prøvd forskjellige fjører og en annen clutch, men ingen hell. Klarer rett og slett ikke å finne ut hva dette kan være.. noen som har vært borti dette før? Når man gir full gass så er turtallet høyt, men ikke unormalt høyt. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Er ingen expert men kansje sylidneren/stemplet holder på å gi seg? Hadde samme problem med min Rieju RS2, den nektet å gå med turtall, gikk med 3k i 20km/t, da viste det seg at det var ett hull på størrelse med tommeltotten min (sett ovenifra selvøfelig). Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Mulig stempel ringene er slitte. Verdt å sjekke hvis du kan. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Når den er på støtta så kjører sylinderet fint opp maxhastighet, virker som om motorgangen er helt normal på hele registeret. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Mulig stempel ringene er slitte.Verdt å sjekke hvis du kan. Ok, da skal jeg ta av potta og ta bilde av dem imorgen, men som nevnt, motorgangen virker helt normal Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) når hjulet løper fritt i lufta er det jo nesten ingen motstand og det er klart det går fint med en varmskjært / evt slitte stempelringer osv osv, men det er noe annet med et par hundre kilo på. Hadde samme deal med min moped nå nylig, gikk greit å ruse som faen på tomgang, men når jeg kjørte og kom til tredje gir var det tomt for krutt. Viste seg at den var varmeskjært. Lykke til, mopeden min fikk iallefall kreftene tilbake etter en ørliten boring og stempelbytte. Endret 25. september 2008 av Neptun_ Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Ok, takk for godt svar Lurer da på en ting til; Har en kompis med en Honda MB5 som er maks oppborra, og har powerfilter, den klarer max 5000rpm uansett om den er i fri eller han kjører i nedoverbakke, den går opp i 8000 omdreininger om man girer ned i nedoverbakker, men da er den ikke villig til å yte noe, den bare dabber ned til 5000 og muligens går dårligere/stopper. Kan dette være for mye luft eller varmeskjært? Ellers spekuleres det i om det er tenning/coil Tennpluggen er brun og KNUSKTØRR. Endret 25. september 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Kan være at eksosanlegget er sota igjen i munningen inn til motoren hvis plomba er i? Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Det første jeg tenker på er reima, men siden du allerede har bytta den, er det vel ikke det. Er det sånn at den fusker, eller får du respons med en gang du gasser? Endret 27. september 2008 av HondaOlav Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Full respons fra motoren, har testa å belaste svinghjul og motoren tar godt i. Testet den ved å belaste variatoren kontra en annen scooter, begge motorene drog ca. det samme før de kubba. Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hmm.. Da ville jeg bare gått over scooteren med en "overhaling" Rens luftfilter og eksos, kanskje skifte stempel. Hvis det ikke funker, da må du nesten bare slanke deg Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Skifte stempel etter 8.000KM ? Scooteren har jo alltid kjørt på Castrololje og blitt godt oppvarmet ved kaldstart og ikke tullekjørt. Hvor lenge skal stempel og sylinder vare på en uplombert scooter? Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 8000km er ikke kjempelangt nei.. Jeg kjørte ca. 16 000km på orginal-sylinder og stempel på min MT5 Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Fått sjekka stempelringene dine ennå? Ville ihvertfall byttet det for så å sjekke åssen den går da. Stempelringene har ikke noe i mot å bli bytta heller kan man si.. Lenke til kommentar
5ondre Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Hvis du bytter primærvariatoren og variatorvekter så skal det hjelpe mye. Måtte gjøre det på min Pegout Speedfight 2. Lenke til kommentar
5ondre Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Kan også funke å bytte sekundærvariatoren og variatorfjøra. det hjelper hvertfall om du har mye dødgang i den og den ikke får gitt alt. Lenke til kommentar
Marius963 Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Garrantert skjært Bytt til trimsylinder og slutt og tro du blir stoppa Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Det kan hende han har fikset det, hvertfall med tanke på at han hadde problemet i 2008. Lenke til kommentar
Marius963 Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Det kan hende han har fikset det, hvertfall med tanke på at han hadde problemet i 2008. Nei han hadde ikke fikset det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå