Gå til innhold

Reise til Iran

JimShorts

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt å reise til Iran når økonomien tillater det, da det er et lang jeg lenge har vært fascinert over. Jeg ser for meg at det blir en stund fram i tid, men det er greit å planlegge før, mener jeg.

Mine reiser i midtøsten er begrenset til Israel og Tyrkia, så det hadde vært greit med litt informasjon.

Er det noen som har vært i Iran, da spesielt Tehran før? Kanskje noen som er Iranere her?

Hva burde jeg se,

hva burde jeg spise,

hvor burde jeg reise utenfor Tehran,

hva burde jeg gjøre,

hva burde jeg IKKE gjøre?

Hoteller - noen dere anbefaler? Burde jeg styre unna de aller billigste?

Er det sant at man kun kan bruke bankkort fra Iran der nede?

Svar mottas med takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Kanskje noen som er Iranere her?

Jepp.

Du kan glede deg til en facinerende ferie om du tar turen ned. Selv har jeg ikke gjort det enda, men det er et interessant land på tross av alt som foregår. Vanlig turisme lar seg i høy grad enda gjennomføre, med mindre du da er kvinne. Da kan du fort havne i vanskeligheter om du stikker deg ut på noen måte. Angående spørsmålet ditt om hva du bør spise er det vel ingen tvil om at det meste av iransk mat er godt og setter standarden for kebab i all tid fremover.

Skal du reise andre steder enn Tehran har jeg bare hørt lovord om det kaspiske hav. Dra nord i Iran og unn deg noen late dager ved det kaspiske hav. Esfahan skal også være verdt et besøk. Du kan lese mer her om turistmål:

http://www.irpedia.com/iran-tours/2/8/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...