Bruktbilen Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 The Ring og The Grudge før jeg fikk se parodien på filmen, nå ler jeg hver gang jeg hører "ØØØØØØØØØØØØØ" lyden fra The Grudge ungen. Lenke til kommentar
hightow Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 The Descent. Second that Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 The Ring og The Grudge før jeg fikk se parodien på filmen, nå ler jeg hver gang jeg hører "ØØØØØØØØØØØØØ" lyden fra The Grudge ungen. hahaha.. ja, den filmen har jeg sett, og den var litt skummel egentlig Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 "Tale of Two Sisters". Vet ikke om dette er en ren skrekkfilm, men den er absolutt skummel nok. Dessuten er historien bra, og det er det ikke alltid så ofte man dumper over i den sjangeren. tror jeg sovnet 5-6 ganger under den filmen!!! Lenke til kommentar
ragarockers Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 "Tale of Two Sisters". Vet ikke om dette er en ren skrekkfilm, men den er absolutt skummel nok. Dessuten er historien bra, og det er det ikke alltid så ofte man dumper over i den sjangeren. tror jeg sovnet 5-6 ganger under den filmen!!! Hø, hvordan er det mulig? Den er jo dritspennende! Ja ja, folk har jo forskjellig smak Lenke til kommentar
Jan Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Shining er den beste skrekkfilmen. Det er en thriller. Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg vil da si at den inneholder elementene for å være en skrekkfilm. Og jeg har alltid sett på "The Shining" som en skrekkfilm, nettopp pga. spøkelseshistorien. Men men. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) De fleste filmene som er nevnt her er gode men jeg vil legge til noen flere som jeg mener er gode skrekkfilmner på hver sin måte. Lucio Fulcis The Beyond er en god skrekk/gore-film fra 70 tallet med en spesiell atmosfære, et par gode gore-scener og kul 70-talls musikk. Filmen har vel en slags kultstatus. Se også Lucio Fulcis City of the Living Dead . Den har en av de mest beryktede og kvalme gore-scenene i filmhistorien. For litt mer Lovecraftian skrekk så er Re-Animator en god kandidat. Den er mere inne på humor stadiet men er verdt og se. Den er derimot ikke akkurat skummel. Samme gjelder Beyond Re-Animator. En annen med samme hovedskuespiller er From Beyond som også er basert på en H.P.Lovecraft historie. Og filmen Dagon som også er basert på H.P. Lovecraft. Alle disse er klassikere som man enten elsker eller hater. Det kommer an på hva man liker. Men kultfilmer er dem alle sammen. Edit: Jeg vil også legge til Hellraiser av Clive Barker, Night of the Living Dead, Dawn of the Living Dead og Day of the living Dead av George A. Romero Endret 1. oktober 2008 av RogueAlien Lenke til kommentar
MrL Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 En ganske ukjent skrekkfilm, som jeg synes er litt skummel, er Dead Silence. Hele stemningen i filmen er bare skummel, og jeg synes ikke historien er så verst heller faktisk. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Dead Silence likte jeg ikke særlig godt. Klisjé på klisjé sammen med en politiagent som bare ble krampeaktig. Denne er særdeles svakere enn James Wans Saw og Death Sentence. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Syns The Blair Witch Project er ganske skummel Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Synes Dawn of the Dead var overraskende bra... Lenke til kommentar
MrL Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Dead Silence likte jeg ikke særlig godt. Klisjé på klisjé sammen med en politiagent som bare ble krampeaktig. Denne er særdeles svakere enn James Wans Saw og Death Sentence. Hvordan i all verden kan du sammenligne Dead Silence og Death Sentence!? Death sentence er jo på ingen måte en skrekkfilm, imotsetning til Dead silence. Da kan vi jo likegodt begynne å samenligne Die hard og Da Vinci koden liksom.. Endret 2. oktober 2008 av MrLG Lenke til kommentar
Chillas Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg så Blair Witch Project på første rad på kino. Kjøpte den på dvd, men har aldri turt å se den på nytt. Kanskje den ikke er så skummel nå lenger - jeg vet ikke, tør ikke se den ;P Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Dead Silence likte jeg ikke særlig godt. Klisjé på klisjé sammen med en politiagent som bare ble krampeaktig. Denne er særdeles svakere enn James Wans Saw og Death Sentence. Hvordan i all verden kan du sammenligne Dead Silence og Death Sentence!? Death sentence er jo på ingen måte en skrekkfilm, imotsetning til Dead silence. Da kan vi jo likegodt begynne å samenligne Die hard og Da Vinci koden liksom.. James Wan står bak begge filmene, og jeg ville bare frem til at dette er hans svakeste film hittil.. For å bruke eksempelet ditt, er det heller ikke vanskelig for meg å se at Die Hard er en bedre film enn Da Vinci-koden. En films kvaliteter kan sammenlignes selv om de ikke inngår i samme sjanger. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Topp 5: filmer som har skremt meg: 1. Tales of Terror 2. Ringu 3. Sleepaway Camp 4. The Shining 5. Shutter Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Håper virkelig det er et par gode anbefalinger i denne tråden, for med tanke på at jeg i lengre tid har vært på jakt etter en GOD skrekkfilm! Kan ikke si at jeg husker en god en på lenge. Syntes de nåværende skrekkfilmene dabber mer og mer ut... Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Noen "Must see-skrekkfilmer" som jeg kom på i farten: The Shining (1980) Alien (1979) Halloween (1978) George A. Romeros Night of the Living Dead (1968), Dawn of the Dead (1978) og Day of The Dead (1995) Psycho (1960) Shutter (2004) Friday the 13th (1980) Texas Chainsaw Massacre (1974) Ringu (1998) The Hitcher (1986) A Nightmare on Elm Street (1984) Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Har noen sett Dawn of the dead? Er den skummel/bra? Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Dawn of the Dead er i to versjoner. Den originale av Romero og den nye remaken. Jeg synes begge var bra men den originale er best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå