Gå til innhold

alle som tror på en Gud eller har en religion.


Anbefalte innlegg

Jeg tror på Jesus fordi Gud er Kjærlighet![/size](som det står i 1.Johannesbrev iBibelen). Noe jeg virkelig har fått erfare i mitt liv!!

 

Gud har skapt troren i meg, og latt meg fått erfare at han er den eneste sannheten!

å, som jeg skulle ønske at flere fikk del i has ufattelige kjærlighet, som gjorde han villig til å lide og dø på et kors for alle mennskers synder! Og det ønsker Jesus så uendelig langt mer! Han gråt når han så utover Jerusalem, står det I Bibelen, og så sa han: "Om også du på denne dagen hadde forstått hva som tjene deg til fred!" og "

Hvor ofte jeg ville samle dine barn, som en høne samler kyllingene under vingene.Men dere ville ikke."

 

Dersom vi sier at vi ikke har syndet, så gjør vi ham til en løgner, og hans ord er ikke i oss." (Bibelen, 1. Johannesbrev, kap 1, vers.10.

 

"Men dersom vi bekjenner våre synder er han trofast og rettferdig, så han tilgir oss alle våre synder og renser oss fra all urettferdighet. (Bibelen, 1.Johannesbrev kapittel 1, vers 9.)

 

Og Jesu, hans sønns blod, renser oss fra all synd.

 

"Jeg lever ikke lenger selv, men Kristus lever i meg."

 

Jeg er veien, sannheten og livet.

 

Vend om til Jesus, Frelseren! Han er virkelig kjærlighet! Og han gir liv og overflod!

 

 

Jeg ber for dere, om at dere må få ta imot Jesus!

 

..og her har vi en som er skikkelig "god deluted" :)

 

Du skjønner at det du føler er det samme som FORELSKELSE bare at du har forelsket deg i en figur som det er store muligheter for er oppdiktet. Denne, og all annen, sunn kritikk du måtte få akkurat nå preller av som vann på gåsa, du er forelsket og det er ingen som skal komme å fortelle deg at det er feil på personen du er forelsket i, altså jesus. En dag når denne forelskelsen i jesus røbber litt av vil du nok begynne å se flausene ved din tro, for de er rett og slett for mange til at de kan ignoreres, men akkurat nå er det bare jesus, åhhh jesus og bibel vers for alle pengene :) Men du skjønner, den virker ikke på meg, for jeg har for mange mange år siden sett igjennom bløffen du kaller tro og alt jeg ser er bare en flokk som ikke orker/gidder å tenke selv og som trenger en himmel los til å fortelle dem hva som er rett og galt.... Ikke nødvendigvis ignorante, men gud å det hjelper!!!

 

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror ikke, jeg VET at gud finnes! føler kraften hans overalt! dere som fornekter han vil ikke føle dette, omvend dere nå, så får også dere oppleve gud og hans kjærlighet.

 

og hva trenger vi vitenskapen til? alt vi trenger å vite står i bibelen. følg den og jeg garanterer deg et lykkelig liv

Lenke til kommentar
jeg tror ikke, jeg VET at gud finnes! føler kraften hans overalt! dere som fornekter han vil ikke føle dette, omvend dere nå, så får også dere oppleve gud og hans kjærlighet.

 

og hva trenger vi vitenskapen til? alt vi trenger å vite står i bibelen. følg den og jeg garanterer deg et lykkelig liv

 

Det er bra! Nyforelsket og greier... Åssen er det å være forelsket i jesus da? Lykkelig liv? Å tro på noe som ikke finnes? Hvorfor ikke bli enda lykkeligere ved å tro på harry potter da? Same shit, different wrapping.... :)

Lenke til kommentar

Hey, hey! Her skulle det jo diskuteres sakelig av de som TROR på en Gud eller har en religion. Ateister må nok gå et annet sted og "argumentere"

 

Jeg tror på Det Flygende Spagettimosteret, og tekanna som er i geo-stasjonær bane rundt jorda, dog tekanna kan muligens være både usynlig og ikke mulig å røre borti (Sikret meg godt imot fremtidig kartleggelse av nær rom, der!).

 

Jeg tror også at Det Flygende Spagettimosteret vil tvangsfore meg spagetti når jeg dør i all evighet om jeg ikke sier "SPAGETTI, SPAGETTI, SPAGETTI !" hver gang jeg står opp og pusser tenna.

 

Jeg søker ikke forståelse for å tro, jeg tror for å forstå! Så dette tror jeg så hardt at jeg til slutt kan også fabrikere en forklaring på hvorfor det er sant, og INGEN kan fortelle meg noe annet!

Lenke til kommentar
Er det noen Kristne her som ikke tror på Den Hellige Ånd?

 

I så fall, hvorfor?

Det ville i så fall ikke vært særlig kristelig. Men det går ann å ha helt feil fokus. Jeg mener, og tror, at Gud virker i verden i dag ved sin Ånd. Jeg mener dog at alt DHÅ-fokuset som gjerne finnes i pinsekarismatiske settinger er ganske skakkjørt... Når man bare snakker om Ånden, og rent glømmer de to andre personer i Gud - da har man mista touch med hva Bibelen lærer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...