jo Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hei, Jeg har kjøpt meg en P4 2.4 GHz (533 MHz). Når jeg går inn i BIOS, kan jeg på "Soft menu" velge hastighet på prosessoren. Jeg klarer bare på variere mellom 2.4 GHz på 400 og 533 MHz FSB. Når jeg går inn i BIOS og velger høyere hastighet (eller lavere for den saks skyld) får jeg denne meldingen når jeg har restartet: "CPU is unworkable or has been changed". Hva er galt? Jeg har et Abit BD7ll hovedkort (http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=23598&t=1403&l=2&AvdID=1&CatID=10&GrpID=10&s=pl) Vet dere om noen prosessorer låses for overklokking? Har jeg gått galt fram? Jo Lenke til kommentar
Jibril Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 jeg hadde samme problemet første gang jeg skulle overklokke... hvis du går inn i SoftMenu, og velger CPU speed får du sikkert opp en liste over hastigheten som du kan stille inn... disse står med 100MHz økning mellom hver... trykk opp helt til du kommer til en funksjon som heter User Define. da kan du stille FSB, Multiplier og AGP/PCI lock (33MHz fixed burde det stå hvis du skal overklokke med FSB) da er AGP 66MHz og PCI 33MHz... sånn gjorde jeg det, og det funka. hvis du skal overklokke med FSB, må du stille med én MHz hver gang... går sakte, men det funker! Lenke til kommentar
jo Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Det funka fint Tusen takk for raskt svar Lenke til kommentar
Jibril Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 bare hyggelig å kunne hjelpe Lenke til kommentar
lperik Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Det funka fint Tusen takk for raskt svar Bare lurer, hvor langt fikk du den? Se sigg så skjønner du hvorfor jeg spør Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 He, he. 2,4@2,57 . Kan jo ikke kalde det for overklokking da Lenke til kommentar
lperik Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 He, he. 2,4@2,57 . Kan jo ikke kalde det for overklokking da Vet det da, men har du sett på moboet jeg har så skjønner du at det ikke går særlig lenger.. er nå ikke vits med sånne komentarer er det vel? Lenke til kommentar
jo Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Fikk den opp på 2.92 GHz (18*162 MHz) uten å endre på spenningen. Jeg bruker bare en vanlig vifte til 130 kr: http://www.coolermaster.com/products/cpuco.../di4-7h53d.html. Temperaturen har ikke økt en gang, så jeg skal senere prøve å øke spenningen for å se om jeg kan få klokka den opp på 3-tallet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå