NorthThe_Great Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hei. Etter at jeg forsterket nettverket med en d-link 710 extender har XP partisjonen på en av laptopene fått problemer. Den har den nyeste XP-driveren og nettverket funker utmerket i linux på samme maskin. På den andre laptopen fungerer det både i XP og Linux. En annen sær ting er også at xp forteller meg at alt er vel og bra, men jeg får ikke engang kontakt gjennom "ping www.google.com" i cmd. Jeg har forsøkt å deaktivere både brannmur og antivirus, uten hell. Så hvordan fikser jeg dette? Jeg står helt fast. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Du kan jo sammenligne ipadresse, gateway og DNS du får i XP og Linux for å se om den kobler seg opp riktig. Lenke til kommentar
NorthThe_Great Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 I XP får jeg kun oppgitt IP-adresse og nettverksmaske. BTW: Å dra ut strømmen av extenderen gjør ingen forskjell Lenke til kommentar
NorthThe_Great Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 bump..? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg vet ikke akkurat grunnen til at du ikke får gateway, men du kan jo prøve å legge inn ipadresse + gateway manuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå